| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | Raport bieżący nr | 31 | / | 2015 | | | | | Data sporządzenia: | 2015-11-20 | | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | | LARK | | | Temat | | | | | | | | | | | | Podpisanie listu intencyjnego z Extra Media Sp. z o.o. | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | | Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | Zarząd Lark.pl S.A., z siedzibą w Warszawie (Spółka, Emitent), informuje, że w dniu 20 listopada 2015 roku podpisał List Intencyjny z Extra Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, wydawcą kilkudziesięciu tytułów bezpłatnej prasy lokalnej na terenie całej Polski, o łącznym nakładzie miesięcznym przekraczającym 550 tys. egzemplarzy. List intencyjny określa tryb prowadzenia negocjacji dotyczących przejęcia przez Lark.pl udziałów w w/w podmiocie, a ponadto dotyczy zdefiniowania i ustalenia zasad budowy w ramach Grupy Spółek Lark.pl Domu Wydawniczego, który - oprócz rozwijania segmentu bezpłatnej prasy lokalnej - zamierza rozwijać równolegle segment bezpłatnych wydawnictw cyfrowych oraz wydań internetowych.
Extra Media jest trzecim co do wielkości na rynku polskim wydawcą bezpłatnej prasy lokalnej, wyprzedza go tylko Agora (Metro) oraz Polskapresse (Echo Miasta). Spółka Extra Media funkcjonuje na krajowym rynku wydawniczym od 12 lat. Segment prasy bezpłatnej odnotowuje nieustający wzrost nakładów w przeciwieństwie do prasy płatnej. Wartość rynku reklamy prasowej lokowanej w segmencie prasy bezpłatnej w Polsce to ponad 200 mln zł. Dziennie na całym świecie wydaje się 36 mln egzemplarzy prasy bezpłatnej. Na części rynków (np. Włochy, Hiszpania, Skandynawia) udział prasy bezpłatnej przekracza 50% całego rynku prasy codziennej. W ramach Lark.pl (dawna PPWK S.A.) funkcjonują podmioty zajmujące się produkcją oraz dystrybucją treści multimedialnych, m.in. spółka Lark Europe, która jest producentem elektroniki użytkowej w postaci tabletów, smartphone, nawigacji GPS, czytników e-booków, spółka Telestar - nadawca telewizji iTV i inne. Plany wejścia Lark.pl w tak znaczącym zakresie na rynek wydawnictw prasy drukowanej oraz cyfrowej są rozwijaniem strategii dywersyfikacji obszarów działalności i przychodów, wykorzystując efekty synergii z dotychczasową działalnością. Działanie takie zapewni jej także optymalizację uzyskiwanych marż oraz budowanie i wykorzystywanie nowej przestrzeni medialnej do komercyjnej działalności reklamowej, w tym w ramach cyfrowych produktów ekranowych. Strony planują zakończyć przedmiotowe negocjacje w pierwszej połowie grudnia bieżącego roku. Lark.pl S.A. odnotowała po trzech kwartałach 2015 skonsolidowane przychody na poziomie 61 mln zł oraz EBITDA na poziomie 22,2 mln. zł. Podstawa prawna: Art. 56 ust. 1 pkt 1) Ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz.U.05.184.1539).
| | |