| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 8 | / | 2009 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2009-02-24 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| KOMPUTRONIK S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| podpisanie znaczącej umowy pomiędzy Komputronik S.A. a Karen S.A. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Komputronik S.A. podaje do publicznej informacji, że w dniu 23.02.2009 r. została zawarta pomiędzy Komputronik S.A. a Karen S.A. umowa licencyjna na korzystanie ze znaku towarowego Komputronik w działalności operacyjnej Karen S.A.
W myÅ›l powyższej umowy, Komputronik S.A udziela Karen S.A. prawo do używania marki, znaku towarowego i know-how sieci Komputronik w obszarze sprzedaży detalicznej. Umowa zostaÅ‚a podpisana na czas nieokreÅ›lony. OpÅ‚ata licencyjna zostaÅ‚a ustalona na poziomie 0,5% przychodów, które Karen S.A. bÄ™dzie uzyskiwaÅ‚ w punktach handlowych dziaÅ‚ajÄ…cych pod markÄ… Komputronik.
Podpisanie umowy licencyjnej ma celu:
1. zwiÄ™kszenie obrotów handlowych z Karen S.A. - z uwagi na wiÄ™kszÄ… rozpoznawalność marki Komputronik, możliwe bÄ™dzie zwiÄ™kszenie przychodów realizowanych przez salony Karen S.A. do poziomu jaki notujÄ… salony wÅ‚asne Komputronik S.A.,
2. optymalizację działań marketingowych Grupy Komputronik.
Niezależne badania rynkowe potwierdzajÄ…, że marka Komputronik cieszy siÄ™ znacznie silniejszÄ… od Karen pozycjÄ… na polskim rynku, dlatego decyzjÄ™ o ujednoliceniu marki należy uznać za korzystnÄ… dla spóÅ‚ek oraz ich akcjonariuszy.
Z badaÅ„ iloÅ›ciowych wynika, że rozpoznawalność marki Komputronik w jej grupie docelowej siÄ™ga 60%, zaÅ› dobrÄ… znajomość tej marki deklaruje nieco ponad poÅ‚owa potencjalnych klientów. W przypadku Karen rezultaty te wynoszÄ… odpowiednio, 21% oraz 15%. Przeprowadzona niedawno pilotażowa próba polegajÄ…ca na zastÄ…pieniu w dwóch punktach handlowych marki Karen znakiem handlowym Komputronik potwierdziÅ‚a uzyskane w badaniach wyniki.
Komputronik S.A. udzieli peÅ‚nego wsparcia w zakresie zakupów, marketingu i logistyki. Skutkiem ujednolicenia wizerunku oraz oferty sieci handlowej Grupy Komputronik bÄ™dzie dalsza optymalizacja zasobów w Grupie oraz możliwość prezentowania coraz szerszej oferty handlowej, dostosowanej do dynamicznie zmieniajÄ…cych siÄ™ warunków rynkowych.
Podstawa prawna: art. 56 ust. 1 pkt. 2 lit. a) ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spóÅ‚kach publicznych z dnia 29 lipca 2005 roku; § 5 pkt. 21) RozporzÄ…dzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych z dnia 19 października 2005 r.
| |
|