| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 5 | / | 2009 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2009-02-03 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| INTERSPORT S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Korekta prognozy wyników finansowych za rok 2008 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zgodnie z § 5 ust.1 pkt. 25 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych (Dz. U. Nr 209, poz. 1744), Zarząd INTERSPORT Polska S.A. informuje, że po zweryfikowaniu wszystkich danych finansowych za 2008 rok dokonuje korekty prognozy na rok 2008 przedstawionej w raporcie bieżącym nr 12/2008 z dnia 14 lutego ubiegłego roku.
Przychody ze sprzedaży Zysk netto
Prognoza na rok 2008 205.300.000 zł 6.740.000 zł
Po korekcie 188.600.000 zł 642.000 zł
Pomimo, że wyniki finansowe uzyskane w okresie pierwszych trzech kwartałów 2008 roku były zgodne
z założeniami Zarządu, to jednak przychód ze sprzedaży odnotowany w IV kwartale 2008 roku, a szczególnie w grudniu (decydującym okresie sprzedażowym) był gorszy niż zakładano i miał ogromny wpływ na osiągnięty przez Spółkę zysk netto.
Przychody ze sprzedaży w 2008 roku były wyższe o 27% w stosunku do 2007 roku (147.769.000 zł) i o 8% niższe od założonych w prognozie. W istniejących salonach osiągnięto wzrost przychodów o 3%, natomiast nowootwarte sklepy nie zrealizowały przychodów w zakładanym zakresie. Spółka przewiduje, że nowootwarte sklepy osiągną satysfakcjonujący poziom przychodów ze sprzedaży w okresie najbliższych miesięcy, na co wskazują już rewelacyjne wyniki sprzedaży w styczniu 2009 roku.
Zdaniem Zarządu Spółki, głównymi przyczynami braku realizacji prognozy w zakładanym zakresie były:
1.Niesprzyjające warunki pogodowe w grudniu 2008 roku, które spowodowały przesunięcie sprzedaży zimowego asortymentu towarów z grudnia na styczeń 2009 roku. Spółka odnotowała w styczniu 2009 rekordowy wzrost przychodu ze sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
2.Odnotowanie w IV kwartale 2008 roku (szczególnie podczas świąt), mniejszej ilości klientów w salonach niż w analogicznym okresie 2007 roku oraz spadek sprzedaży w grudniu o 25% w stosunku do planów.
3.Otwarcie w ostatnim okresie 2008 roku czterech nowych salonów o łącznej powierzchni ponad 8.000 m2, w tym trzech wielkopowierzchniowych: w Łodzi, Poznaniu i Gdyni. Z uwagi na przesunięcie naturalnego w tym okresie popytu na artykuły zimowe z grudnia 2008 roku na styczeń 2009 roku, nowootwarte sklepy wolniej odpracowują poniesione nakłady inwestycyjne.
Jednocześnie INTERSPORT Polska S.A. informuje, że w dniu 14 lutego 2009 roku opublikuje raport okresowy za IV kwartał 2008 roku wraz z planowaną strategią rozwoju na kolejne lata.
| |
|