| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 35 | / | 2007 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2007-08-03 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| KETY | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Nabycie aktywów o znacznej wartoÅ›ci | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Grupy KÄ™ty SA informuje, że w dniu 3 sierpnia 2007 r. spóÅ‚ka zależna Aluprof SA nabyÅ‚a w drodze emisji 300 000 akcji imiennych serii B w spóÅ‚ce Metalplast ZÅ‚otów w ZÅ‚otowie SA o cenie emisyjnej równej wartoÅ›ci nominalnej wynoszÄ…cej 10 zÅ‚. Aluprof SA zapÅ‚aciÅ‚ za objÄ™te akcje 3 mln zÅ‚. Po podwyższeniu kapitaÅ‚ zakÅ‚adowy Metalplast ZÅ‚otów SA wynosi 17 900 000 zÅ‚ i dzieli na 1 790 000 akcji o wartoÅ›ci nominalnej 10 zÅ‚ każda. Aluprof SA posiada w podwyższonym kapitale zakÅ‚adwym 1 566 500 akcji, stanowiÄ…cych 87,5% kapitaÅ‚u zakÅ‚adowego i reprezentujÄ…cych 87,5% gÅ‚osów na walnym zgromadzeniu.
ObjÄ™cie akcji sfinansowane zostaÅ‚o ze Å›rodków wÅ‚asnych Aluprof SA. OpÅ‚acone udziaÅ‚y stanowiÄ… aktywa finansowe o znacznej wartoÅ›ci w rozumieniu § 2 ust. 5 RozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r w sprawie informacji bieżących i okresowych.
Podwyższenie kapitaÅ‚u zakÅ‚adowego Metalplast ZÅ‚otów SA wynika z zobowiÄ…zaÅ„ wynikajÄ…cych z umowy zawartej ze Skarbem PaÅ„stwa i sÅ‚uży realizacji programu inwestycyjnego, ktorego celem jest uruchomienie produkcji nowych wyrobów. ZarzÄ…d Grupy KÄ™ty SA przypomina, że nabycie spóÅ‚ki Metalplast ZÅ‚otów SA jest krokiem na drodze budowania nowego biznesu - Segmentu Akcesoriów Budowlanych, który tworzyć bÄ™dÄ… dwa podmioty - Metalplast Karo z siedzibÄ… w Bielsku-BiaÅ‚ej i Metalplast ZÅ‚otów z siedzibÄ… w ZÅ‚otowie. Opracowana strategia rozwoju Grupy KÄ™ty SA zakÅ‚ada osiÄ…gniÄ™cie przez spóÅ‚ki tworzÄ…ce SAB w 2007 roku przychodów ze sprzedaży na poziomie 60 mln zÅ‚, a ciÄ…gu najbliższych trzech lat do 100 mln zÅ‚. W celu realizacji powyższych zaÅ‚ożeÅ„ Aluprof SA zamierza zainwestować w tym okresie minimum 11 mln zÅ‚ w rozwój Segmentu. Oferta produktowa SAB skierowana jest do branży stolarki aluminiowej,drewnianej i PCV. DziÄ™ki inwestycjom w nowe technologie i rozwój produktów, a także zbudowanie sieci sprzedaży, SAB stanie siÄ™ jednym z najwiÄ™kszych polskich producentów okuć budowlanych i akcesorii systemowych dla klientów krajowych i zagranicznych.
W 2006 roku Metalplast ZÅ‚otów" SA osiÄ…gnÄ…Å‚ 36,5 mln zÅ‚ przychodów ze sprzedaży i 0,7 mln zÅ‚ zysku netto. | |
|