| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 23 | / | 2010 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2010-08-09 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| KOMPUTRONIK S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Umowa Komputronik – Lenovo o wartoÅ›ci 350 mln zÅ‚ | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Komputronik S.A. przesyÅ‚a do publicznej wiadomoÅ›ci informacjÄ™, że w dniu 6 sierpnia 2010 roku wpÅ‚ynęła do spóÅ‚ki podpisana miÄ™dzy Emitentem a Lenovo umowa o wspóÅ‚pracy ("Direct Reseller Off-Shore"). Na podstawie podpisanej umowy, Komputronik ma prawo nabywać wszystkie towary marki Lenovo bezpoÅ›rednio od producenta, tj. gÅ‚ównie laptopy, netbooki, komputery osobiste, serwery, stacje robocze i akcesoria komputerowe. Ten rodzaj wspóÅ‚pracy ze sprzedawcÄ… detalicznym Lenovo podjęło po raz pierwszy w Polsce, ze swoim najwiÄ™kszym partnerem detalicznym. Zawarcie umowy umożliwia Emitentowi dostÄ™p do szerokiej, peÅ‚nej gamy produktów Lenovo, nabywanych w konkurencyjnych cenach. Lenovo jest obecnie czwartym najwiÄ™kszym na Å›wiecie producentem komputerów osobistych i najwiÄ™kszym producentem na rodzimym rynku chiÅ„skim.
Komputronik SA zostaÅ‚ wybrany przez firmÄ™ Lenovo Partnerem Roku 2009. TytuÅ‚ przyznano za najwiÄ™kszÄ… w Polsce sprzedaż notebooków Lenovo IdeaPad oraz znaczÄ…cy wkÅ‚ad we wzrost sprzedaży produktów tej marki na polskim rynku. TytuÅ‚ Partnera Roku to najbardziej prestiżowa nagroda przyznawana przez Lenovo partnerom handlowym na lokalnych rynkach.
Zarząd Emitenta szacuje, że obroty na produktach marki Lenovo wyniosą około 350 mln zł w ciągu 5 najbliższych lat. Zawarcie umowy przełoży się na niższe ceny zakupu i uzyskanie wyższej rentowności.
Po podpisaniu omawianej umowy, Komputronik SA nabywa notebooki już bezpoÅ›rednio od wiÄ™kszoÅ›ci czoÅ‚owych producentów komputerów przenoÅ›nych. Tym samym Komputronik SA realizuje strategie uniezależniania siÄ™ od lokalnych kanaÅ‚ów dystrybucyjnych, co przekÅ‚ada siÄ™ na Å›ciÅ›lejszÄ… wspóÅ‚pracÄ™ z producentami, wyższe marże i lepsze wsparcie marketingowe.
W pierwszym kwartale roku obrachunkowego 2010/2011, czyli w drugim kwartale kalendarzowym br, Komputronik sprzedaÅ‚ ponad 33% wiÄ™cej laptopów niż w analogicznym okresie roku ubiegÅ‚ego .
Umowa zostaÅ‚a uznana za znaczÄ…cÄ…, gdyż przewidywane przychody ze sprzedaży produktów Lenovo w ciÄ…gu najbliższych 5 lat, ZarzÄ…d Emitenta szacuje na 350 mln zÅ‚, tj . wiÄ™cej niż 10% kapitaÅ‚ów wÅ‚asnych Emitenta.
| |
|