| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 36 | / | 2009 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2009-10-01 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| MAKRUM S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zakup spóÅ‚ki zależnej w Republice Federalnej Niemiec i podjÄ™cie produkcji pras. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d MAKRUM S.A. z siedzibÄ… w Bydgoszczy (SpóÅ‚ka), w nawiÄ…zaniu do raportu bieżącego Rb 34/2009 z dnia 28.09.2009 roku w sprawie zamiany celów emisji akcji serii F informuje, że:
1. Makrum S.A. dokonaÅ‚o zakupu 100% udziaÅ‚ów w spóÅ‚ce zarejestrowanej w Republice Federalnej Niemiec za kwotÄ™ ok. 26.600,00 EURO i dokonaÅ‚ zmiany jej nazwy i siedziby na Makrum Deutschland GmbH z siedzibÄ… w Heilbronn ("SpóÅ‚ka Zależna").
2. W dniu 29 wrzeÅ›nia 2009 r. SpóÅ‚ka Zależna podpisaÅ‚a warunkowÄ… umowÄ™ zakupu wartoÅ›ci niematerialnych i prawnych, w tym prawa do dokumentacji technicznej, planów, praw do rysunków pras i know-how w nich zawartych, wykorzystywanych dotychczas w Helilbronn Pressen GmbH oraz loga firmy "Heilbronn". Warunkiem wejÅ›cia w życie umowy byÅ‚o miÄ™dzy innymi podpisanie z syndykiem umowy zakupu zorganizowanej części przedsiÄ™biorstwa Heilbronn Pressen GmbH w upadÅ‚oÅ›ci w Heilbronn oraz zawarcie przez SpóÅ‚kÄ™ ZależnÄ… umowy na dalsze korzystanie z nieruchomoÅ›ci dotychczas wykorzystywanej przez nabywane przedsiÄ™biorstwo.
3. W dniu 30 wrzeÅ›nia 2009 r. SpóÅ‚ka Zależna podpisaÅ‚a umowÄ™ zakupu od syndyka masy upadÅ‚oÅ›ci zorganizowanej części przedsiÄ™biorstwa Heilbronn Pressen GmbH w Heilbronn (wraz z przejÄ™ciem części pracowników, prawa do nazw "Heilbronn Pressen" i "Heilbronn Maschinenbau" oraz wybranych zleceÅ„ produkcyjnych). Umowa ta zawarta zostaÅ‚a pod warunkiem zaakceptowania jej przez Zgromadzenie Wierzycieli upadÅ‚ej SpóÅ‚ki oraz zawarcie przez SpóÅ‚kÄ™ ZależnÄ… umowy na dalsze korzystanie z nieruchomoÅ›ci dotychczas wykorzystywanej przez nabywane przedsiÄ™biorstwo.
4. Makrum S.A. zamierza udzielić SpóÅ‚ce Zależnej pożyczki w maksymalnej kwocie 1.380.000,00 EURO (w transzach) z przeznaczeniem na sfinansowanie:
a) umowy, o której mowa w pkt. 1 ,
b) umowy, o której mowa w pkt. 2 ,
c) dziaÅ‚alnoÅ›ci operacyjnej nowo powstaÅ‚ej SpóÅ‚ki Zależnej.
Powyższe czynnoÅ›ci SpóÅ‚ka podjęła w celu rozpoczÄ™cia przez GrupÄ™ MAKRUM produkcji pras jako wÅ‚asnego produktu rynkowego z wykorzystaniem dotychczasowej marki i logo "Heilbronn". Decyzja ta zgodna jest ze zmienionymi celami emisji akcji serii F zatwierdzonymi przez RadÄ™ NadzorczÄ… SpóÅ‚ki w uchwale z dnia 28.09.2009
JednoczeÅ›nie SpóÅ‚ka informuje, że w pakiecie umów zawarte sÄ… również ustalenia przewidujÄ…ce powoÅ‚anie przez SpóÅ‚kÄ™ zależnÄ…, wspólnie z podmiotem sprzedajÄ…cym prawo do planów, rysunków i know-how, firmy prawa niemieckiego (GmbH), której przedmiotem dziaÅ‚alnoÅ›ci bÄ™dzie serwisowanie pras wÅ‚asnej produkcji oraz już eksploatowanych.
Powyższe przedsiÄ™wziÄ™cie jest zgodne ze zmodyfikowana strategiÄ… dÅ‚ugoterminowÄ… Makrum S.A., zgodnie z którÄ… spóÅ‚ka poszerza aktualnÄ… ofertÄ™ o wÅ‚asne produkty, które:
a) byÅ‚yby produkowane na bazie wÅ‚asnej dokumentacji technicznej i rysunków, stworzonych przez wÅ‚asnych projektantów, konstruktorów i technologów,
b) byłyby sprzedawane pod własną (rozpoznawalną) marką "Heilbronn Pressen" (w tym przypadku marką "Made in Germany"),
c) nie będą ograniczały się do sprzedaży jedynie pras ale gotowych rozwiązań (całych linii technologicznych),
d) bÄ™dÄ… sprzedawane na rynkach pokrywajÄ…cych siÄ™ z obszarem dotychczasowej aktywnoÅ›ci Makrum ( produkcja elementów pras ),
e) bÄ™dÄ… w części produkowane na bazie majÄ…tku Makrum i z wykorzystaniem kompetencji SpóÅ‚ki,
f) spowodujÄ…, że Grupa Makrum w mniejszym stopniu stanie siÄ™ podmiotem Å›wiadczÄ…cym usÅ‚ugi produkcyjne a w wiÄ™kszym stopniu podmiotem produkujÄ…cym i sprzedajÄ…cym wÅ‚asne produkty pod wÅ‚asnÄ… markÄ…; celem jest zmniejszenie uzależnienia Makrum (jako jedynie jednego z wielu kooperantów, który gÅ‚ównie walczy cenÄ…) od podmiotów dzielÄ…cych nas od ostatecznego Nabywcy.
SpóÅ‚ka oczekuje, że w przychody wygenerowane przez podmioty powstaÅ‚e w wyniku ww. umów wyniosÄ… w 2010 roku w granicach 10-12 mln EURO, a rentowność netto wyniesie ok. 5-7%.
| |
|