| | | | | | | | | | | | | KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | | | | | | | | | | | | | | Raport bieżący nr | 32 | / | 2014 | | | | | | | | | | | | | | | | | | Data sporządzenia: | | | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | | INTERSPORT S.A. | | | | | | | | | | | | | | Temat | | | | | | | | | | | | Szacunkowe wyniki po III kwartale 2014 roku | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | | Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| | | | | | | | | | | | | | | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | Zgodnie z § 5pkt 1 ppkt. 25 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych w związku z § 31 ww. rozporządzenia, Zarząd INTERSPORT Polska S.A. informuje, że według wstępnych szacunków w okresie od lipca do września 2014 roku Spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 50.412 tys. zł, tj. na podobnym poziomie jak w III kwartale 2013 roku (było: 50.166 tys. zł) oraz odnotowała stratę brutto w wysokości 1.964 tys. zł, czyli porównywalną do analogicznego okresu 2013 roku (było: 1.913 tys. zł straty).
Narastająco, po trzech kwartałach 2014 roku, Spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 165.551 tys. zł, czyli o 3,6% wyższe w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku (było: 159.860 tys. zł).
W okresie od stycznia do września 2014 roku struktura wyniku finansowego była inna, niż w roku ubiegłym. Wynik finansowy Spółki po trzech kwartałach 2014 roku (strata na poziomie 1.866 tys. zł) jest konsekwencją niskiego zysku wypracowanego w I kwartale br. :
• W I kwartale br. Spółka osiągnęła niski zysk brutto, głównie ze względu na brak zimy i pogłębienie w lutym wyprzedaży kolekcji zimowej. Przeprowadzona akcja miała negatywny wpływ na marżę, a tym samym na wynik I kwartału 2014 roku. Jednocześnie, Spółka zmniejszyła stany magazynowe asortymentu zimowego. Należy spodziewać się, iż przyniesie to realne korzyści w IV kwartale br., ponieważ Spółka mając niskie stany zapasów ubiegłorocznej kolekcji, będzie w większości sprzedawać nową kolekcję i tym samym powinna osiągnąć wyższą marżę na towarach.
• W II kwartale br. wprowadzona przez Zarząd polityka zwiększania udziału sprzedaży całorocznych grup towarowych pozytywnie wpłynęła na wynik. Spółka odnotowała w tym okresie o 71% mniejszą stratę, niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Był to najlepszy wynik w historii firmy osiągnięty w II kwartale.
• W III kwartale br., sprzedaż w lipcu (+3.1%) i sierpniu (+5.9%) była dobra, natomiast obroty we wrześniu (-8.3%) były poniżej oczekiwań (głównie ze względu na utrzymującą się wysoką temperaturę). Sprzedaż we wrześniu całorocznych grup towarowych utrzymywała się na porównywalnym poziomie r/r, natomiast zainteresowanie klientów odzieżą jesienną było mniejsze niż zazwyczaj o tej porze. Na obniżenie sprzedaży w tym okresie, dodatkowo, wpłynęło zamknięcie na początku września dużego salonu w CH Riviera w Gdyni, który przechodzi obecnie optymalizację powierzchni i zostanie ponownie otwarty pod koniec listopada br.
Jednocześnie informujemy, że w dniu 14 listopada 2014 roku zostanie opublikowany szczegółowy raport finansowy za III kwartał 2014 roku wraz z czynnikami, które w ocenie Zarządu będą miały wpływ na osiągnięte przez Spółkę wyniki finansowe w perspektywie kolejnego kwartału. | | | | | | | | | | | | | | | |