| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 57 | / | 2007 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2007-08-13 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| MNI | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Kolejny Partner MNI w Projekcie Operatora Wirtualnego. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| W nawiÄ…zaniu do wczeÅ›niejszych raportów dotyczÄ…cych budowy dedykowanych Brandów rynkowych oferty usÅ‚ug mobilnych z podmiotami trzecimi, ZarzÄ…d MNI S.A. niniejszym informuje iż w dniu 13 sierpnia br. zawarta zostaÅ‚a umowa pomiÄ™dzy MNI Telecom Sp. z o. o (póÅ‚kÄ… zależnÄ… MNI S.A.) a Partnerem - Telebonus Sp. z o.o., dotyczÄ…ca wspóÅ‚pracy przy budowie i wprowadzeniu na rynek komercyjnej oferty usÅ‚ug telefonii mobilnej pod Brandami handlowymi Partnera w oparciu o infrastrukturÄ™ oraz organizacjÄ™ MNI Telecom.
Telebonus Sp. z o.o. z siedzibÄ… w Bielsku BiaÅ‚ej jest od 2003 roku jednym z liderów krajowego rynku powszechnych usÅ‚ug "tanich poÅ‚Ä…czeÅ„ telekomunikacyjnych – miÄ™dzynarodowych, miÄ™dzystrefowych oraz do sieci komórkowych" realizowanych w technologii VoIP. Oferta zapewnia dostÄ™p do usÅ‚ug dla abonentów wszystkich Operatorów poprzez dedykowane prefiksy dostÄ™powe. OpÅ‚aty rozliczane sÄ… poprzez wÅ‚asny system kodów doÅ‚adowujÄ…cych, tzw. "zdrapek", dystrybuowanych w sieci ponad 70 tys. punktów sprzedaży w caÅ‚ym kraju. SpóÅ‚ka posiada wÅ‚asnÄ… zaawansowanÄ… technologicznie platformÄ™ dostÄ™powo- rozliczeniowÄ… oraz system bilingowy.
Telebonus dostarcza również usÅ‚ugi telekomunikacyjne do kilku tysiÄ™cy klientów biznesowych. Strategia Partnera zakÅ‚ada budowÄ™ szeregu usÅ‚ug konwergentnych Å‚Ä…czÄ…cych dotychczasowe usÅ‚ugi telefonii stacjonarnej z usÅ‚ugami mobilnymi. Telebonus zamierza wprowadzić na rynek ofertÄ™ mobilnÄ… w bieżącym roku a w ciÄ…gu najbliższych dwóch lat pozyskać nie mniej niż 100 tys. abonentów, zarówno w modelu Pre-Paid jak i Post-Paid. Strony uzgodniÅ‚y również zasady wyÅ‚Ä…cznoÅ›ci oraz postÄ™powania na rynku konkurencyjnym.
Umowa zostaÅ‚a zawarta na okres 5 lat, z możliwoÅ›ciÄ… dalszego przedÅ‚użania. Strony szacujÄ… poziom rocznych przychodów od każdych 5 tys. pozyskanych abonentów na poziomie nie mniejszym niż 1.5 mln zÅ‚otych. Model rozliczeÅ„ zakÅ‚ada, iż MNI Telecom zatrzyma z uzyskiwanych przychodów staÅ‚y ryczaÅ‚t za każdego aktywnego abonenta, natomiast pozostaÅ‚e przychody po odjÄ™ciu kosztów hostingu sieciowego (pÅ‚aconego na rzecz Centertel Sp. z o.o.) przypadnÄ… SpóÅ‚ce Telebonus, która poniesie koszty budowy i utrzymania bazy abonenckiej. Zgodnie z zawartymi w umowie deklaracjami Telebonus skieruje ofertÄ™ do abonentów w caÅ‚ej Polsce. Umowa nakÅ‚ada ponadto na Telebonus zobowiÄ…zania zwiÄ…zane z koniecznoÅ›ciÄ… inwestycji w produkcjÄ™ Zestawów Startowych SIM, wÅ‚asnych "zdrapek doÅ‚adowaÅ„" oraz budowÄ™ sieci ich dystrybucji. Ponadto po stronie Partnera bÄ™dÄ… leżaÅ‚y koszty marketingu zwiÄ…zane z zapewnieniem komunikacji z klientem oraz promocji oferty Operatora i oferowanych usÅ‚ug. SzczegóÅ‚y strategii dotyczÄ…ce Brandów mobilnych Telebonus znane bÄ™dÄ… w miesiÄ…cu wrzeÅ›niu.
W komunikatach dotyczÄ…cych zawarcia umowy MVNO z PTK CENTERTEL oraz rozpoczÄ™cia prac nad uruchomieniem projektu, ZarzÄ…d MNI wskazywaÅ‚ na elementy wykorzystania dla MVNO istniejÄ…cych w Grupie zasobów oraz peÅ‚nej synergii ze SpóÅ‚kami oraz istniejÄ…cymi aktywnoÅ›ciami, niezbÄ™dnymi dla odniesienia sukcesu komercyjnego projektu Operatora Wirtualnego. Jednym z obszarów możliwej synergii zasobów oraz celów, byÅ‚ i jest w ocenie ZarzÄ…du MNI obszar wspóÅ‚pracy z podmiotami trzecimi, które już dziÅ› wykorzystujÄ… w swojej aktywnoÅ›ci promocyjnej i marketingowej technologie mobilne. RozwijajÄ…c ten obszar przygotowany zostaÅ‚ model dedykowanego brandu MVNO, realizowanego w ramach organizacji Grupy MNI, lecz skierowanego do klientów Partnera - podmiotu trzeciego, na ogóÅ‚ wspóÅ‚pracujÄ…cego już z GrupÄ… MNI na podstawie dÅ‚ugoletniej Umowy o wspóÅ‚pracy.
PrzyjÄ™cie takiej strategii rozwoju projektu MVNO przez GrupÄ™ MNI pozwoli na minimalizacjÄ™ wymaganych nakÅ‚adów finansowych na ten cel. W praktyce wiÄ™c wiÄ™ksza ilość modeli Partnerskich, w ramach caÅ‚ego projektu MVNO, oznaczać może obniżkÄ™ kosztów projektu Operatora Mobilnego, przyjÄ™tych dla zdobycia zaÅ‚ożonej bazy abonentów.
Podstawowe cechy i wyróżniki wspóÅ‚pracy z tzw. podmiotem partnerskim w ramach projektu MVNO polegajÄ… na możliwoÅ›ci zbudowania specjalizowanej oferty usÅ‚ug dodanych oraz na przejÄ™ciu przez ten podmiot od MNI kosztów bezpoÅ›rednich projektu oraz udostÄ™pnienia wÅ‚asnych dedykowanych zasobów Partnera, takich jak: rozpoznawalna marka, zdefiniowana grupa odbiorców usÅ‚ug, sieć dystrybucyjna, lub wÅ‚asny kanaÅ‚ reklamowy. W wiÄ™kszoÅ›ci tego typu projektów istniaÅ‚a bÄ™dzie również synergia w zakresie bezpoÅ›rednich dziaÅ‚aÅ„ promocyjnych i reklamowych Podmiotu trzeciego i jego oferty mobilnej.
Taki model obowiÄ…zuje we wspóÅ‚pracy z firmÄ… Telestar, nadawcÄ… telewizyjnego kanaÅ‚u "iTV", brytyjskich kanaÅ‚ów "datingowych" oraz wÅ‚aÅ›ciciela kilku portali spoÅ‚ecznoÅ›ciowych obszaru web 2.0. Telestar Sp. z o.o. zobowiÄ…zaÅ‚ siÄ™ do zdobycia na wÅ‚asny koszt i ryzyko, minimum 100 tys. abonentów, klientów wysoko marżowych usÅ‚ug dodanych Premium Rate, pÅ‚acÄ…c jednoczeÅ›nie do MNI staÅ‚y ryczaÅ‚t od każdego abonenta.
Podobna jest również istota podjÄ™tej wspóÅ‚pracy z firmÄ… "Etiennette Media" reprezentujÄ…cÄ… gwiazdÄ™ pop kultury MichaÅ‚a WiÅ›niewskiego. MichaÅ‚ WiÅ›niewski nie bÄ™dzie tylko twarzÄ… kolejnej kampanii reklamowej kolejnego brandu telefonii mobilnej.
MichaÅ‚ WiÅ›niewski ma wÅ‚asny pomysÅ‚ stworzenia brandu telefonii mobilnej, adresowanego do rzeszy swoich fanów, gdzie siÅ‚Ä… owego brandu bÄ™dzie, udziaÅ‚ jego samego w tworzeniu produktu dodanego, który za poÅ›rednictwem telefonu bÄ™dzie dostarczany klientowi.
Ten produkt to szeroko rozumiany produkt multimedialny, zaczynajÄ…c od muzyki, poprzez filmy na komórkÄ™, tapety, dzwonki - wszystko zwiÄ…zane z MichaÅ‚em WiÅ›niewskim lub tym co poleca gwiazdor swoim fanom.
Partner projektu, firma "Etiennette Media", wniesie do projektu, najcenniejsze aktywa tj. abonentów – odbiorców usÅ‚ugi oraz zapewni ich lojalne utrzymywanie.
Takie rozwiÄ…zanie pozwoli na wykorzystanie synergii wspóÅ‚pracy MNI z podmiotami dysponujÄ…cymi znanymi na rynku markami, dajÄ…c tym ostatnim stosunkowo Å‚atwy i tani dostÄ™p do narzÄ™dzia jakim jest "wÅ‚asny" Brand MVNO. BudujÄ…c specjalne oferty produktowe dla tak zdefiniowanych "brandów" Grupa MNI jest w stanie, wykorzystujÄ…c jednoczeÅ›nie dobrÄ… znajomość i wiarygodność znanej marki, pozyskać znaczne grupy abonentów. Strategia taka zapewni duży przyrost bazy abonenckiej MVNO w krótkim okresie czasu bez koniecznoÅ›ci angażowania Å›rodków finansowych na zdobycie abonenta, na promocjÄ™ oraz komunikacjÄ™ z klientem.
Omawiane modele w istocie sprowadzajÄ… siÄ™ do rozdziaÅ‚u ryzyka oraz kosztów budowy bazy abonenckiej z podmiotami trzecimi, zaÅ› w swej warstwie handlowej zapewniÄ… MNI dotarcie z ofertÄ… usÅ‚ug mobilnych do najbardziej cennych grup abonenckich stosunkowo niewielkim kosztem.
PodstawÄ… prawnÄ… sporzÄ…dzenia niniejszego raportu jest art. 56 ust. 1 pkt.1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu (Dz. U. z 2005 r., Nr 184, poz. 1539).
| |
|