pieniadz.pl

Makarony Polskie SA
Strategia Grupy Makarony Polskie na lata 2010 – 2012

25-03-2010


KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 13 / 2010
Data sporzÄ…dzenia: 2010-03-25
Skrócona nazwa emitenta
MAKARONY POLSKIE S.A.
Temat
Strategia Grupy Makarony Polskie na lata 2010 – 2012
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Treść raportu:
Zarząd Makarony Polskie S.A. przekazuje do publicznej wiadomości strategię Grupy Makarony Polskie na lata 2010-2012. Strategia została pozytywnie zaopiniowana przez Radę Nadzorczą.

Strategia została zbudowana przy założeniu realizacji misji Grupy:
"Chcemy być najlepsi w dostarczaniu wysokiej jakoÅ›ci smacznych i zdrowych produktów".

Strategiczne kierunki rozwoju w latach 2010-2012 to:
• Konsekwentne umacnianie pozycji w segmencie makaronów, przetworów warzywnych i owocowych oraz rozwój komplementarnych kategorii artykuÅ‚ów spożywczych,
• Zapewnienie kompleksowej wspóÅ‚pracy z partnerami handlowymi poprzez oferowanie produktów pod markami należącymi do Grupy, jak też w segmencie private label,
• Rozwój oferty produktowej z zapewnieniem synergii w zakresie zaopatrzenia surowcowego, produkcji, dystrybucji oraz marketingu.
• Rozwój struktur sprzedaży i dystrybucji numerycznej na polskim rynku oraz zwiÄ™kszenie sprzedaży eksportowej,
• Budowanie przewagi technologicznej i produkcyjnej poprzez inwestycje w innowacyjne rozwiÄ…zania oraz automatyzacjÄ™ i skalÄ™ dziaÅ‚alnoÅ›ci
• Zapewnienie rozwoju organicznego na poziomie co najmniej 20% rocznie oraz aktywne podejÅ›cie do akwizycji, traktowanych jako ważny element wspomagajÄ…cy rozwój i uÅ‚atwiajÄ…cy osiÄ…gniÄ™cie zaÅ‚ożonych celów strategicznych.

Strategicznym celem Grupy Makarony Polskie jest osiÄ…gniÄ™cie i utrzymanie pozycji w pierwszej trójce najwiÄ™kszych dostawców poszczególnych kategorii produktów lub co najmniej 10% udziaÅ‚ w polskim rynku.

Strategia przewiduje poszerzenie oferty o produkty wytwarzane na bazie surowców roÅ›linnych (zbóż, warzyw, owoców), które sÄ… elementami zdrowej diety oraz sÄ… Å‚atwe i szybkie w przygotowaniu.
Nowe marki i produkty Grupy Makarony Polskie będą tworzone w ramach rozwoju asortymentu, a także pozyskiwane poprzez akwizycje.

Ewentualne akwizycje ukierunkowane bÄ™dÄ… na wspomaganie rozwoju Grupy w strategicznych obszarach, tj. rynek makaronów, daÅ„ gotowych oraz nowych kategorii produktów wytwarzanych na bazie zbóż, warzyw i owoców.

Przewidywane formy finansowania rozwoju rozpatrywane bÄ™dÄ… w kontekÅ›cie maksymalizacji wyniku na 1 akcjÄ™. Rozwój organiczny SpóÅ‚ka zamierza finansować ze Å›rodków wÅ‚asnych, natomiast dopuszcza emisjÄ™ akcji lub obligacji zamiennych w przypadku realizacji akwizycji.
BezpieczeÅ„stwo pÅ‚ynnoÅ›ci ma zapewnić utrzymywanie zobowiÄ…zaÅ„ oprocentowanych na poziomie maksymalnie 50% kapitaÅ‚ów wÅ‚asnych i nie wiÄ™cej niż trzykrotność EBITDA. Grupa Makarony Polskie w dalszym ciÄ…gu zamierza aktywnie wykorzystywać Å›rodki z dotacji.

Strategia przewiduje osiÄ…gniÄ™cie nastÄ™pujÄ…cych celów finansowych w 2012 roku:
• co najmniej 300 mln zÅ‚ przychodów w 2012 roku w stosunku do 117 551 tys. zÅ‚ w roku 2009,
• osiÄ…gniÄ™cie w 2012 roku 50% przychodów ze sprzedaży produktów markowych poprzez rozwój sieci sprzedaży oraz zwiÄ™kszenie nakÅ‚adów na komunikacjÄ™
• systematyczna poprawa rentownoÅ›ci netto sprzedaży z 2% w 2009, przez 3% w 2010 r., do 4% w roku 2012
• wzrost wartoÅ›ci EBITDA z 8% w 2009 r., do 10% w 2010 r., do 12% w roku 2012

SzczegóÅ‚owÄ… prezentacjÄ™ dotyczÄ…cÄ… strategii Grupy Makarony Polskie na lata 2010-2012 przekazujemy w zaÅ‚Ä…czeniu.

Zastrzeżenie:
Prognozy i zapowiedzi zawarte w niniejszym raporcie sÄ… oparte na szeregu zaÅ‚ożeÅ„ oraz na szacunkach, które mimo iż uznawane przez ZarzÄ…d Makarony Polskie S.A. za wiarygodne, sÄ… zależne od okolicznoÅ›ci i warunków biznesowych, operacyjnych, ekonomicznych i rynkowych, z których wiele pozostaje poza kontrolÄ… Grupy Makarony Polskie. Faktyczne wyniki mogÄ… różnić siÄ™ od przewidywanych.

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm