| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 3 | / | 2012 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2012-02-08 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| KETY | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Prognoza wyników finansowych na 2012 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Grupy KÄ™ty SA informuje, że Rada Nadzorcza na posiedzeniu w dniu 8 lutego 2012 roku zatwierdziÅ‚a budżet spóÅ‚ki i grupy kapitaÅ‚owej na 2012 rok.
ZarzÄ…d SpóÅ‚ki zakÅ‚ada, iż w 2012 roku zakoÅ„czÄ… siÄ™ wszystkie, kluczowe z punktu widzenia dalszego rozwoju i realizacji strategii projekty inwestycyjne. W zwiÄ…zku z utrzymujÄ…cÄ… siÄ™ na rynkach Å›wiatowych niepewnoÅ›ciÄ… oraz sygnaÅ‚ami o spowolnieniu gospodarczym ZarzÄ…d SpóÅ‚ki zakÅ‚ada, iż segmenty biznesowe dziaÅ‚ajÄ…ce w ramach Grupy KapitaÅ‚owej Grupy KÄ™ty S.A. bÄ™dÄ… zmierzaÅ‚y do powtórzenia bardzo dobrych wyników z roku 2011. BazujÄ…c na przyjÄ™tych zaÅ‚ożeniach dotyczÄ…cych ksztaÅ‚towania siÄ™ cen surowców oraz kursów walut w Segmencie Wyrobów Wyciskanych prognozowana jest sprzedaż o wartoÅ›ci 575,4 mln zÅ‚, natomiast w Segmencie OpakowaÅ„ GiÄ™tkich o wartoÅ›ci 340 mln zÅ‚. W Segmencie Systemów Aluminiowych zakÅ‚ada siÄ™ 3% wzrost sprzedaży do poziomu 521 mln zÅ‚. Segment UsÅ‚ug Budowlanych zakÅ‚ada zbliżenie siÄ™ do rekordowego poziomu sprzedaży osiÄ…gniÄ™tego w ubiegÅ‚ym roku (170 mln zÅ‚) i prognozuje przychody o wartoÅ›ci ok. 158 mln zÅ‚. W Segmencie Akcesoriów Budowlanych zaÅ‚ożony na 2012 rok wzrost przychodów osiÄ…gnie poziom 20%, co przeÅ‚oży siÄ™ na przychody o wartoÅ›ci 45,7 mln zÅ‚.
GÅ‚ównymi elementami o charakterze operacyjnym wspierajÄ…cymi realizacjÄ™ prognoz sprzedaży bÄ™dÄ…:
1) Dalszy rozwój na rynkach zagranicznych pomimo widocznych sygnaÅ‚ów spowolnienia.
2) Modelowanie organizacji pod kÄ…tem nowych wyzwaÅ„ zwiÄ…zanych z wejÅ›ciem do coraz bardziej wymagajÄ…cych grup klientów.
3) Rozwój oferty produktowej o nowe, innowacyjne rozwiÄ…zania dostosowane do potrzeb rynku a nawet kreujÄ…ce te potrzeby.
Zysk z dziaÅ‚alnoÅ›ci operacyjnej wyniesie 141 mln zÅ‚, na co gÅ‚ówny wpÅ‚yw bÄ™dzie miaÅ‚o znaczne zwiÄ™kszenie poziomu amortyzacji (wzrost o ok. 12 mln zÅ‚) wynikajÄ…ce z realizowanego programu inwestycyjnego. Wzrost pozostaÅ‚ych elementów kosztowych (ceny surowców, media, koszty pracy czy też usÅ‚ug obcych) kompensowane sÄ… przez zwiÄ™kszenie wolumenu produkcji oraz cen (w tym zwiÄ™kszenie udziaÅ‚u sprzedaży produktów o wyższej wartoÅ›ci dodanej) oraz wzrost efektywnoÅ›ci.
Zysk netto wyniesie 104,2 mln zł, co oznacza wzrost o 1% w stosunku do 2011 roku.
Poniższe zestawienie przedstawia prognozę podstawowych danych finansowych na rok 2012 w mln zł: 2011 2012* zmiana
Przychody ze sprzedaży 1 490 1 510 +1%
EBIT 151,2 141 -7%
EBITDA 221,8 223 +1%
Zysk netto 103,5 104,2 +1%
Wydatki inwestycje 114,0 146,6**
* prognoza
**kwota ok. 27,8 mln zÅ‚ stanowi przesuniÄ™cie pÅ‚atnoÅ›ci z projektów inwestycyjnych 2011 roku
Powyższe prognozy zostaÅ‚y przygotowane przy zaÅ‚ożeniu nastÄ™pujÄ…cych wskaźników:
cena aluminium 2200 USD/tonÄ™
inflacja roczna 3,5%
koszt kredytu (WIBOR + marża) 5,5%
średni kurs USD 3,15 zł
średni kurs EUR 4,25 zł
relacja EUR/USD 1,33
wzrost PKB 2,8%
Finansowanie:
WedÅ‚ug szacunków spóÅ‚ki zadÅ‚użenie odsetkowe z tytuÅ‚u kredytów bankowych oraz leasingu wyniesie na koniec 2012 roku ok. 355 mln zÅ‚. a wiÄ™c bÄ™dzie o ok. 80 mln zÅ‚ wyższym niż na koniec 2011 roku gÅ‚ównie ze wzglÄ™du na znaczÄ…cy program inwestycyjny (146,6 mln zÅ‚), zakÅ‚adanÄ… wypÅ‚atÄ™ dywidendy oraz potrzeby w zakresie finansowania kapitaÅ‚u pracujÄ…cego. ZarzÄ…d zakÅ‚ada, iż posiadane przez spóÅ‚ki Grupy KapitaÅ‚owej linie kredytowe wraz ze Å›rodkami wypracowanymi w trakcie roku pokrywajÄ… potrzeby na finansowanie zakÅ‚adanych wydatków.
Podsumowanie:
Prognoza 2012 roku jest zgodna z ogÅ‚oszonÄ… strategiÄ… na lata 2010 – 2015. DziaÅ‚ania operacyjne realizowane w 2012 roku ukierunkowane sÄ… na podstawowe cele zawarte w tej strategii, a wiÄ™c systematyczny wzrost sprzedaży produktów o wysokiej wartoÅ›ci dodanej, rozwój na rynkach zagranicznych oraz ciÄ…gÅ‚e doskonalenie organizacji.
SpóÅ‚ka bÄ™dzie dokonywaÅ‚a oceny możliwoÅ›ci realizacji prognozowanych wyników oraz dokonywaÅ‚a ewentualnych korekt prezentowanej prognozy w cyklach kwartalnych.
| |
|