| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 26 | / | 2009 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2009-12-02 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| MENNICA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zawarcie znaczÄ…cej umowy | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Mennicy Polskiej S.A. informuje, że w dniu 2 grudnia 2009 roku w wyniku przeprowadzenia przez GminÄ™ WrocÅ‚aw postÄ™powania o udzielenie zamówienia publicznego zawarta zostaÅ‚a umowa pomiÄ™dzy GminÄ… WrocÅ‚aw (ZamawiajÄ…cy) a MennicÄ… PolskÄ… S.A. (Wykonawca), na podstawie której Mennica Polska S.A. Å›wiadczyć bÄ™dzie na rzecz Gminy WrocÅ‚aw usÅ‚ugi sprzedaży biletów komunikacji miejskiej w formie elektronicznej - WrocÅ‚awska Karta Miejska (WKM), biletów w formie tradycyjnej, biletów telefonicznych i zintegrowanych biletów kolejowych. Umowa zawarta zostaÅ‚a na okres 48 miesiÄ™cy. Szacowane przez GminÄ™ WrocÅ‚aw wynagrodzenie Mennicy Polskiej S.A. za wykonanie umowy wynosi 55.959.720,70 zÅ‚ za caÅ‚y okres trwania umowy.
Każda ze Stron może rozwiÄ…zać umowÄ™ ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy druga Strona nie wykona któregokolwiek z postanowieÅ„ umowy i nie naprawi swojego uchybienia w terminie 60 dni od otrzymania pisemnego powiadomienia drugiej Strony wskazujÄ…cego takie naruszenie. Powiadomienie powinno wskazywać na zamiar rozwiÄ…zania umowy oraz opis naruszenia pod rygorem nieważnoÅ›ci. W przypadku rozwiÄ…zania umowy przez którÄ…kolwiek ze Stron w trybie wyżej okreÅ›lonym, stronie rozwiazujÄ…cej umowÄ™ bÄ™dzie przysÅ‚ugiwać prawo żądania od drugiej Strony zapÅ‚aty kary umownej w wysokoÅ›ci trzykrotnoÅ›ci Å›redniomiesiÄ™cznego wynagrodzenia Wykonawcy za ostatnie 12 miesiÄ™cy liczonego od miesiÄ…ca poprzedzajÄ…cego miesiÄ…c, w którym nastapiÅ‚o rozwiazanie umowy, a jeżeli umowa trwa krócej – od poczÄ…tku jej trwania. W przypadku nie wykonania przez ZamawiajÄ…cego obowiÄ…zku wycofania ze sprzedaży biletów okresowych w formie tradycyjnej w terminach wskazanych w umowie, Wykonawca naliczy karÄ™ umownÄ… w wysokoÅ›ci 5.000 zÅ‚ zÅ‚otych (sÅ‚ownie pięć tysiÄ™cy zÅ‚otych) za każdy dzieÅ„ zwÅ‚oki. ZamawiajÄ…cy ma prawo żądania od Wykonawcy zapÅ‚aty kary umownej w nastÄ™pujacych przypadkach:
1) w przypadku opóźnienia w realizacji ustalonego w umowie harmonogramu wdrożenia Systemu WrocÅ‚awskiej Karty Miejskiej w zakresie:
a. uruchomienia sprzedaży WKM poprzez 90 terminali obsÅ‚ugowych lub 50 terminali samoobsÅ‚ugowych lub uruchomienia sprzedaży przez stronÄ™ WWW w terminie do 01.06.2010r. - w wysokoÅ›ci 3.000 zÅ‚ za każdy dzieÅ„ opóźnienia, chyba że opóźnienie to nie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
b. uruchomienia sprzedaży WKM poprzez kolejnych 50 terminali samoobsÅ‚ugowych (Å‚Ä…cznie 100 terminali samoobsÅ‚ugowych), 30 terminali obsÅ‚ugowych (Å‚Ä…cznie 120 terminali obsÅ‚ugowych) i sprzedaży przez system biletu telefonicznego w terminie do 01.10.2010 r. - w wysokoÅ›ci 2.000 zÅ‚ za każdy dzieÅ„ opóźnienia, chyba że opóźnienie to nie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
c. uruchomienia sprzedaży WKM poprzez 300 terminali mobilnych, w terminie do 01.10.2010 r. - w wysokoÅ›ci 1.000 zÅ‚ za każdy dzieÅ„ opóźnienia, chyba że opóźnienie to nie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy ,
d. uruchomienia sprzedaży WKM poprzez terminale mobilne zainstalowane w pozostaÅ‚ych Å›rodkach tarnsportu miejskiego w terminie do 28.02.2011 r. - w wysokoÅ›ci 3.000 zÅ‚ za każdy dzieÅ„ opóźnienia, chyba że opóźnienie to nie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
2) w przypadku, gdy zostanie stwierdzone w wyniku przeprowadzonej przez Zamawiajacego kontroli, że raport finansowy o liczbie sprzedanych biletów jest niepeÅ‚ny lub bÅ‚Ä™dny – w wysokoÅ›ci 2.000 zÅ‚ za każdy stwierdzony taki przypadek;
3) w przypadku gdy Wykonawca nie wprowadzi w terminie zmiany taryf lub cen biletów – w wysokoÅ›ci 20.000 zÅ‚ za każdy dzieÅ„ opóźnienia, chyba że nie wynika ono z przyczyn lezÄ…cych po stronie Wykonawcy;
4) w przypadku, gdy Wykonawca nie dotrzyma ustalonego z Zamawiajacym terminu wprowadzenia nowego rodzaju biletu, zgodnie z ustaleniami umowy - w wysokoÅ›ci 20.000 zÅ‚ za każdy dzieÅ„ opóźnienia, chyba że nie wynika ono z przyczyn lezÄ…cych po stronie Wykonawcy;
5) w przypadku naruszenia przez WykonawcÄ™ obowiÄ…zków zwiÄ…zanych z powierzeniem danych osobowych okreÅ›lonych w umowie, których skutkiem bÄ™dzie utrata lub naruszenie integralnoÅ›ci przetwarzanych danych osobowych, lub też uzyskanie dostÄ™pu do przetwarzanych danych osobowych przez osoby trzecie – w wysokoÅ›ci 25.000.zÅ‚ za każde stwierdzone naruszenie;
6) w przypadku gdy na ZamawiajÄ…cego zostanie naÅ‚ożona kara w zwiÄ…zku z naruszeniem przez WykonawcÄ™ obowiÄ…zków zwiÄ…zanych z powierzeniem Wykonawcy przetwarzania danych osobowych Wykonawca bÄ™dzie zobowiÄ…zany do zapÅ‚aty ZamawiajÄ…cemu kary umownej w wysokoÅ›ci stanowiÄ…cej równowartość kary naÅ‚ożonej na ZamawiajÄ…cego.
Strony zastrzegajÄ… sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupeÅ‚niajÄ…cego na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego, jeżeli wartość powstaÅ‚ej szkody przekroczy wysokość kary umownej.
Kryterium uznania umowy za umowÄ™ znaczÄ…cÄ… - wartość umowy przekracza 10% wartoÅ›ci kapitaÅ‚ów wÅ‚asnych SpóÅ‚ki. | |
|