| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 84 | / | 2012 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2012-05-07 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| MNI | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Pozew o zapÅ‚atÄ™ z powództwa Telekomunikacji Polskiej S.A. przeciwko MNI Telecom S.A. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d MNI S.A. z siedzibÄ… w Warszawie (SpóÅ‚ka, MNI) przekazuje do publicznej wiadomoÅ›ci, że w dniu dzisiejszym, tj. 7 maja 2012 roku SpóÅ‚ka otrzymaÅ‚a od spóÅ‚ki zależnej MNI Telecom S.A. z siedzibÄ… w Radomiu ("MNI Telecom") pozew o zapÅ‚atÄ™ z powództwa Telekomunikacji Polskiej SpóÅ‚ki Akcyjnej z siedzibÄ… w Warszawie (TPSA) przeciwko MNI Telecom kwoty 55.501.548, 57 zÅ‚.
Zgodnie z przesÅ‚anym pozwem, TPSA wnosi o zasÄ…dzenie od MNI Telecom kwoty 55.501.548,57 zÅ‚ wraz z odsetkami ustawowymi od dnia wniesienia powództwa do dnia zapÅ‚aty oraz kosztów postÄ™powania z tytuÅ‚u rozliczeÅ„ ze spóÅ‚kÄ… DÅ‚ugie Rozmowy S.A. z siedzibÄ… w Warszawie (DRSA), za które to roszczenia zdaniem TPSA odpowiedzialność ponosi MNI Telecom. Roszczenia TPSA wzglÄ™dem MNI Telecom sÄ… tymi samymi roszczeniami, których zapÅ‚aty TPSA domaga siÄ™ od DRSA i nie wynikajÄ… one z jakichkolwiek bezpoÅ›rednich relacji pomiÄ™dzy MNI Telecom a TPSA.
Grupa MNI kwestionuje zasadność roszczeÅ„ TPSA wobec DRSA, a co za tym idzie, również roszczenia TPSA wysuwane wobec MNI Telecom. DRSA nie jest na dzieÅ„ dzisiejszy dÅ‚użnikiem TPSA z jakiegokolwiek tytuÅ‚u, tym samym zatem TPSA nie ma żadnych podstaw do obciążania jakimikolwiek dÅ‚ugami MNI Telecom.
Ponadto kwestia obciążenia dÅ‚ugami DRSA, MNI Telecom jest absolutnie bezpodstawna, a przeprowadzony przez TPSA wywód prawny i interpretacja obowiÄ…zujÄ…cych przepisów nie znajduje żadnego uzasadnienia zarówno w orzecznictwie, jak też wypowiedziach doktryny. W konsekwencji roszczenie to jest oparte na próbie nadinterpretacji przepisów dotyczÄ…cy sprzedaży przedsiÄ™biorstwa do odpowiedzialnoÅ›ci stron w zwiÄ…zku z zawarciem umowy dzierżawy przedsiÄ™biorstwa.
W ocenie SpóÅ‚ki pozew ten jest zÅ‚ożony w zÅ‚ej wierze i niejako dla wykreowania pozornej sytuacji prawnej, która w rzeczywistoÅ›ci nie istnieje. Roszczenia TPSA nie wynikajÄ… z jakiejkolwiek umowy zawartej pomiÄ™dzy MNI Telecom a TPSA, a wyÅ‚Ä…cznie z umów Å‚Ä…czÄ…cych TPSA z DRSA. Dzierżawa przedsiÄ™biorstwa DRSA przez MNI Telecom nie daje, co do zasady podstaw do odpowiedzialnoÅ›ci MNI Telecom za rzekome, bo nie istniejÄ…ce formalnie dÅ‚ugi DRSA wobec TPSA zarówno w Å›wietle przepisów kodeksu cywilnego, jak i w Å›wietle wyraźnych postanowieÅ„ przedmiotowej umowy dzierżawy.
Umowy o poÅ‚Ä…czeniu sieci zawarte pomiÄ™dzy TPSA a DRSA, z których TPSA dochodzi swoich roszczeÅ„ wobec MNI Telecom, byÅ‚y zawsze wykonywane wyÅ‚Ä…cznie przez DRSA i wyÅ‚Ä…cznie DRSA byÅ‚a wobec TPSA stronÄ… tych umów. TPSA miaÅ‚a i nadal powinna mieć tego peÅ‚nÄ… Å›wiadomość, szczególnie że pozwy TPSA przeciwko DRSA, obejmujÄ…ce roszczenia powielane teraz wobec MNI Telecom nie bÄ™dÄ…ca strona tych umów, byÅ‚y zÅ‚ożone przez TPSA już ponad rok temu i sprawy te sÄ… zawisÅ‚e przed sÄ…dami pierwszej instancji i nie zostaÅ‚ wydany jeszcze żaden, choćby nieprawomocny wyrok.
W konsekwencji działanie powyższe jest traktowane przez Grupę MNI jako kolejna szykana ze strony TPSA w sytuacji, gdy w dalszym ciągu brak jest merytorycznego rozstrzygnięcia w zakresie istnienia spornych należności, a TPSA grożą kolejne roszczenia wysuwane przez DRSA z tytułu niewywiązywania się przez TPSA z zawartej z DRSA umowy.
O toczÄ…cym siÄ™ sporze pomiÄ™dzy TPSA a spóÅ‚kÄ… DRSA SpóÅ‚ka informowaÅ‚a raportem bieżącym nr 33/2011 z dnia 8 kwietnia 2011 roku, raportem bieżącym nr 34/2011 z dnia 11 kwietnia 2011 roku, raportem bieżącym nr 40/2011 z dnia 27 maja 2011 roku, raportem bieżącym nr 81/2011 z dnia 16 listopada 2011 roku, raportem bieżącym nr 64/2012 z dnia 27 marca 2012 roku, raportem bieżącym nr 65/2012 z dnia 29 marca 2012 roku, raportem bieżącym nr 67/2012 z dnia 2 kwietnia 2012 roku oraz raportem bieżącym nr 83/2012 z dnia 1 maja 2012 roku.
Podstawa prawna: art. 56 ust. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu (Dz. U. z 2005 r., Nr 184, poz. 1539). | |
|