| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 11 | / | 2010 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2010-04-27 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| KETY | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Założenia do strategii Grupy Kęty S.A. na lata 2010-2015 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Grupy KÄ™ty S.A. podaje do publicznej wiadomoÅ›ci wstÄ™pne zaÅ‚ożenia dotyczÄ…ce strategii dziaÅ‚ania grupy kapitaÅ‚owej Grupy KÄ™ty S.A. na lata 2010 – 2015 przedstawione Radzie Nadzorczej SpóÅ‚ki na posiedzeniu w dniu 15 kwietnia 2010 r.
Podstawowymi celami strategii na lata 2010 – 2015 sÄ…:
- realizowanie zrównoważonego wzrostu wszystkich segmentów dziaÅ‚ajÄ…cych aktualnie w ramach grupy kapitaÅ‚owej,
- utrzymanie obecnych, dominujÄ…cych pozycji rynkowych w Polsce w gÅ‚ównych segmentach dziaÅ‚alnoÅ›ci,
- rozwój w obszarach o wyższym poziomie niezbÄ™dnych kompetencji i zarazem wartoÅ›ci dodanej,
- dynamiczna ekspansja na rynkach europejskich.
Strategia poszczególnych segmentów biznesowych dostosowana jest do specyfiki rynków, na których one dziaÅ‚ajÄ… i chociaż segmenty różniÄ… siÄ™ miÄ™dzy sobÄ…, wspólnym mianownikiem ich strategii jest zwiÄ™kszanie wartoÅ›ci dodanej oferowanych produktów i usÅ‚ug. Poprzez zwiÄ™kszanie udziaÅ‚u w sprzedaży produktów o najwiÄ™kszej wartoÅ›ci dodanej oraz aktywne przejmowanie zamówieÅ„ i klientów na wybranych rynkach eksportowych segmenty zamierzajÄ… znaczÄ…co zwiÄ™kszyć wartość uzyskiwanych przychodów ze sprzedaży. Dlatego przychody z eksportu majÄ… znaczny potencjaÅ‚ wzrostowy i stanowić bÄ™dÄ… coraz wiÄ™kszy udziaÅ‚ w ogólnej sprzedaży grupy. Z kolei dynamika sprzedaży w kraju - ze wzglÄ™du na duże udziaÅ‚y rynkowe poszczególnych segmentów - bÄ™dzie zgodna z tempem rozwoju rynku i wyniesie od 3 do 5% w zależnoÅ›ci od segmentu.
W Segmencie Wyrobów Wyciskanych zakÅ‚ada siÄ™ wzrost sprzedaży do poziomu 730 mln zÅ‚ w 2015 r. z poziomu 360 mln zÅ‚ w roku 2009. W Segmencie Systemów Aluminiowych sprzedaż w analogicznych okresach wyniesie 670 mln zÅ‚ w stosunku do 390 mln zÅ‚. W Segmencie OpakowaÅ„ GiÄ™tkich zakÅ‚ada siÄ™ wzrost z poziomu 292 mln zÅ‚, do poziomu 375 mln zÅ‚. Segment UsÅ‚ug Budowlanych zamierza zwiÄ™kszyć wartość przychodów do poziomu 200 mln zÅ‚ z 110 mln zÅ‚, a z kolei Segment Akcesoriów Budowlanych zakÅ‚ada w tym samym okresie wzrost przychodów z 45 mln zÅ‚ do 74 mln zÅ‚.
BiorÄ…c powyższe pod uwagÄ™, skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy kapitaÅ‚owej w 2015 roku powinny osiÄ…gnąć poziom 1,9 mld zÅ‚, a zysk operacyjny powiÄ™kszony o amortyzacjÄ™ (EBITDA) poziom - 325 mln zÅ‚. ZarzÄ…d zakÅ‚ada również ponad dwukrotny wzrost wskaźnika zysku na akcjÄ™ z 7,6 w roku 2009 do ok. 19,0 w roku 2015. Do kalkulacji wskaźnika EPS przyjÄ™to dotychczasowÄ… liczbÄ™ akcji (9 225 663).
ZarzÄ…d zakÅ‚ada, iż w okresie objÄ™tym niniejszÄ… strategiÄ… (2010 – 2015) wydatki inwestycyjne osiÄ…gnÄ… poziom ok. 530 mln zÅ‚. Wartość ta nie obejmuje ewentualnych dodatkowych wydatków na akwizycje w kwocie 100 mln EUR, których efektów również nie uwzglÄ™dniono w prognozie sprzedaży i wyników. ZarzÄ…d zamierza również kontynuować obecnÄ… politykÄ… wypÅ‚aty dywidendy na poziomie ok. 40% skonsolidowanego zysku netto.
Niniejsze zaÅ‚ożenia do strategii nie stanowiÄ… prognozy wyników finansowych ani ich szacunków w odniesieniu do Grupy KÄ™ty, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 25 rozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych. Ponadto zaÅ‚ożenia te zostanÄ… poddane weryfikacji przez RadÄ™ NadzorczÄ…, która podejmujÄ…c uchwaÅ‚Ä™ w tej sprawie, zatwierdzi ostateczny ksztaÅ‚t strategii.
| |
|