| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | Raport bieżący nr | 24 | / | 2014 | | | | | Data sporządzenia: | 2014-09-23 | | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | | MIDAS | | | Temat | | | | | | | | | | | | Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie dotyczący przetargu na rezerwacje częstotliwości z zakresu 1710-1730 MHz i 1805-1825 MHz. | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | | Art. 56 ust. 5 Ustawy o ofercie - aktualizacja informacji
| | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | W nawiązaniu do dotychczas przekazanych raportów bieżących dotyczących przetargu na rezerwacje częstotliwości z zakresu 1710-1730 MHz i 1805-1825 MHz, Zarząd Midas S.A. ("Spółka") informuje, że w dniu dzisiejszym powziął informację o wydaniu, w dniu 23 września 2014 roku, przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie ("WSAW") nieprawomocnego wyroku w sprawie dotyczącej powtórzonego, w zakresie obejmującym ocenę oferty złożonej przez Polską Telefonię Cyfrową Sp. z o.o. (obecnie: T-Mobile Polska S.A., dalej jako "T-Mobile Polska"), przetargu na dwie rezerwacje częstotliwości z zakresu 1710-1730 MHz i 1805-1825 MHz ("Powtórzony Przetarg"). WSAW w ogłoszonym dzisiaj wyroku, uchylił decyzję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ("Prezes UKE") z dnia 28 listopada 2012 roku oraz decyzję Prezesa UKE z dnia 8 listopada 2013 roku, na podstawie których Prezes UKE odmówił unieważnienia Powtórzonego Przetargu. Przedmiotowy wyrok WSAW został wydany wskutek rozpatrzenia skarg, złożonych przez T-Mobile Polska oraz Orange Polska S.A. z siedzibą w Warszawie.
W ustnych motywach dzisiejszego rozstrzygnięcia WSAW stwierdził, że w zaskarżonych decyzjach Prezesa UKE doszło do naruszenia, wynikającej z przepisów o postępowaniu sądowo-administracyjnym, zasady związania organu administracji poglądami prawnymi wyrażonymi wcześniej, w danej sprawie, przez sąd administracyjny. WSAW uznał, że wydane uprzednio wyroki Naczelnego Sądu Administracyjnego ("NSA"): z dnia 3 lutego 2011 roku (raport bieżący nr 6/2011) oraz z dnia 8 maja 2014 roku (raporty bieżące nr 7/2014 i 8/2014), przesądziły zarówno o konieczności unieważnienia, jak i o niedopuszczalności unieważnienia tylko w części tego samego przetargu, który był przedmiotem orzekania w zaskarżonych decyzjach Prezesa UKE. W konsekwencji, wyrażone w ww. wyrokach NSA poglądy prawne, dotyczące kwestii bezpodstawności częściowego unieważnienia przetargu, były dla Prezesa UKE wiążące, również przy wydawaniu decyzji odmawiających unieważnienia Powtórzonego Przetargu. Zdaniem WSAW, okoliczność ta wykluczała możliwość częściowego przeprowadzenia przez Prezesa UKE w 2011 roku, niektórych tylko czynności przetargowych, obejmujących w praktyce ocenę oferty złożonej w 2007 roku przez T-Mobile Polska.
Na podstawie uzyskanych dotąd informacji Zarząd Spółki uważa, że dzisiejszy wyrok WSAW (podobnie jak wyrok NSA z dnia 8 maja 2014 roku) pozostaje bez wpływu na możliwość kontynuowania dotychczasowej działalności przez spółki z Grupy Midas, tj. CenterNet S.A. oraz Mobyland Sp. z o.o. (dalej odpowiednio jako "CenterNet" i "Mobyland"). Oznacza to, że spółki te mogą nadal w pełni korzystać z zarezerwowanych prawomocnie i ostatecznie na ich rzecz częstotliwości, a w konsekwencji nadal realizować założone cele działalności Grupy Kapitałowej Midas. Zarząd Spółki obecnie nadal nie jest w stanie przewidzieć kierunku, jak również zakresu dalszych działań w tej sprawie, podejmowanych w przyszłości przez uczestników przedmiotowego postępowania. Obecnie Spółka, CenterNet oraz Mobyland oczekują na doręczenie odpisu wyroku WSAW z uzasadnieniem, na podstawie analizy którego zostanie podjęta decyzja co do dalszych kroków w przedmiotowej sprawie. Jednocześnie, Zarząd Spółki pragnie przypomnieć, że w powyżej opisywanym postępowaniu związanym z Powtórzonym Przetargiem, spółki CenterNet i Mobyland występują w charakterze zainteresowanego, gdyż postępowanie to w głównej mierze skierowane jest przeciwko decyzjom administracyjnym wydanym przez Prezesa UKE. | | |