| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 50 | / | 2006 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2006-09-18 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| KETY | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zamiar połączenia dwóch spółek zależnych | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Grupy Kęty S.A. informuje o zamiarze połączenia z dniem 1 grudnia 2006 roku dwóch spółek zależnych: Aluprof Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu – lidera na rynku systemów aluminiowych do rolet zewnętrznych oraz bram rolowanych i Metalplast-Bielsko S.A. - producenta i dystrybutora nowoczesnych systemów aluminiowych dla budownictwa. W obydwu podmiotach Grupa Kęty posiada 100% udziałów.
Połączenie podmiotów nastąpi poprzez przeniesienie całego majątku Aluprof Sp. z o.o. do Metalplast-Bielsko S.A.. W wyniku fuzji powstanie nowy podmiot o nazwie Aluprof S.A. o łącznych przychodach ze sprzedaży rzędu 340 mln zł (w tym eksport - ok. 120 mln zł), posiadający szeroką ofertę. Produkty systemowe wykonywane są na bazie profili aluminiowych produkowanych przez Segment Wyrobów Wyciskanych Grupy Kęty.
Nowa spółka - Aluprof S.A. powstała z połączenia dwóch silnych podmiotów (Metalplast-Bielsko - 45 proc. udziałów w rynku; Aluprof - 60 proc. udziałów w rynku) będzie w Polsce zdecydowanym liderem w zakresie produkcji i dystrybucji systemów aluminiowych, m.in. fasad, drzwi, okien, ogrodów zimowych, bram garażowych oraz rolet zewnętrznych. Zyska też silną pozycję na rynkach międzynarodowych, zarządzając siedmioma spółkami zależnymi działającymi na terenie Rosji, Niemczech, Anglii, Rumunii, Czech oraz na Węgrzech i Ukrainie. Przez firmy te (docelowo mają to być prężne centra handlowo-dystrybucyjne) realizowana będzie sprzedaż eksportowa na terenie całej Europy.
Zdaniem Zarządu zbudowanie silnej sieci sprzedaży i kanałów dystrybucyjnych w Europie umożliwi Aluprof S.A. zwiększenie przychodów ze sprzedaży do poziomu założonego w strategii rozwoju na lata 2005-2009, tj. do około 500 mln zł. To z kolei sprawi, że Segment Systemów Aluminiowych razem z Segmentem Wyrobów Wyciskanych staną się wiodącymi biznesami w działalności Grupy Kęty bezpośrednio związanymi z przetwórstwem aluminium i fabrykacją. W 2009 roku wartość sprzedaży tych dwóch segmentów na rynek wyniesie ok. 1,2 mld zł.
Równocześnie Zarząd zamierza stworzyć ze spółki Aluprof S.A. silną markę rozpoznawalną zarówno w Polsce, jak i w Europie. Osiągnięcie tego celu nastąpi między innymi poprzez działania marketingowe. Jednym z nich będzie długofalowe sponsorowanie kobiecej drużyny piłki siatkowej BKS Stal z Bielska-Białej (wielokrotny mistrz Polski i zdobywca Pucharu Polski), która w najbliższych rozgrywkach ligowych występować będzie pod nazwą BKS ALUPROF.
| |
|