| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 73 | / | 2006 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2006-06-06 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| LUBAWA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Ocena sytuacji Spółki LUBAWA S.A. dokonana przez Radę Nadzorczą. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| W celu umożliwienia akcjonariuszom LUBAWA S.A. zapoznania się przed Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniem z oceną sytuacji Spółki za 2005 rok dokonaną przez Radę Nadzorczą, Zarząd LUBAWA S.A. przekazuje treść oceny.
Ocena sytuacji LUBAWA S.A. za 2005 rok dokonana przez Radę Nadzorczą
Rada Nadzorcza nadzorując działalność Zarządu Spółki w 2005 roku zaobserwowała następujące zmiany:
1. Inwestycja w MISTA Sp. z o.o. oraz udzielenie pożyczek do MISTA Sp. z o.o. i Cartoon Planet Sp. z o.o. nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Spółka podjęła decyzję o skoncentrowaniu się na bardziej dochodowych branżach: chemiczna – inwestycja w spółkę Prymus, działalność developerska oraz sprzęt kwatermistrzowski.
2. Niska i spadająca sprzedaż sprzętu turystycznego w połączeniu z wysokimi kosztami obsługi tejże sprzedaży w efekcie spowodowała pogorszenie wyników spółki.
3. Pogorszenie efektywności podstawowej działalności – obniżenie marży brutto z 38,1% w roku 2004 do 32,3% w roku 2005 oraz marży na sprzedaży z 21,1% do 10,6% w roku 2005 wynikało ze spadku w roku 2005 sprzedaży na podstawowych grupach produktów – sprzęt kwatermistrzowski i usługi; spadek ten wynikał z redukcji zakupów realizowanych przez Ministerstwo Obrony Narodowej w roku 2005 oraz niekorzystnego kursu PLN/EUR.
Dynamika sprzedaży podstawowych grup produktów gotowych:
Struktura sprzedaży 2004 2005 Dynamika zmian
Sprzęt chroniący przed upadkiem 2 273,27 2 291,55 100,8%
Sprzęt kwatermistrzowski 17 016,24 11 963,32 70,3%
Towary sportowe 1 962,49 1 738,73 88,6%
Pozostałe, w tym materiały 1 242,44 217,74 17,5%
Usługi 7 768,26 7 438,54 95,8%
RAZEM 30 262,69 23 649,88 78,1%
Ponadto Rada Nadzorcza zwraca uwagę na zmianę wskaźników:
Wskaźniki rentowności w %: 31.12.2004 31.12.2005
rentowność aktywów 9,0 11,7
rentowność kapitałów własnych 11,0 13,4
rentowność sprzedaży brutto 14,4 19,8
rentowność sprzedaży netto 10,1 17,0
Rada Nadzorcza ocenia, że przyjęcie nowych kierunków rozwoju Spółki Lubawa S.A. oraz koncentracja na branżach chemicznej, wojskowej oraz działalności developerskiej przyniesie w kolejnych latach wyraźny wzrost rentowności zarówno sprzedaży, jak i kapitałów własnych.
| |
|