| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 4 | / | 2008 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2008-01-14 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| LENA LIGHTING | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja o niestosowaniu niektórych zasad Å‚adu korporacyjnego | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zgodnie z § 29 ust.3 Regulaminu GieÅ‚dy Papierów WartoÅ›ciowych w Warszawie SA, ZarzÄ…d spóÅ‚ki Lena Lighting SA informuje, że spóÅ‚ka trwale stosuje nastÄ™pujÄ…cych zasad "Dobrych Praktyk SpóÅ‚ek Notowanych na GPW":
Dział II
Zasady 1.1 i 1.2
Zasady te nie sÄ… obecnie przestrzegane w zakresie Regulaminu ZarzÄ…du, Regulaminu Rady
Nadzorczej oraz życiorysów zawodowych czÅ‚onków organów. Emitent niezwÅ‚ocznie podejmie dziaÅ‚ania, aby zamieÅ›cić wymienione dokumenty i życiorysy na stronie internetowej SpóÅ‚ki.
Zasada 1.4
- dotyczÄ…ca zamieszczania na korporacyjnej stronie internetowej SpóÅ‚ki informacji o terminie i miejscu walnego zgromadzenia, porzÄ…dku obrad oraz projektów uchwaÅ‚ wraz z uzasadnieniami, a także innych dostÄ™pnych materiaÅ‚ów zwiÄ…zanych z walnymi zgromadzeniami spóÅ‚ki, co najmniej na 14 dni przed wyznaczonÄ… datÄ… zgromadzenia.
Zasada ta nie jest i nie bÄ™dzie stosowana w części dotyczÄ…cej terminu zamieszczania na stronie internetowej SpóÅ‚ki projektów uchwaÅ‚ na co najmniej 14 dni przed datÄ… zgromadzenia. SpóÅ‚ka uznaje, iż termin przekazania do publicznej wiadomoÅ›ci projektów uchwaÅ‚, zgodnie z § 39 ust. 1 pkt 3 RozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19.10.2005 r., tj. na co najmniej 8 dni przed datÄ… zgromadzenia jest terminem wystarczajÄ…cym do zapoznania siÄ™ z ich treÅ›ciÄ… i umożliwia akcjonariuszom przygotowanie pytaÅ„ na walne zgromadzenie w celu umożliwienia organom SpóÅ‚ki zÅ‚ożenia dodatkowych wyjaÅ›nieÅ„.
Zasada 1.6
- roczne sprawozdania z działalności rady nadzorczej, z uwzględnieniem pracy jej
komitetów, wraz z przekazanÄ… przez radÄ™ nadzorczÄ… ocenÄ… pracy rady nadzorczej oraz systemu
kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla spóÅ‚ki.
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana w części dotyczÄ…cej sprawozdania z pracy komitetów oraz oceny systemów. W ramach Rady Nadzorczej nie zostaÅ‚y powoÅ‚ane komitety, z uwagi na jej maÅ‚Ä… liczebność. Rada uznaÅ‚a za niecelowe powoÅ‚ywanie komitetów, gdyż caÅ‚a Rada zajmuje siÄ™ kwestiami szczegóÅ‚owego badania sprawozdaÅ„ finansowych. Ponadto jeden z czÅ‚onków Rady jest oddelegowany do indywidualnego peÅ‚nienia czynnoÅ›ci nadzorczych nad wszystkimi obszarami dziaÅ‚alnoÅ›ci SpóÅ‚ki. W spóÅ‚ce nie wprowadzono systemów kontroli wewnÄ™trznej i zarzÄ…dzania ryzykiem.
Zasada 1.7
- pytania akcjonariuszy dotyczące spraw objętych porządkiem obrad, zadawane przed i w
trakcie walnego zgromadzenia, wraz z odpowiedziami na zadawane pytania.
Zasada nie jest i nie będzie stosowana. Przebieg obrad WZA protokołowany jest przez
notariusza. O umieszczeniu poszczególnych kwestii w protokoÅ‚ach decyduje przewodniczÄ…cy
Zgromadzenia, kierując się przepisami prawa, wagą danej sprawy oraz uzasadnionymi żądaniami
akcjonariuszy. Uczestnicy WZA, zgodnie z przepisami kodeksu spóÅ‚ek handlowych oraz Regulaminu
WZA, majÄ… prawo skÅ‚adać oÅ›wiadczenia na piÅ›mie, które sÄ… zaÅ‚Ä…czane do protokoÅ‚ów. SpóÅ‚ka
uznaje, że takie zasady w wystarczajÄ…cy sposób zapewniajÄ… przejrzystość obrad ZgromadzeÅ„.
Zasada 1.11
SpóÅ‚ka prowadzi korporacyjnÄ… stronÄ™ internetowÄ… i zamieszcza na niej powziÄ™te przez
zarząd, na podstawie oświadczenia członka rady nadzorczej, informacje o powiązaniach członka
rady nadzorczej z akcjonariuszem dysponującym akcjami reprezentującymi nie mniej niż 5%
ogólnej liczby gÅ‚osów na walnym zgromadzeniu spóÅ‚ki.
Powyższa zasada nie jest i nie będzie stosowana przez Zarząd Emitenta. Zarząd Emitenta nie
dysponuje wymienionymi oÅ›wiadczeniami od czÅ‚onków Rady Nadzorczej, w zwiÄ…zku z nie stosowaniem
zasady nr 2 z cz. III zbioru zasad.
Zasada 2
SpóÅ‚ka zapewnia funkcjonowanie strony internetowej w jÄ™zyku angielskim, przynajmniej w zakresie wskazanym w części II pkt 1.
Zasada ta nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. SpóÅ‚ka ocenia, iż tÅ‚umaczenie wskazanych informacji na jÄ™zyk angielski nie byÅ‚oby przydatne nawet w minimalnym stopniu, w zwiÄ…zku z czym ponoszenie kosztów zwiÄ…zanych z tÅ‚umaczeniem jest niecelowe.
Zasada 5
Projekty uchwał walnego zgromadzenia powinny być uzasadnione, z wyjątkiem uchwał
w sprawach porzÄ…dkowych i formalnych oraz uchwaÅ‚, które sÄ… typowymi uchwaÅ‚ami podejmowanymi w
toku obrad zwyczajnego walnego zgromadzenia. Mając na względzie powyższe Zarząd powinien
przedstawić uzasadnienie lub zwrócić siÄ™ do podmiotu wnioskujÄ…cego o umieszczenie danej sprawy
w porzÄ…dku obrad walnego zgromadzenia o przedstawienie uzasadnienia.
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. Treść projektów uchwaÅ‚ walnego zgromadzenia jest publikowana zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami prawa, co umożliwia każdemu akcjonariuszowi zadawanie pytaÅ„ w celu uzyskania dodatkowego uzasadnienia. Z uwagi na powyższe, ZarzÄ…d SpóÅ‚ki bÄ™dzie przedstawiaÅ‚ uzasadnienia
projektów uchwaÅ‚ przed oraz w trakcie WZA zainteresowanym akcjonariuszom SpóÅ‚ki.
Dział III
Zasada 1.1
Poza czynnoÅ›ciami wymienionymi w przepisach prawa rada nadzorcza powinna raz w roku sporzÄ…dzać i przedstawiać zwyczajnemu walnemu zgromadzeniu zwiÄ™zÅ‚Ä… ocenÄ™ sytuacji spóÅ‚ki, z uwzglÄ™dnieniem oceny systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla spóÅ‚ki.
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana w części dotyczÄ…cej oceny systemów. Ze wzglÄ™du na brak
systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla SpóÅ‚ki, Rada
Nadzorcza nie przedstawi zwyczajnemu walnemu zgromadzeniu oceny tych systemów.
Zasada 2
Członek rady nadzorczej powinien przekazać zarządowi informację na temat swoich
powiÄ…zaÅ„ z akcjonariuszem dysponujÄ…cym akcjami reprezentujÄ…cymi nie mniej niż 5% ogólnej
liczby gÅ‚osów na walnym zgromadzeniu. Powyższy obowiÄ…zek dotyczy powiÄ…zaÅ„ natury ekonomicznej,
rodzinnej lub innej, mogących mieć wpływ na stanowisko członka rady nadzorczej w sprawie
rozstrzyganej przez radÄ™.
Zasada ta nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. Powyższa zasada jest zbÄ™dna w kontekÅ›cie wyÅ‚Ä…czenia siÄ™ czÅ‚onka Rady Nadzorczej od udziaÅ‚u w decyzjach Rady w sytuacji konfliktu interesów. PrawidÅ‚owym i wystarczajÄ…cym kryterium dla oceny wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci dziaÅ‚aÅ„ czÅ‚onka Rady Nadzorczej na gruncie obowiÄ…zujÄ…cego prawa jest kryterium celu i skutku jaki chce wywoÅ‚ać i wywoÅ‚uje czÅ‚onek Rady Nadzorczej swoimi dziaÅ‚aniami. Każdy czÅ‚onek Rady jest zobowiÄ…zany dziaÅ‚ać dla dobra SpóÅ‚ki i akcjonariuszy oraz odpowiada za ewentualne dziaÅ‚ania na szkodÄ™ spóÅ‚ki bÄ…dź akcjonariuszy.
Zasada 6
Przynajmniej dwóch czÅ‚onków rady nadzorczej powinno speÅ‚niać kryteria
niezależnoÅ›ci od spóÅ‚ki i podmiotów pozostajÄ…cych w istotnym powiÄ…zaniu ze spóÅ‚kÄ…. W zakresie
kryteriów niezależnoÅ›ci czÅ‚onków rady nadzorczej powinien być stosowany ZaÅ‚Ä…cznik II do
Zalecenia Komisji Europejskiej z dnia 15 lutego 2005 r. dotyczÄ…cego roli dyrektorów
niewykonawczych lub bÄ™dÄ…cych czÅ‚onkami rady nadzorczej spóÅ‚ek gieÅ‚dowych i komisji rady
(nadzorczej). Niezależnie od postanowień pkt. b) wyżej wymienionego Załącznika osoba będąca
pracownikiem spóÅ‚ki, podmiotu zależnego lub podmiotu stowarzyszonego nie może być uznana za
speÅ‚niajÄ…cÄ… kryteria niezależnoÅ›ci, o których mowa w tym ZaÅ‚Ä…czniku. Ponadto za powiÄ…zanie z
akcjonariuszem wykluczające przymiot niezależności członka rady nadzorczej w rozumieniu
niniejszej zasady rozumie siÄ™ rzeczywiste i istotne powiÄ…zanie z akcjonariuszem majÄ…cym prawo
do wykonywania 5 % i wiÄ™cej ogólnej liczby gÅ‚osów na walnym zgromadzeniu.
Zasada ta nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. Jeden z dwóch akcjonariuszy - zaÅ‚ożycieli SpóÅ‚ki, od lat kierujÄ…cy SpóÅ‚kÄ…, obecnie posiada 58,91% gÅ‚osów na WZA i zasiada w Radzie Nadzorczej. 5 z 6 czÅ‚onków Rady Nadzorczej stanowiÄ… osoby rekomendowane przez tego akcjonariusza. Ma to na celu zabezpieczenie wÅ‚aÅ›ciwej i efektywnej realizacji strategii SpóÅ‚ki. Istotne w tym kontekÅ›cie sÄ… również wyjaÅ›nienia do zasady 2.
Zasada 7
W ramach rady nadzorczej powinien funkcjonować co najmniej komitet audytu. W
skÅ‚ad tego komitetu powinien wchodzić co najmniej jeden czÅ‚onek niezależny od spóÅ‚ki i
podmiotów pozostajÄ…cych w istotnym powiÄ…zaniu ze spóÅ‚kÄ…, posiadajÄ…cy kompetencje w dziedzinie
rachunkowoÅ›ci i finansów. W spóÅ‚kach, w których rada nadzorcza skÅ‚ada siÄ™ z minimalnej
wymaganej przez prawo liczby czÅ‚onków, zadania komitetu mogÄ… być wykonywane przez radÄ™
nadzorczÄ….
Powyższa zasada nie jest i nie będzie stosowana, ponieważ w ramach Rady Nadzorczej nie
funkcjonują żadne komitety, co wyjaśniono w uwagach do zasady 1.6.
| |
|