| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 65 | / | 2011 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2011-08-11 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| LUBAWA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Raport uzupełniający do raportu bieżącego nr 51/2011 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| LUBAWA SpóÅ‚ka Akcyjna z siedzibÄ… w GrudziÄ…dzu, w nawiÄ…zaniu do raportu bieżącego SpóÅ‚ki nr 51/2011 z dnia 1 lipca 2011 ( umowa znaczÄ…ca ) dotyczÄ…cego zawarcia przez LUBAWA S.A. w GrudziÄ…dzu i WojskowÄ… AkademiÄ™ TechnicznÄ… im. JarosÅ‚awa DÄ…browskiego w Warszawie umowy, na odstawie której wszczÄ™to rokowania majÄ…ce na celu powoÅ‚anie konsorcjum w celu przygotowania i zÅ‚ożenia wniosku o dofinansowanie do Narodowego Centrum BadaÅ„ i Rozwoju dot. projektu "OsÅ‚ony balistyczne do ochrony indywidualnej", uzupeÅ‚nia raport bieżący nr 51/2011 o nastÄ™pujÄ…ce informacje:
Data zawarcia umowy:
umowa opatrzona jest datą zawarcia: 21 czerwca 2011 r. Do LUBAWA S.A. umowa podpisana przez reprezentanta WAT wpłynęła dnia 30 czerwca 2011 r.
Istotne warunki umowy:
- do dnia 31 sierpnia 2011 r. powinny zostać ustalone szczegóÅ‚owe warunki umowy Konsorcjum i do tej daty powinna zostać podpisana umowa Konsorcjum, przy czym umowa przewiduje możliwość zgodnego wydÅ‚użenia tych terminów,
- umowa okreÅ›la wstÄ™pne warunku umowy Konsorcjum, bez danych finansowych, przyjmujÄ…c, że koszty i zyski bÄ™dÄ… dzielone po poÅ‚owie miÄ™dzy uczestników Konsorcjum,
- liderem Konsorcjum, a wiec podmiotem uprawnionym do jej reprezentowania będzie Lubawa S.A.
Kryteria znaczenia umowy:
powoÅ‚anie konsorcjum z najpoważniejszÄ… wojskowÄ… uczelniÄ… technicznÄ… w kraju w celu pozyskania Å›rodków finansowych na opracowanie nowych rozwiÄ…zaÅ„ w zakresie osÅ‚on balistycznych w ramach projektu Narodowego Centrum BadaÅ„ i Rozwoju. W projekcie proponowane jest opracowanie zaawansowanych technologicznie struktur indywidualnej ochrony użytkownika, które zostanÄ… wykorzystane zarówno do produkcji kamizelek, jak i do innych elementów wyposażenia sÅ‚użących do osobistej ochrony przed atakiem, uzbrojonych w kamienie, paÅ‚ki, noże, igÅ‚y, szpikulce lub inne improwizowane niebezpieczne przedmioty oraz broÅ„ strzeleckÄ…, agresywnych osób (pseudokibiców, chuliganów, więźniów, przestÄ™pców pospolitych i/lub zorganizowanych), w szczególnoÅ›ci w trakcie trwania imprez masowych, zamieszek, manifestacji, codziennej sÅ‚użby funkcjonariuszy Policji, SÅ‚użby WiÄ™ziennej, Straży Granicznej, itp.
Opracowane elementy ochronne charakteryzować siÄ™ bÄ™dÄ… dużą odpornoÅ›ciÄ… na przebicie, uderzenie, jak również ochronÄ… balistycznÄ…, co pozwoli wyeliminować urazy u osób atakowanych lub znacznie zmniejszyć ich skutki.
Osiągnięcie postawionych założeń, pozwoli na niespotykane jak dotąd połączenie odporności na tak szerokie spektrum zagrożeń, w obrębie jednego produktu. W skali kraju byłoby to rozwiązanie niespotykane.
Stosowane jak dotąd w Polsce kamizelki ochronne, charakteryzują się zazwyczaj odpornością na jeden typ zagrożenia. Istnieją kamizelki spełniające funkcje ochrony balistycznej, ochrony przed uderzeniem tępymi przedmiotami lub nożem. Brakuje na rynku rozwiązania łączącego szerokie spektrum ochrony, w jednym wyrobie.
RozpoczÄ™cie już teraz prac w kraju nad nowÄ… konstrukcjÄ… kamizelki pozwoli uniknąć w przyszÅ‚oÅ›ci zakupów nowych kamizelek tego typu poza granicami kraju.
Wszystkie elementy składowe, urządzenia i podzespoły będą najnowszej generacji
i zgodne ze standardami NATO. ModuÅ‚owa budowa nowej kamizelki oraz unifikacja stosowanych podzespoÅ‚ów umożliwi Å‚atwe dopasowanie jej do zabudowy dodatkowego wyposażenia bojowego lub specjalistycznego, usprawni logistykÄ™, obniży koszty produkcji oraz eksploatacji.
Funkcjonariusze sÅ‚użb mundurowych w trakcie codziennej sÅ‚użby narażeni sÄ… na różnorodne, niemożliwe do przewidzenia zagrożenia. Wyrób uniwersalny, bÄ™dÄ…cy przedmiotem niniejszego wniosku, ma duże szanse na szerokie zastosowanie, we wszystkich rodzajach sÅ‚użb mundurowych.
| |
|