| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 32 | / | 2007 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2007-06-14 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| MAKARONY POLSKIE S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Opinia Rady Nadzorczej Makarony Polskie S.A. w sprawie oceny sytuacji SpóÅ‚ki w 2006 roku. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zgodnie z pkt. 18 "Dobrych praktyk spóÅ‚ek publicznych" ZarzÄ…d Makarony Polskie S.A. przedstawia opiniÄ™ Rady Nadzorczej Makarony Polskie S.A. w sprawie oceny sytuacji SpóÅ‚ki w 2006 roku.
Zgodnie z art. 382 §1 Kodeksu spóÅ‚ek handlowych i §19 pkt a Statutu SpóÅ‚ki Rada Nadzorcza w roku 2006 sprawowaÅ‚a staÅ‚y nadzór nad dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… SpóÅ‚ki we wszystkich dziedzinach jej dziaÅ‚alnoÅ›ci oraz rozpatrywaÅ‚a i oceniaÅ‚a kwartalne raporty ZarzÄ…du z realizacji planu finansowego SpóÅ‚ki.
Rada Nadzorcza pozytywnie ocenia dziaÅ‚alność Makarony Polskie S.A. i kierujÄ…cego SpóÅ‚kÄ… ZarzÄ…du w 2006 r. W ocenie Rady Nadzorczej okres ten cechowaÅ‚y dynamiczny rozwój i systematyczne umacnianie pozycji rynkowej Makarony Polskie S.A. Roczne przychody ze sprzedaży SpóÅ‚ki w porównaniu z rokiem 2005 wzrosÅ‚y o 84% tj. z 25,4 mln zÅ‚ w roku 2005 do 46,7 mln zÅ‚ w roku 2006, a zysk netto zwiÄ™kszyÅ‚ siÄ™ 50-krotnie – z 36,6 tys. zÅ‚ w 2005 r. do 1.821,7 tys. zÅ‚. w 2006 r.
Stabilne podstawy do tak intensywnego wzrostu stworzyÅ‚ rok 2005, który byÅ‚ rokiem realizacji intensywnych inwestycji w posiadany park maszynowy, w tym inwestycji w kompleksowÄ… wymianÄ™ systemów pakowania oraz modernizacjÄ™ linii technologicznych. Inwestycje te zostaÅ‚y zakoÅ„czone w styczniu 2007 r. i pozwoliÅ‚y na poprawÄ™ jakoÅ›ci wytwarzanego makaronu. Poprawa możliwoÅ›ci technicznych zostaÅ‚a wsparta dodatkowo dokonanÄ… przez ZarzÄ…d zmianÄ… priorytetu dÅ‚ugoterminowego ze strategii ukierunkowanej na maksymalizacjÄ™ wolumenu sprzedaży na korzyść wzrostu marży z realizowanej sprzedaży.
Na podstawie przeprowadzonych badaÅ„ konsumenckich ZarzÄ…d przygotowaÅ‚ nowÄ… strategiÄ™ produktowÄ… przewidujÄ…cÄ… wprowadzenie na rynek nowych marek makaronu wysokiej jakoÅ›ci oraz istotne wsparcie marketingowe nowych produktów. Sztandarowymi produktami SpóÅ‚ki zostaÅ‚y: plasowany w segmencie Premium makaron Sorenti - kreowany na nowoczesny makaron wÅ‚oski (100% pszenicy durum) oraz pozycjonowany na Å›redniej póÅ‚ce cenowej Makaron Staropolski o wizerunku tradycyjnego polskiego makaronu domowego. Wprowadzenie makaronu Sorenti jako sztandarowej marki SpóÅ‚ki wsparte zostaÅ‚o regionalnÄ… kampaniÄ… reklamowÄ… prowadzonÄ… przy wykorzystaniu różnorodnych mediów: regionalna telewizja TVP3 (sponsoring prognozy pogody w "Prime time"), kampania outdoor, oraz emisje w prasie handlowej i regionalnej.
SpóÅ‚ka poÅ‚ożyÅ‚a duży nacisk na rozwój sieci sprzedaży w Handlu Tradycyjnym i lepsze pokrycie mapy kraju sieciÄ… dystrybucji. Zgodnie z przyjÄ™tÄ… strategiÄ…, ZarzÄ…d podjÄ…Å‚ dziaÅ‚ania majÄ…ce na celu zwiÄ™kszanie skali dziaÅ‚alnoÅ›ci, poprawÄ™ organizacji i wizerunku firmy oraz jej produktów. Analizie poddano efekty finansowe osiÄ…gane na poszczególnych produktach oraz dokonano zmian ukierunkowanych na poprawÄ™ rentownoÅ›ci.
W SpóÅ‚ce wprowadzono nowy system wynagradzania, który lepiej niż poprzedni Å‚Ä…czy efektywność pracy z wynagrodzeniem otrzymywanym przez pracowników (szczególnie widoczne jest to na stanowiskach bezpoÅ›rednio produkcyjnych).
Rok 2006 byÅ‚ również okresem intensywnych przygotowaÅ„ majÄ…cych na celu wprowadzenie akcji SpóÅ‚ki do obrotu gieÅ‚dowego oraz przejÄ™cia firmy Stoczek Sp. z o.o. produkujÄ…cej dania gotowe.
W trakcie zwiÄ™kszania skali dziaÅ‚alnoÅ›ci SpóÅ‚ka napotkaÅ‚a problemy wynikajÄ…ce z niedoboru mocy produkcyjnych w wyniku których produkcja niektórych form makaronu np. kluseczki walcowane i gniazda, jak również część produkcji makaronów tÅ‚oczonych zlecana byÅ‚a na zewnÄ…trz. Dążąc do wyeliminowania takiej sytuacji ZarzÄ…d podjÄ…Å‚ dziaÅ‚ania majÄ…ce na celu przeprowadzenie w 2007 r. inwestycji w Å›rodki trwaÅ‚e. Zawarta zostaÅ‚a umowa inwestycyjna z firmÄ… ANSELMO na zakup linii do produkcji form krótkich makaronu, prowadzone sÄ… również analizy dotyczÄ…ce opÅ‚acalnoÅ›ci zakupu linii technologicznej do produkcji gniazd i uruchomienia produkcji kluseczek walcowanych.
Na nakÅ‚ady inwestycyjne poniesione w roku 2006 SpóÅ‚ka pozyskaÅ‚a fundusze unijne:
modernizacja linii krótkiej w PÅ‚ocku i unowoczeÅ›nienie systemów pakowania – 1,2 mln zÅ‚
pozyskanie kapitaÅ‚u z emisji publicznej – 250 tys. zÅ‚
| |
|