| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 15 | / | 2008 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2008-02-12 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| GRUPA KOLASTYNA S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Raport dotyczÄ…cy nie stosowania niektórych zasad Å‚adu korporacyjnego | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Inne uregulowania
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d spóÅ‚ki Grupa Kolastyna SA (Emitent), w wykonaniu obowiÄ…zku okreÅ›lonego w par. 29 ust. 3 Regulaminu GieÅ‚dy WartoÅ›ciowych w Warszawie S.A., informuje, że w spóÅ‚ce Grupa Kolastyna SA nie sÄ… i nie bÄ™dÄ… stosowane wymienione poniżej zasady Å‚adu korporacyjnego, zawarte w dokumencie "Dobre praktyki spóÅ‚ek notowanych na GPW", przyjÄ™te UchwaÅ‚Ä… Nr 12/1170/2007 Rady GieÅ‚dy Papierów WartoÅ›ciowych w Warszawie S.A. w dniu 4 lipca 2007 r.
Część II "Dobre praktyki stosowane przez zarzÄ…dy spóÅ‚ek gieÅ‚dowych"
Zasada nr 1. "SpóÅ‚ka prowadzi korporacyjnÄ… stronÄ™ internetowÄ… i zamieszcza na niej:"
pkt. 4: "informacjÄ™ o terminie i miejscu walnego zgromadzenia, porzÄ…dek obrad oraz projekty uchwaÅ‚ wraz z uzasadnieniami a także inne dostÄ™pne materiaÅ‚y zwiÄ…zane z walnymi zgromadzeniami spóÅ‚ki, co najmniej na 14 dni przed wyznaczonÄ… datÄ… zgromadzenia."
Stanowisko Emitenta w sprawie stosowania tej zasady:
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana w części dotyczÄ…cej terminu zamieszczania na stronie internetowej SpóÅ‚ki projektów uchwaÅ‚ wraz z uzasadnieniami i innych dostÄ™pnych materiaÅ‚ów zwiÄ…zanych z Walnymi Zgromadzeniami SpóÅ‚ki. SpóÅ‚ka stosuje siÄ™ do terminów, o których mowa w § 39 ust. 1 pkt. 3 w zw. z § 97 ust. 5 RozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie raportów bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych. Zdaniem SpóÅ‚ki publikacja treÅ›ci projektów uchwaÅ‚ na co najmniej 8 dni przed wyznaczonÄ… datÄ… zgromadzenia jest terminem wystarczajÄ…cym do zapoznania siÄ™ z ich treÅ›ciÄ….
pkt. 6: "roczne sprawozdania z dziaÅ‚alnoÅ›ci rady nadzorczej, z uwzglÄ™dnieniem pracy jej komitetów, wraz z przekazanÄ… przez radÄ™ nadzorczÄ… ocenÄ… pracy rady nadzorczej oraz systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla spóÅ‚ki."
Stanowisko Emitenta w sprawie stosowania tej zasady:
Wobec rozmiarów prowadzonej przez spóÅ‚kÄ™ dziaÅ‚alnoÅ›ci, Emitent nie przewiduje wyodrÄ™bniania w szeÅ›cioosobowym skÅ‚adzie Rady Nadzorczej odrÄ™bnych Komitetów w tym Komitetu Audytu. W sprawach należących do kompetencji komitetów Rada Nadzorcza prowadzi prace i podejmuje decyzje kolegialnie. Z tego powodu powyższa zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana w części dotyczÄ…cej sprawozdania z pracy komitetów.
W dziaÅ‚alnoÅ›ci spóÅ‚ki uwzglÄ™dniane jest zarzÄ…dzanie ryzykiem istotnym dla SpóÅ‚ki jednak ze wzglÄ™du na brak sformalizowanego systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla SpóÅ‚ki Rada Nadzorcza nie bÄ™dzie przedstawiać oceny tego systemu.
pkt. 7: "pytania akcjonariuszy dotyczące spraw objętych porządkiem obrad, zadawane przed i w trakcie walnego zgromadzenia, wraz z odpowiedziami na zadawane pytania."
Stanowisko Emitenta w sprawie stosowania tej zasady:
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. Regulamin Walnego Zgromadzenia Emitenta okreÅ›la sposób rejestrowania posiedzeÅ„ Walnego Zgromadzenia. W SpóÅ‚ce nie jest przewidziany obligatoryjnie szczegóÅ‚owy zapis przebiegu obrad WZ, zawierajÄ…cy wszystkie wypowiedzi i pytania. Uczestnicy WZ, zgodnie z przepisami kodeksu spóÅ‚ek handlowych oraz Regulaminu WZ, majÄ… prawo skÅ‚adać oÅ›wiadczenia na piÅ›mie, które sÄ… zaÅ‚Ä…czane do protokoÅ‚ów. SpóÅ‚ka uznaje, że takie zasady w wystarczajÄ…cy sposób zapewniajÄ… transparentność obrad walnych zgromadzeÅ„.
Zasada nr 3 – "ZarzÄ…d, przed zawarciem przez spóÅ‚kÄ™ istotnej umowy z podmiotem powiÄ…zanym zwraca siÄ™ do rady nadzorczej o aprobatÄ™ tej transakcji/umowy. Powyższemu obowiÄ…zkowi nie podlegajÄ… transakcje typowe, zawierane na warunkach rynkowych w ramach prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci operacyjnej przez spóÅ‚kÄ™ z podmiotem zależnym, w którym spóÅ‚ka posiada wiÄ™kszoÅ›ciowy udziaÅ‚ kapitaÅ‚owy. Na potrzeby niniejszego zbioru zasad przyjmuje siÄ™ definicjÄ™ podmiotu powiÄ…zanego w rozumieniu rozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych."
Stanowisko Emitenta w sprawie stosowania tej zasady:
Powyższa zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. Zdaniem ZarzÄ…du SpóÅ‚ki uregulowania zawarte w obowiÄ…zujÄ…cych przepisach prawa, w poÅ‚Ä…czeniu ze Statutem i Regulaminem Rady Nadzorczej SpóÅ‚ki Grupa Kolastyna S.A. dotyczÄ…ce zawieranych transakcji/umów z podmiotem powiÄ…zanym, sÄ… wystarczajÄ…ce.
Zasada nr 5: "Projekty uchwaÅ‚ walnego zgromadzenia powinny być uzasadnione, z wyjÄ…tkiem uchwaÅ‚ w sprawach porzÄ…dkowych i formalnych oraz uchwaÅ‚, które sÄ… typowymi uchwaÅ‚ami podejmowanymi w toku obrad zwyczajnego walnego zgromadzenia. MajÄ…c na wzglÄ™dzie powyższe ZarzÄ…d powinien przedstawić uzasadnienie lub zwrócić siÄ™ do podmiotu wnioskujÄ…cego o umieszczenie danej sprawy w porzÄ…dku obrad walnego zgromadzenia o przedstawienie uzasadnienia."
Stanowisko Emitenta w sprawie stosowania tej zasady:
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. Wprowadzony powyższÄ… zasadÄ… obowiÄ…zek uzasadniania uchwaÅ‚ WZ rodzi możliwość zarzutu, iż sporzÄ…dzone uzasadnienie jest niewÅ‚aÅ›ciwe, za krótkie lub w inny sposób niesatysfakcjonujÄ…ce akcjonariusza. KierujÄ…c siÄ™ minimalizacjÄ… ryzyka zwiÄ…zanego z niestosowaniem powyższej zasady, ZarzÄ…d SpóÅ‚ki bÄ™dzie przedstawiaÅ‚ uzasadnienia projektów uchwaÅ‚ przed oraz w trakcie WZ zainteresowanym akcjonariuszom SpóÅ‚ki.
Część III "Dobre praktyki stosowane przez czÅ‚onków rad nadzorczych"
Zasada nr 1: "Poza czynnościami wymienionymi w przepisach prawa rada nadzorcza powinna:"
pkt.1: "raz w roku sporzÄ…dzać i przedstawiać zwyczajnemu walnemu zgromadzeniu zwiÄ™zÅ‚Ä… ocenÄ™ sytuacji spóÅ‚ki, z uwzglÄ™dnieniem oceny systemu kontroli wewnÄ™trznej i systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla spóÅ‚ki."
Stanowisko Emitenta w sprawie stosowania tej zasady:
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana części dotyczÄ…cej oceny systemu zrzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla SpóÅ‚ki.
W dziaÅ‚alnoÅ›ci spóÅ‚ki uwzglÄ™dniane jest zarzÄ…dzanie ryzykiem istotnym dla SpóÅ‚ki jednak ze wzglÄ™du na brak sformalizowanego systemu zarzÄ…dzania ryzykiem istotnym dla SpóÅ‚ki Rada Nadzorcza nie bÄ™dzie przedstawiać oceny tego systemu.
Zasada nr 7: "W ramach rady nadzorczej powinien funkcjonować co najmniej komitet audytu. W skÅ‚ad tego komitetu powinien wchodzić co najmniej jeden czÅ‚onek niezależny od spóÅ‚ki i podmiotów pozostajÄ…cych w istotnym powiÄ…zaniu ze spóÅ‚kÄ…, posiadajÄ…cy kompetencje w dziedzinie rachunkowoÅ›ci i finansów. W spóÅ‚kach, w których rada nadzorcza skÅ‚ada siÄ™ z minimalnej wymaganej przez prawo liczby czÅ‚onków, zadania komitetu mogÄ… być wykonywane przez radÄ™ nadzorczÄ…."
Stanowisko Emitenta w sprawie stosowania tej zasady:
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana, ponieważ w ramach Rady Nadzorczej nie funkcjonujÄ… żadne komitety. Emitent stoi na stanowisku, iż wyodrÄ™bnienie w skÅ‚adzie Rady Nadzorczej Komitetów nie znajduje uzasadnienia. W sprawach należących do kompetencji Komitetów Rada Nadzorcza SpóÅ‚ki prowadzi prace i podejmuje decyzje kolegialnie.
Zasada nr 8: "W zakresie zadaÅ„ i funkcjonowania komitetów dziaÅ‚ajÄ…cych w radzie nadzorczej powinien być stosowany ZaÅ‚Ä…cznik I do Zalecenia Komisji Europejskiej z dnia 15 lutego 2005 r. dotyczÄ…cego roli dyrektorów niewykonawczych (…)."
Stanowisko Emitenta w sprawie stosowania tej zasady:
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana przez RadÄ™ NadzorczÄ… SpóÅ‚ki Grupa Kolastyna SA, ponieważ nie stosowana jest zasada nr 7 części III "Dobre praktyki stosowane przez czÅ‚onków rad nadzorczych". W ramach Rady Nadzorczej nie funkcjonujÄ… żadne Komitety.
Zasada nr 9: "Zawarcie przez spóÅ‚kÄ™ umów/transakcji z podmiotem powiÄ…zanym, speÅ‚niajÄ…cej warunki o której mowa w części II pkt.3, wymaga aprobaty rady nadzorczej."
Stanowisko Emitenta w sprawie stosowania tej zasady:
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. Uregulowania zawarte w obowiÄ…zujÄ…cych przepisach prawa, w poÅ‚Ä…czeniu ze statutem i regulaminem Rady Nadzorczej SpóÅ‚ki Grupa Kolastyna S.A. dotyczÄ…ce zawieranych transakcji/umów z podmiotem powiÄ…zanym, sÄ… wystarczajÄ…ce.
Część IV "Dobre praktyki stosowane przez akcjonariuszy"
Zasada nr 1: "Przedstawicielom mediów powinno siÄ™ umożliwiać obecność na walnych zgromadzeniach."
Stanowisko Emitenta w sprawie stosowania tej zasady:
Zasada nie jest i nie bÄ™dzie stosowana. W walnych zgromadzeniach akcjonariuszy SpóÅ‚ki udziaÅ‚ biorÄ… osoby uprawnione do udziaÅ‚u w Walnym Zgromadzeniu i obsÅ‚ugujÄ…ce Walne Zgromadzenie. SpóÅ‚ka nie widzi potrzeby wprowadzania dodatkowych zobowiÄ…zaÅ„ dla akcjonariuszy dotyczÄ…cych szczególnego umożliwiania obecnoÅ›ci na WZ przedstawicielom mediów. W ocenie Emitenta obowiÄ…zujÄ…ce przepisy prawa, w tym RozporzÄ…dzenie Ministra Finansów z dnia 19 października 2005r. w sprawie raportów bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych, w wystarczajÄ…cy sposób, regulujÄ… wykonanie naÅ‚ożonych na spóÅ‚ki publiczne obowiÄ…zków informacyjnych w zakresie jawnoÅ›ci i transparentnoÅ›ci spraw bÄ™dÄ…cych przedmiotem obrad WZ. W przypadku pytaÅ„ dotyczÄ…cych WZ, kierowanych do SpóÅ‚ki ze strony przedstawicieli mediów, SpóÅ‚ka udziela stosownych odpowiedzi.
Treść niniejszego raportu zamieszczona zostaÅ‚a również na stronie internetowej Emitenta pod adresem www.grupakolastyna.pl w części poÅ›wiÄ™conej Relacjom Inwestorskim.
Podstawa prawna: §29 ust.3 Regulaminu GieÅ‚dy Papierów WartoÅ›ciowych w Warszawie S.A
| |
|