| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 49 | / | 2009 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2009-08-17 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| PPWK | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Strategia PPWK S.A. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d PPWK S.A. stawia sobie za cel w drugim póÅ‚roczu 2009 roku zakoÅ„czenie porzÄ…dkowania struktury organizacyjnej oraz wÅ‚asnoÅ›ciowej Grupy i skoncentrowanie dziaÅ‚alnoÅ›ci na obszarach najbardziej rentownych, innowacyjnych i, w ocenie zarzÄ…du, perspektywicznych. Te obszary to:
· marketing mobilny;
· mobilne usÅ‚ugi dodane;
· nawigacja satelitarna (B2C);
· kartografia cyfrowa (B2B).
Po zakoÅ„czeniu procesu przeksztaÅ‚ceÅ„ oraz zmianie nazwy PPWK S.A. bÄ™dzie spóÅ‚kÄ… o jednorodnej dziaÅ‚alnoÅ›ci – skoncentrowanej na usÅ‚ugach mobilnych.
Strategii koncentracji działalności podporządkowane zostały przekształcenia własnościowe a w konsekwencji zmiany struktury organizacyjnej. Jej wdrażanie już się rozpoczęło i będzie kontynuowane w najbliższych tygodniach. Realizacja nastąpi w sześciu etapach:
· fuzja spóÅ‚ek MNI Premium i EL2
· fuzja MNI Telecom i Neotel;
· sprzedaż spóÅ‚ki DÅ‚ugie Rozmowy do MNI Telecom;
· wydzielenie dziaÅ‚alnoÅ›ci wydawniczej do spóÅ‚ki PPWK Sp. z o.o. i jej sprzedaż;
· wykupienie przez MNI od PPWK akcji MNI Telecom (do 100%) w zamian za posiadane akcje MNI Premium
· podniesienie kapitaÅ‚u w PPWK, które obejmie MNI w zamian za pozostaÅ‚e akcje MNI Premium (w wyniku tej transakcji PPWK bÄ™dzie wÅ‚aÅ›cicielem 100% akcji MNI Premium);
Planujemy osiÄ…gnąć strukturÄ™ Grupy, na którÄ… bÄ™dÄ… siÄ™ skÅ‚adaÅ‚y dwie spóÅ‚ki – MNI Premium (uprzednio poÅ‚Ä…czona z EL2) oraz Navigo. W pierwszej skoncentrowane zostanÄ… medialne usÅ‚ugi dodane oraz marketing mobilny, druga natomiast to wykorzystanie cyfrowych danych kartograficznych na rynku konsumenckim (nawigacja satelitarna z wykorzystaniem różnych urzÄ…dzeÅ„) oraz biznesowym (serwery danych i usÅ‚ugi). Elementem majÄ…cym podkreÅ›lić zmiany bÄ™dzie również zmiana nazwy spóÅ‚ki oraz jej identyfikacji wizualnej.
Rynek mobilnego marketingu i usÅ‚ug dodanych jest we wczesnej fazie rozwoju odznaczajÄ…cej siÄ™ dużym potencjaÅ‚em wzrostu, ale także dużym zapotrzebowaniem na innowacyjność (zarówno w zakresie nowych produktów jak i technologii potrzebnej do ich tworzenia i dostarczania). To idealna sytuacja – poÅ‚Ä…czone siÅ‚y EL2 i MNI Premium gwarantujÄ… kompetencje jakich nie ma żaden konkurent na rynku. DziÄ™ki przedstawionym przeksztaÅ‚ceniom PPWK stanie siÄ™ najwiÄ™kszym graczem na rynku marketingu mobilnego i usÅ‚ug dodanych, pokrywajÄ…cym wszystkie jego obszary – dysponujÄ…cym zarówno wystarczajÄ…cym potencjaÅ‚em finansowym jak technologicznym oraz ludzkim, by podoÅ‚ać każdemu projektowi.
Podstawowym kierunkiem ekspansji – obok tradycyjnych obszarów, rozwijajÄ…cych siÄ™ swoim tempem (takich jak marketingowe sprzedaż kontentu mobilnego) – bÄ™dÄ… w drugim póÅ‚roczu wielkie projekty marketingu mobilnego oraz loterie realizowane z rozpoznawalnymi partnerami. Po oczekiwanym sukcesie dobiegajÄ…cej koÅ„ca Loterii Orange liczymy na dalsze przedsiÄ™wziÄ™cia podobnego kalibru.
SpóÅ‚ka pracuje także nad rozwojem palety wÅ‚asnych produktów, które majÄ… w zaÅ‚ożeniu generować coraz znaczniejszÄ… część przychodów.
Nawigacja i kartografia cyfrowa to rynek zdecydowanie mniejszy od mobilnego marketingu i usÅ‚ug dodanych. Jest jednak na tyle perspektywiczny, że zarzÄ…d PPWK uznaÅ‚ za celowe aktywne dziaÅ‚anie na nim poprzez wÅ‚asnÄ… spóÅ‚kÄ™. W stosunku do konkurencji Navigo dysponuje znacznymi przewagami – unikatowÄ…, wÅ‚asnÄ… bazÄ… danych kartograficznych wypracowanych przez kilkadziesiÄ…t lat istnienia PPWK, doskonale rozpoznawanym w Å›wiecie kartografii brandem, informacjÄ… turystycznÄ… powiÄ…zanÄ… z geograficznÄ…. Pozwala to liczyć na szybkie odrobienie dystansu do konkurentów i osiÄ…gniÄ™cie dobrych wyników finansowych. GÅ‚ówne kierunki rozwoju to: sprzedaż danych w modelu B2B, rozwój nawigacji satelitarnej Navigo (jeszcze w tym roku wprowadzimy edycjÄ™ 10) oraz wprowadzenie platformy Java.
Oceniamy, że spólki należące do PPWK i MNI dziaÅ‚ajÄ…ce na rynku marketingu mobilnego i usÅ‚ug dodanych, które docelowo znajdÄ… siÄ™ w PPWK wypracujÄ… w 2009 roku 25 mln zÅ‚otych zysku brutto przy sprzedaży rzÄ™du 170 mln zÅ‚otych a nawigacja i kartografia cyfrowa 0,15 mln zÅ‚otych zysku przy sprzedaży 3 mln. Trzeba zastrzec, że tempo opisanych przeksztaÅ‚ceÅ„ struktury wÅ‚aÅ›cicielskiej nie jest w peÅ‚ni kontrolowane przez SpóÅ‚kÄ™ (zależy w znacznym stopniu od rejestracji sÄ…dowych oraz np. zgody UOKiK), w konsekwencji czego nie można w tym momencie okreÅ›lić, od którego momentu wyniki poszczególnych spóÅ‚ek bÄ™dÄ… konsolidowane w sprawozdaniu finansowym. W tym sensie podanych wartoÅ›ci nie należy traktować jako formalnej prognozy wyniku finansowego.
| |
|