| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 61 | / | 2009 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2009-12-23 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| MNI | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja ZarzÄ…du Emitenta | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| W nawiÄ…zaniu do raportu bieżącego nr 60/2009 z dnia 21 grudnia 2009 roku i wynikajÄ…cymi z niego licznymi pytaniami od akcjonariuszy, inwestorów, analityków oraz prasy ZarzÄ…d spóÅ‚ki MNI S.A. przekazuje do publicznej wiadomoÅ›ci poniższe informacje dotyczÄ…ce strategii Grupy KapitaÅ‚owej w kontekÅ›cie zmian w skÅ‚adzie organu zarzÄ…dzajÄ…cego Emitenta.
Zmiana skÅ‚adu ZarzÄ…du MNI S.A. nie ma wpÅ‚ywu na bieżące dziaÅ‚anie spóÅ‚ek wchodzÄ…cych w skÅ‚ad Grupy KapitaÅ‚owej. Grupa KapitaÅ‚owa MNI już od wielu miesiÄ™cy posiada strukturÄ™ holdingowÄ…, w ramach której spóÅ‚ka MNI S.A. nie prowadzi dziaÅ‚alnoÅ›ci operacyjnej a jedynie peÅ‚ni rolÄ™ spóÅ‚ki matki wobec pozostaÅ‚ych spóÅ‚ek grupy.
DziaÅ‚alność operacyjna jest umiejscowiona w caÅ‚oÅ›ci w spóÅ‚kach zależnych, tj.: MNI Telecom S.A., MNI Premium S.A. oraz w Telestar S.A., gdzie skÅ‚ad zarzÄ…dów pozostaje bez zmian zapewniajÄ…c ciÄ…gÅ‚ość dotychczasowego ich funkcjonowania oraz realizacjÄ™ wszystkich bieżących procesów zarówno korporacyjnych jaki i biznesowych.
Także strategia spóÅ‚ki MNI S.A. oraz caÅ‚ej Grupy KapitaÅ‚owej, a w ramach tej strategii wyznaczone priorytety pozostajÄ… niezmienne. I tak:
I.) w zakresie działalności stricte telekomunikacyjnej, działalność Grupy w dalszym ciągu koncentrować się będzie przede wszystkim na budowaniu alternatywnego operatora telekomunikacyjnego o coraz silniejszej pozycji i znaczeniu na krajowym rynku telekomunikacyjnym poprzez:
1).konsolidacjÄ™ wszystkich aktywów telekomunikacyjnych wchodzÄ…cych w skÅ‚ad:
•Neotel Communications Sp. z o.o.
•DÅ‚ugie Rozmowy S.A.
•MNI Mobile S.A.
•Mobile Entertaiment Company Sp. z o.o.
w ramach jednego podmiotu, spóÅ‚ki MNI Telecom S.A.
Konsolidacja przedmiotowych aktywów jest już w zaawansowanej fazie a przewidywane jej zakoÅ„czenie powinno nastÄ…pić na przeÅ‚omie I i II kw. 2010 r.
2) rozwój organiczny realizowany przez inwestycje w nastÄ™pujÄ…cych obszarach:
•w obszarze regulowanym – dynamiczny wzrost wÅ‚asnej bazy abonenckiej w oparciu o usÅ‚ugi WLR, NDS oraz BSA;
•kontynuowanie pozyskania abonentów na bazie istniejÄ…cej infrastruktury do formuÅ‚y umożliwiajÄ…cej Å›wiadczenie w jednym pakiecie 4 usÅ‚ug (Internet, telefon, mobile, telewizja)
3) zapewnienie rozwoju przez przejęcia oraz aktywne uczestnictwo w konsolidacji branży, dzięki:
•znalezieniu satysfakcjonujÄ…cego kompromisu dla akcjonariuszy spóÅ‚ek MNI S.A. oraz Hyperion S.A.;
•prowadzenie dialogu z wszystkimi alternatywnymi operatorami telekomunikacyjnymi na temat konsolidacji rynku.
II.) w zakresie usług dodanych do usług telekomunikacyjnych, usług Premium Rate, działalność Grupy koncentrować się będzie w dalszym ciągu przede wszystkim na:
1) konsolidacji wszystkich aktywów zwiÄ…zanych z usÅ‚ugami Premium Rate wchodzÄ…cych w skÅ‚ad:
•MNI Premium S.A.
•EL2 Sp. z o.o.
w ramach spóÅ‚ki Mobile Internet Technology S.A. (dawna nazwa: Polskie PrzedsiÄ™biorstwo Wydawnictw Kartograficznych im. Eugeniusza Romera S.A.), który to proces jest już na etapie realizacji;
2) rozwoju organicznym poprzez konsekwentne kreowanie nowych, wysokomarżowych produktów dla mediów tradycyjnych oraz elektronicznych oraz wypeÅ‚nienie niszy w dostarczaniu komercyjnego produktu interaktywnego w wybranych obszarach mediów papierowych;
3) rozwoju projektów marketingu mobilnego, oraz reklamy mobilnej w oparciu o posiadane zasoby technologiczne oraz kooperacyjne zarówno MNI Premium S.A. oraz EL 2;
4) rozwoju mobilnej oferty usÅ‚ugowej dla rosnÄ…cego segmentu mediów internetowych w postaci portali, stacji telewizyjnych oraz radiowych oraz witryn tematycznych.
W ramach rozwoju rynku usług Premium Rate realizowana jest także strategia ekspansji na rynki ościenne, w tym przede wszystkim na rynek ukraiński poprzez dostarczanie szerokiego wachlarza usług Premium Rate na bazie dotychczasowej aktywności na Ukrainie tamtejszym konsumentom i klientom instytucjonalnym jak też konsumentom i klientom instytucjonalnym w krajach dawnego Związku Radzieckiego, w tym także w samej Rosji oraz krajach nadbałtyckich.
Nadto w sferze nowych mediów oraz nowoczesnych technik i technologii w zakresie marketingu bezpoÅ›redniego i sprzedaży, w oparciu o spóÅ‚ki Telestar S.A. (telewizja, Internet), Red Lab Sp. z o.o.(technologia cyfrowa) oraz First Class S.A. (biuro podróży) kontynuowany jest duży projekt typu e-commerce Å‚Ä…czÄ…cy aktywnoÅ›ci bÄ™dÄ…ce podstawÄ… dziaÅ‚alnoÅ›ci wymienionych spóÅ‚ek, a którego efektem powinno być stworzenie interaktywnej platformy do sprzedaży usÅ‚ug oferowanych przez te spóÅ‚ki poprzez nowe media.
Niezależnie od powyższego spóÅ‚ki Grupy KapitaÅ‚owej ciÄ…gÅ‚e poszukujÄ… innych, co raz to nowszych możliwoÅ›ci inwestycyjnych w ramach posiadanych kompetencji na bieżąco reagujÄ…c na szybko zmieniajÄ…ce siÄ™ technologie a tym samym potrzeby rynku.
ZarzÄ…d spóÅ‚ki MNI S.A. uważa, że naznaczona powyżej strategia, bÄ™dÄ…ca konsekwentnÄ… kontynuacjÄ… dotychczasowego rozwoju caÅ‚ej Grupy KapitaÅ‚owej w obszarach telekomunikacji, usÅ‚ug Premium Rate, telewizji, Internetu oraz pozostaÅ‚ych zapewni zdolność generowania coraz lepszych wyników caÅ‚ej Grupy gwarantujÄ…c osiÄ…gniÄ™cie prognozowanych na koniec 2010 r. W opinii zarzÄ…du prognozy te w żadnym wypadku nie sÄ… zagrożone.
PodstawÄ… prawnÄ… sporzÄ…dzenia niniejszego raportu jest jest art. 56 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu (Dz. U. z 2005 r., Nr 184, poz. 1539)
| |
|