| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 57 | / | 2012 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2012-10-29 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| BANK MILLENNIUM S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zaktualizowana strategia Banku Millennium na lata 2013-2015. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Banku Millennium S.A.(“Bank") niniejszym ogÅ‚asza zaktualizowanÄ… strategiÄ™ Grupy Banku Millennium wraz z gÅ‚ównymi celami Å›redniookresowymi.
Strategia Banku na lata 2013-2015 uwzglÄ™dnia otoczenie makroekonomiczne, perspektywy na przyszÅ‚ość, osiÄ…gniÄ™cia Banku na przestrzeni ostatnich lat, trendy wystÄ™pujÄ…ce w sektorze bankowym, a także poziom ambicji, z którym Bank bÄ™dzie realizowaÅ‚ poprawÄ™ wyników i kreowaÅ‚ wartość dla Akcjonariuszy, Klientów i Pracowników.
Otoczenie makroekonomiczne zakÅ‚ada umiarkowanie optymistyczne Å›rednioterminowe prognozy makroekonomiczne, wspierajÄ…ce korzystne warunki wzrostu w branży bankowej, pomimo wahaÅ„, które może przynieść kryzys europejski. Z drugiej strony, niekorzystne czynniki, takie jak rosnÄ…ce od niedawna bezrobocie oraz poziom kredytów zagrożonych, wymagajÄ… utrzymania ostrożnoÅ›ciowego i skutecznego zarzÄ…dzania ryzykiem.
Od 10 lat Bank Millennium systematycznie usprawnia swÄ… strukturÄ™ oraz buduje potencjaÅ‚ sÅ‚użący dalszemu wzrostowi biznesu. Fundamenty te przekÅ‚adajÄ… siÄ™ na kluczowe atuty Banku, z których najważniejsze to: dobrze rozmieszczona sieć oddziaÅ‚ów wspierana przez nowoczesnÄ… infrastrukturÄ™ wielokanaÅ‚owÄ…, najwyższa jakość obsÅ‚ugi, wyraźnie rozpoznawalna marka oraz skutecznie zbudowana pozycja w kredytach hipotecznych, kartach kredytowych i finansowaniu specjalistycznym.
W celu zapewnienia zrównoważonego wzrostu, wszystkie inicjatywy strategiczne muszÄ… speÅ‚niać warunki zapewniajÄ…ce stabilność Banku, obejmujÄ…ce: silnÄ… bazÄ™ kapitaÅ‚owÄ…, bezpieczny poziom pÅ‚ynnoÅ›ci, sprawne zarzÄ…dzanie ryzykiem, ciÄ…gÅ‚Ä… kontrolÄ™ kosztów oraz zoptymalizowane procesy.
Pięć gÅ‚ównych strategicznych priorytetów dla Banku Millennium na lata 2013-2015 to:
1. Koncentracja na najbardziej wartościowych obszarach biznesu przy jednoczesnym położeniu nacisku na produkty z wysoką marżą,
2. Dalsza poprawa efektywności sieci sprzedaży,
3. Poprawa struktury bilansu i dochodowości w obszarze przedsiębiorstw,
4. Przygotowanie Banku na przyszłe wyzwania poprzez inwestowanie w analizę biznesu i platformę wielokanałową,
5. Utrzymanie przewagi w zakresie wydajności poprzez skuteczne zarządzanie infrastrukturą i utrzymanie dyscypliny kosztowej.
W celu peÅ‚nego wykorzystania istniejÄ…cych możliwoÅ›ci, poza wykorzystaniem swoich kluczowych atutów, Bank skupi siÄ™ na nastÄ™pujÄ…cych, najważniejszych inicjatywach:
• WzroÅ›cie kredytów konsumpcyjnych oraz ich udziaÅ‚u w kredytach detalicznych ogóÅ‚em.
• OsiÄ…gniÄ™ciu pozycji wzorcowego banku w zakresie oszczÄ™dnoÅ›ci i transakcji dziÄ™ki opracowaniu szerokiej gamy produktów i usÅ‚ug oszczÄ™dnoÅ›ciowych dla Klientów, równoważących potrzeby w zakresie pÅ‚ynnoÅ›ci i inwestowania.
• Ustawicznym tworzeniu innowacyjnych produktów flagowych wyprzedzajÄ…cych konkurencjÄ™ i wspomagajÄ…cych pozyskiwanie Klientów.
• Optymalizowaniu wielokanaÅ‚owej sprzedaży i obsÅ‚ugi oraz zaawansowanej analizy biznesowej dla zapewniania maksymalnej wygody, wzrostu sprzedaży oraz sprawnej dystrybucji produktów.
• Uchwyceniu kolejnej fali rozwoju bankowoÅ›ci cyfrowej oraz dążeniu do osiÄ…gniÄ™cia wiodÄ…cej pozycji w bankowoÅ›ci mobilnej.
• Wykorzystaniu szerszych możliwoÅ›ci na rynku finansowania przedsiÄ™biorstw, Å‚Ä…czÄ…cych orientacjÄ™ na MÅšP z docieraniem do dużych przedsiÄ™biorstw.
• NawiÄ…zywaniu strategicznych relacji partnerskich z kluczowymi klientami korporacyjnymi.
GÅ‚ówne cele Å›redniookresowe na rok 2015 wynikajÄ…ce ze zaktualizowanej strategii sÄ… nastÄ™pujÄ…ce:
1. Wskaźnik zwrotu na kapitale (ROE) w przedziale 14-15%,
2. Wskaźnik koszty/dochody na poziomie 50%,
3. Wskaźnik kredyty/depozyty poniżej 100%,
4. WspóÅ‚czynnik kapitaÅ‚u podstawowego (Core Tier 1) na poziomie powyżej 10%,
5. Satysfakcja Klientów na poziomie ponad 90%,
6. UdziaÅ‚ kredytów korporacyjnych i leasingu w ogólnym portfelu kredytowym na poziomie 30-35%.
Zastrzeżenie prawne:
Niniejszy dokument zawiera stwierdzenia odnoszÄ…ce siÄ™ do przyszÅ‚oÅ›ci. Stwierdzenia te opierajÄ… siÄ™ na obecnych przewidywaniach ZarzÄ…du i zależą od wielu czynników niekontrolowanych przez Bank oraz obarczone sÄ… niepewnoÅ›ciÄ…, co może skutkować tym, że faktyczne dane mogÄ… znaczÄ…co odbiegać od tych przedstawionych w stwierdzeniach odnoszÄ…cych siÄ™ do przyszÅ‚oÅ›ci.
Niniejszy dokument nie stanowi prognozy ani szacunku wyników, w zwiÄ…zku z tym zmiany strategii albo zmiana zamiarów Banku wywoÅ‚ana nieprzewidzianymi okolicznoÅ›ciami majÄ…cymi wpÅ‚yw na strategiÄ™ albo zamiary Banku, nie bÄ™dÄ… podlegaÅ‚y informowaniu w trybie przewidzianym dla informowania o zmianach prognozy lub szacunku wyników.
| |
|