| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | Raport bieżący nr | 24 | / | 2016 | | | | | Data sporządzenia: | 2016-05-17 | | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | | KERDOS GROUP | | | Temat | | | | | | | | | | | | Otrzymanie postanowienia o otwarciu postępowania sanacyjnego w stosunku do Emitenta | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | | Art. 56 ust. 5 Ustawy o ofercie - aktualizacja informacji
| | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 23/2016 Kerdos Group S.A. _"Emitent"_, w którym Emitent informował o otrzymaniu w dniu 11 maja 2016 r. informacji, iż Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy w Warszawie _"Sąd"_ wydał postanowienie o otwarciu postępowania sanacyjnego w stosunku do spółki Emitenta na podstawie art. 7 ust. 1 w zw. z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. Prawo restrukturyzacyjne _Dz.U. nr 978 ze zm._ _"Ustawa"_, które Spółka otrzymała w dniu 16.05.2016r. Zarząd Emitenta przedstawia w uzupełnieniu dodatkowe informacje dotyczące postanowienia i postępowania sanacyjnego. Zgodnie z treścią postanowienia, Sąd postanowił otworzyć postępowanie sanacyjne Spółki Kerdos Group S.A., odebrać Spółce zarząd własny, wyznaczyć zarządcę w postaci spółki PMR Restrukturyzacje S.A. _"Zarządca"_, wyznaczyć sędziego komisarza w osobie sędziego Sądu Rejonowego dla miasta stołecznego Warszawy w Warszawie – Pawła Stosio _"Sędzia-Komisarz"_ oraz wskazać, że podstawą jurysdykcji sądów polskich jest art. 342 ust. 1 Ustawy. Celem otwartego postępowania sanacyjnego jest uniknięcie ogłoszenia upadłości Emitenta przez przeprowadzenie działań sanacyjnych, przy zabezpieczeniu słusznych praw wierzycieli i umożliwienie Spółce restrukturyzacji w drodze zawarcia układu z wierzycielami. Działaniami sanacyjnymi, o których mowa, są czynności prawne i faktyczne, które zmierzają do poprawy sytuacji ekonomicznej dłużnika i mają na celu przywrócenie dłużnikowi zdolności do wykonywania zobowiązań, przy jednoczesnej ochronie przed egzekucją. Jakiekolwiek postępowania egzekucyjne skierowane do majątku dłużnika wchodzącego w skład masy sanacyjnej wszczęte przed dniem otwarcia postępowania sanacyjnego ulegają zawieszeniu z mocy prawa z dniem otwarcia postępowania. Zadaniem PMR Restrukturyzacje S.A. jest zarządzanie masą sanacyjną Emitenta, sporządzenie spisu inwentarza wraz z oszacowaniem oraz sporządzenie i realizacja planu restrukturyzacyjnego. Obecnie Zarządca jest w trakcie obejmowania w zarząd majątku Spółki oraz przejmowania dokumentacji. Bezpośrednim celem jest przywrócenie funkcjonowania Emitenta. W terminie 30 dni od dnia otwarcia postępowania sanacyjnego Zarządca jest zobowiązany do sporządzenia i złożenia Sędziemu-Komisarzowi spisu wierzytelności. Zarządca jest obowiązany również do składania Sędziemu-Komisarzowi sprawozdania ze swoich czynności za każdy miesiąc kalendarzowy pełnienia funkcji, które obejmuje co najmniej wskazanie i omówienie etapu przygotowywania lub realizacji planu restrukturyzacyjnego oraz wskazanie, czy Zarządca reguluje zobowiązania powstałe po otwarciu postępowania sanacyjnego _Sędzia-Komisarz może wyznaczyć inne terminy składania sprawozdań z czynności oraz określić dodatkowe wymogi co do treści tych sprawozdań_. Sędzia-Komisarz ma obowiązek zwołać zgromadzenie wierzycieli w celu głosowania nad układem niezwłocznie po zrealizowaniu całości lub części planu restrukturyzacyjnego przewidzianej do wykonania w toku postępowania sanacyjnego, nie później jednak niż przed upływem 12 miesięcy od dnia otwarcia postępowania sanacyjnego. Jeżeli Emitent utraci zdolność do bieżącego zaspokajania kosztów postępowania sanacyjnego i zobowiązań powstałych po jego otwarciu oraz zobowiązań, które nie mogą zostać objęte układem, Sąd umorzy postępowanie sanacyjne. Sąd umarza postępowanie sanacyjne również, gdy brak jest realnych możliwości przywrócenia dłużnikowi zdolności do wykonywania zobowiązań. | | |