| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | | Raport bieżący nr | 59 | / | 2014 | | | | | Data sporządzenia: | 2014-10-26 | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | BANK MILLENNIUM S.A. | | | Temat | | | | | | | | | | | | Informacja o wynikach Przeglądu Jakości Aktywów (AQR) i Testów Warunków Skrajnych (Stress Tests) | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | Zarząd Banku Millennium S.A. ("Bank") zawiadamia o otrzymaniu z Komisji Nadzoru Finansowego ("KNF") informacji o wynikach Banku Millennium uzyskanych w Przeglądzie Jakości Aktywów i Testach Warunków Skrajnych przeprowadzonych w 2014 roku w kontekście rekomendacji EBA (Recommendations on asset quality reviews, EBA/REC/2013.04) w oparciu o jednolite wytyczne zdefiniowane w metodyce opublikowanej przez Europejski Bank Centralny w marcu 2014 (Asset Quality Review, Phase 2, Manual March 2014). Wyniki te szczegółowo przedstawiają załączniki do niniejszego Raportu Bieżącego; są też dostępne na stronie internetowej Komisji Nadzoru Finansowego pod adresem www.knf.gov.pl i na stronie internetowej Banku Millennium pod adresem www.bankmillennium.pl.
1) W zakresie Przeglądu Jakości Aktywów (AQR), poziom korekt współczynnika kapitału podstawowego Tier 1 (CET1) był nieznaczny; w ich wyniku wskaźnik zmniejszył się jedynie o 0,28 p.p.
2) W Testach Warunków Skrajnych w scenariuszu szokowym wspólnego stress testu EBA i ECB, skorygowany wskaźnik CET1 osiągnął wartość 12,37%, czyli pozostaje ponad dwukrotnie wyższy niż minimalny próg 5,5% i jest jedynie o 0,99 p.p. niższy niż wskaźnik CET1 na dzień 31/12/2013 przed korektami.
W opinii Zarządu Banku wynik Przeglądu Jakości Aktywów (AQR) i stosunkowo niewielka skala korekt potwierdzają to, że Bank stosuje właściwe zasady w zakresie uznawania ekspozycji z utratą wartości, wyceny zabezpieczeń i poziomu rezerw. Z drugiej strony testy warunków skrajnych potwierdzają odporność i wysoki poziom wypłacalności Banku, nawet przy założeniu scenariuszy szokowych. | | |