| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 73 | / | 2009 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2009-12-30 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| PPWK | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zbycie udziaÅ‚ów w spóÅ‚ce Polskie PrzedsiÄ™biorstwo Wydawnictw Kartograficznych SpóÅ‚ka z ograniczonÄ… odpowiedzialnoÅ›ciÄ… oraz nabycie 100% akcji spóÅ‚ki MNI Premium S.A. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d PPWK S.A. ("PPWK") informuje, że w dniu 30.12.2009 r zawarÅ‚ umowÄ™ sprzedaży na podstawie której spóÅ‚ka PPWK wyzbyÅ‚a siÄ™ z dniem 1 stycznia 2010 roku wszystkich posiadanych przez siebie udziaÅ‚ów w spóÅ‚ce zależnej – Polskie PrzedsiÄ™biorstwo Wydawnictw Kartograficznych SpóÅ‚ka z ograniczonÄ… odpowiedzialnoÅ›ciÄ… z siedzibÄ… w Warszawie.
ZarzÄ…d PPWK informuje także, iż w dniu 1 stycznia 2010 roku spóÅ‚ka PPWK nabywa wszystkie akcje (100% kapitaÅ‚u) w spóÅ‚ce MNI Premium S.A. w wyniku realizacji umowy wymiany akcji z dotychczasowymi wÅ‚aÅ›cicielami spóÅ‚ki MNI Premium S.A., o podpisaniu której informowaÅ‚ komunikat 64/2009.
Sprzedaż udziaÅ‚ów w spóÅ‚ce Polskie PrzedsiÄ™biorstwo Wydawnictw Kartograficznych SpóÅ‚ka z ograniczonÄ… odpowiedzialnoÅ›ciÄ… z siedzibÄ… w Warszawie jest elementem realizacji strategii przyjÄ™tej dla PPWK oraz jej grupy kapitaÅ‚owej, zakÅ‚adajÄ…cej zakoÅ„czenie dziaÅ‚alnoÅ›ci wydawniczej i peÅ‚ne skoncentrowanie siÄ™ na dziaÅ‚alnoÅ›ci telekomunikacyjnej oraz w zakresie szeroko rozumianych nowych mediów, w tym przede wszystkim w zakresie usÅ‚ug dodanych do usÅ‚ug telekomunikacyjnych. Mapy papierowe, których wydawanie zostaÅ‚o skoncentrowane w spóÅ‚ce Polskie PrzedsiÄ™biorstwo Wydawnictw Kartograficznych SpóÅ‚ka z ograniczonÄ… odpowiedzialnoÅ›ciÄ…, mimo wysiÅ‚ków i prób sanacji, generowaÅ‚o stratÄ™ dla PPWK. Natomiast kartografia cyfrowa (skupiona w Navigo Sp. z o.o.), którÄ… PPWK traktuje jako element oferty usÅ‚ug dodanych, a tym samym jej rozwój jest częściÄ… strategii spóÅ‚ki, pozostaje ważnÄ… częściÄ… grupy kapitaÅ‚owej PPWK.
ZakoÅ„czenie dziaÅ‚alnoÅ›ci wydawniczej przez grupÄ™ kapitaÅ‚owÄ… PPWK stanowiÅ‚o element uzgodnieÅ„ ze spóÅ‚kÄ… MNI S.A. zawartych w porozumieniu z dnia 26 marca 2009 roku, o którym mowa byÅ‚a w raporcie bieżącym nr 9/2009 z dnia 26 marca 2009 roku.
Sprzedaż udziaÅ‚ów w spóÅ‚ce Polskie PrzedsiÄ™biorstwo Wydawnictw Kartograficznych SpóÅ‚ka z ograniczonÄ… odpowiedzialnoÅ›ciÄ… ze wzglÄ™du na wartość zbywanych aktywów nie speÅ‚nia warunków umowy znaczÄ…cej ani też zbycia aktywów znaczÄ…cy w rozumieniu rozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa paÅ„stwa niebÄ™dÄ…cego paÅ„stwem czÅ‚onkowskim.
Nabycie 100% akcji MNI Premium S.A. jest domkniÄ™ciem przeksztaÅ‚ceÅ„ organizacyjno wÅ‚asnoÅ›ciowych, które przewidywaÅ‚a strategia koncentracji na dziaÅ‚alnoÅ›ci w zakresie szeroko rozumianych nowych mediów, w tym przede wszystkim w zakresie usÅ‚ug dodanych do usÅ‚ug telekomunikacyjnych, usÅ‚ug Premium Rate i marketingu mobilnego. DziaÅ‚alność Grupy w nadchodzÄ…cych miesiÄ…cach koncentrować siÄ™ bÄ™dzie w dalszym ciÄ…gu przede wszystkim na:
1) konsolidacji wszystkich aktywów zwiÄ…zanych z usÅ‚ugami Premium Rate wchodzÄ…cych w skÅ‚ad:
- MNI Premium S.A.
- EL2 Sp. z o.o.
2) rozwoju organicznym poprzez konsekwentne kreowanie nowych, wysokomarżowych produktów dla mediów tradycyjnych oraz elektronicznych oraz wypeÅ‚nienie niszy w dostarczaniu komercyjnego produktu interaktywnego w wybranych obszarach mediów papierowych;
3) rozwoju projektów marketingu mobilnego, oraz reklamy mobilnej w oparciu o posiadane zasoby technologiczne oraz kooperacyjne zarówno MNI Premium S.A. oraz EL 2;
4) rozwoju mobilnej oferty usÅ‚ugowej dla rosnÄ…cego segmentu mediów internetowych w postaci portali, stacji telewizyjnych oraz radiowych oraz witryn tematycznych.
Nadto w sferze nowych mediów oraz nowoczesnych technik i technologii w zakresie marketingu bezpoÅ›redniego i sprzedaży, w oparciu o wspóÅ‚pracÄ™ spóÅ‚ki Navigo Sp. z o.o. dawniej Red Lab Sp. z o.o. (technologia cyfrowa) z partnerami z grupy MNI tj. Telstar S.A. (telewizja, Internet) oraz First Class S.A. (biuro podróży) kontynuowany jest duży projekt typu e-commerce Å‚Ä…czÄ…cy aktywnoÅ›ci bÄ™dÄ…ce podstawÄ… dziaÅ‚alnoÅ›ci wymienionych spóÅ‚ek, a którego efektem powinno być stworzenie interaktywnej platformy do sprzedaży usÅ‚ug oferowanych przez te spóÅ‚ki poprzez nowe media.
ZarzÄ…d PPWK uważa, że naszkicowana powyżej strategia zapewni zdolność generowania coraz lepszych wyników Grupy gwarantujÄ…c osiÄ…gniÄ™cie prognozowanych na koniec 2010 r. 25 mln zÅ‚otych zysku netto.
Do nabycia 100% akcji MNI Premium S.A. przez PPWK dochodzi w wyniku speÅ‚nienia warunków zawieszajÄ…cych okreÅ›lonych w umowie wymiany akcji. W szczególnoÅ›ci – po zmianach w umowie dokonanych aneksem, o którym informacje zostaÅ‚y podane w komunikacie 64/2009 – sÄ… to nastÄ™pujÄ…ce warunki:
1) wyrażenia przez RadÄ™ NadzorczÄ… MNI S.A. zgody na zbycie powyżej 50 procent akcji w SpóÅ‚ce;
2) wyrażenia przez Radę Nadzorczą PPWK zgody na zawarcie niniejszej Umowy,
3) wyrażenia przez BRE Bank SpóÅ‚ka Akcyjna z siedzibÄ… w Warszawie zgody na zawarcie i realizacjÄ™ niniejszej Umowy.
Wszystkie trzy zostaÅ‚y speÅ‚nione, przy czym uchwaÅ‚a Rady Nadzorczej PPWK okreÅ›liÅ‚a dzieÅ„, od którego udziela zgody na 1 stycznia 2010 roku.
Podstawa prawna: Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne. Art 56 ust. 1 pkt 2. w zw. z par 1. ust. 1. pkt. 4. RozporzÄ…dzenia Ministra Finansów - informacje bieżące i okresowe. | |
|