pieniadz.pl

MNI SA
MNI S.A. - PrzystÄ…pienie do realizacji projektu MVNO, w ramach Strategii Rozwoju Grupy MNI

31-05-2007


KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 34 / 2007
Data sporzÄ…dzenia: 2007-05-31
Skrócona nazwa emitenta
MNI
Temat
MNI S.A. - PrzystÄ…pienie do realizacji projektu MVNO, w ramach Strategii Rozwoju Grupy MNI
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Treść raportu:

W Å›lad za raportem nr 33/2007 z dnia 31 maja 2007 roku, ZarzÄ…d MNI S.A., informuje, że z chwilÄ… podpisania umowy z operatorem wirtualnych sieci ruchomych pomiÄ™dzy spóÅ‚kÄ… zależnÄ… MNI Telecom Sp. z o.o,. a PTK Centertel Sp. z o.o., Grupa MNI przystÄ…piÅ‚a do realizacji projektu MVNO ("Projekt MVNO").
MNI S.A. planuje przeznaczyć do koÅ„ca 2007 roku na realizacjÄ™ projektu MVNO kwotÄ™ nie wiÄ™kszÄ… niż 10 milionów zÅ‚otych.
Podstawowe koszty projektu MVNO dotyczÄ… budowy niezbÄ™dnych interfejsów i aplikacji po stronie PTK Centertel, oraz systemów i platform usÅ‚ugowych po stronie MNI Telecom.
Infrastruktura techniczna oraz organizacja, która niezbÄ™dna jest dla potrzeb Projektu MVNO ze strony Grupy MNI byÅ‚a budowana od kilku lat pod kÄ…tem uwzglÄ™dniajÄ…cym MVNO i wiÄ™kszość istotnych wydatków z tego tytuÅ‚u zostaÅ‚a już poniesiona.
Plan Finansowy Projektu MVNO zakłada osiągnięcie dodatniej rentowności niemal natychmiast po jego operacyjnym uruchomieniu .

Specyfika projektu

Realizacja takiego scenariusza finansowego Projektu MVNO wynika z dwu istotnych elementów skÅ‚adowych.

(1)Projekt MVNO realizowany bÄ™dzie gÅ‚ównie w oparciu o infrastrukturÄ™ technicznÄ… oraz logistyczno - organizacyjnÄ… PTK CENTERTEL, uzupeÅ‚nionÄ… o aktywa teleinformatyczne i logistyczne spóÅ‚ek z Grupy MNI ( MNI Telecom – infrastruktura telekomunikacyjna, Biura ObsÅ‚ugi Klienta itp, MNI Premium – infrastruktura Call Center, platformy usÅ‚ugowe w zakresie mobilnych usÅ‚ug multimedialnych ).

(2)Projekt MVNO zakÅ‚ada ograniczone wydatki na promocjÄ™ i marketing usÅ‚ug, z uwagi na specyficzne modele oferty rynkowej, które kierowane bÄ™dÄ… do: (a) dotychczasowych abonentów usÅ‚ug telefonii stacjonarnej MNI Telecom, (b) aktualnych użytkowników usÅ‚ug multimedialnych w modelu Premium Rate, do których oferta zostanie skierowana w ramach istniejÄ…cych kanaÅ‚ów promocji tych usÅ‚ug, (c) klientów programów partnerskich wystÄ™pujÄ…cych w modelach budowanych z partnerami z obszaru: mediów, usÅ‚ug i marketingu produktów..

Cele
Grupa MNI zamierza zbudować w ciÄ…gu 3 lat bazÄ™ abonenckÄ… nie mniejszÄ… niż 250 tys. użytkowników oraz podwoić jÄ… w kolejnych dwóch latach.
WedÅ‚ug wstÄ™pnych szacunków obszar dziaÅ‚alnoÅ›ci Wirtualnego Operatora Mobilnego, przyniesie Grupie MNI w trzecim roku dziaÅ‚alnoÅ›ci podwojenie zysku EBITDA, osiÄ…gniÄ™tego w 2006 roku.
Struktura organizacyjna
ZarzÄ…d MNI S.A. postanowiÅ‚ realizować projekt MVNO w ramach struktur organizacyjnych wyspecjalizowanego podmiotu jakim jest MNI Telecom - , operator sieci telefonii stacjonarnej i internetu. Takie umiejscowienie projektu MVNO w ramach struktur Grupy MNI wynika z nastÄ™pujÄ…cych powodów oraz celów jakie ma to posuniÄ™cie zapewnić :

(a) Optymalnego pod wzglÄ™dem kosztów wykorzystania posiadanych zasobów technicznych oraz zasobów ludzkich Operatora Telekomunikacyjnego dysponujÄ…cego infrastrukturÄ… telekomunikacyjnÄ… wraz z wyspecjalizowanymi pracownikami,

(b) Możliwości zbudowania pionierskiej na rynku telekomunikacyjnym "usługi konwergentnej", łączącej tradycyjne usługi telefonii stacjonarnej oraz internetu z usługami telefonii mobilnej,
(c) Szybkiego objęcia nowoczesnymi efektywnymi modelami sprzedażowymi i marketingowymi wywodzącymi się z obszaru telefonii mobilnej, całego segmentu usług telekomunikacyjnych Grupy MNI, uwzględniając także usługi WLR, BSA, oraz LLU .

Oferta
MNI Telecom jest operatororem telefonii stacjonarnej oraz szerokopasmowego internetu. Ma obecnie 55 tys. abonentów. Rozszerzenie dotychczasowej oferty o usÅ‚ugi mobilne powinno na trwaÅ‚e ustabilizować liczbÄ™ abonentów i przyczynić siÄ™,do stabilnego wzrostu przychodów w najbliższych latach. Wyraźnie wyróżniaÅ‚oby to usÅ‚ugi telekomunikacyjne Grupy MNI na tle innych operatorów telefonii stacjonarnej. Oferta poÅ‚Ä…czonych usÅ‚ug telefonii stacjonarnej, mobilnej oraz internetu w modelu POST-PAID (umowa z abonentem) zostanie skierowana do abonentów MNI Telecom.

Oferta MVNO zostanie zaoferowana również abonentom i użytkownikom usÅ‚ug dodanych, w tym Premium Rate (serwisy multimedialne i rozrywkowe). Zawarta z Centertel umowa dotyczÄ…ca MVNO zakÅ‚ada elastyczny i atrakcyjny dla Grupy MNI model oferowania tego typu usÅ‚ug. Oferta w tym zakresie skierowana bÄ™dzie do potencjalnych abonentów, którzy używajÄ… usÅ‚ug Premium w wymiarze wielokrotnie wyższym niż przeciÄ™tny abonent Operatora mobilnego. MNI szacuje, iż tylko z serwisów oferowanych przez niÄ… korzysta dziÅ› obecnie stale 600 tys. osób speÅ‚niajÄ…cych najwyższe kryteria przychodowe .
Mając na względzie ten obszar operowania jako MVNO Grupa MNI od kilku lat koncentrowała starania aby zbudować oraz rozwinąć kompetencje w obszarze usług multimedialnych oraz tworzenia i dystrybuowania contentu stanowiącego dziś podstawę oferty w obszarze mobilnym.

Grupa MNI przeprowadziÅ‚a z tÄ… myÅ›lÄ… akwizycje podmiotów wyspecjalizowanych w tworzeniu i dystrybucji mobilnych treÅ›ci multimedialnych, tj. MoCoHub Sp z o.o. oraz BreakPoint Sp. z o.o.. Pierwszy z wymienionych podmiotów specjalizuje siÄ™ w dystrybucji usÅ‚ug i treÅ›ci do usÅ‚ug multimedialnych, pozyskujÄ…c je na Å›wiatowych rynkach. Drugi podmiot firma BreakPoint jest typowym producentem aplikacji JAVA, najbardziej popularnego oprogramowania wykorzystywanego do produkcji przede wszystkim gier na telefony komórkowe. BiorÄ…c pod uwagÄ™ znaczenie zawartoÅ›ci i treÅ›ci usÅ‚ug multimedialnych dla wspóÅ‚czesnego rynku usÅ‚ug mobilnych, w szczególnoÅ›ci zaÅ› przyjÄ™tÄ… przez GrupÄ™ MNI strategiÄ™, obie wymienione akwizycje podmiotów wpisujÄ… siÄ™ w niÄ… w caÅ‚ej rozciÄ…gÅ‚oÅ›ci. Grupa MNI kierujÄ…c dedykowanÄ… ofertÄ™ do użytkowników usÅ‚ug dodanych, jest w stanie, dziÄ™ki przejÄ™tym podmiotom oraz wÅ‚asnym zasobom, przygotować jÄ… na miarÄ™ oczekiwaÅ„ specjalnego klienta. Taka sytuacja umożliwi budowÄ™ bardzo silnego segmentu abonenckiego w ramach MVNO, bez koniecznoÅ›ci angażowania znaczÄ…cych Å›rodków finansowych .

Trzeci obszar aktywnoÅ›ci MNI Telecom jako Operatora Wirtualnego, to obszar tzw. programów partnerskich. Ten kierunek jest naturalnÄ… konsekwencjÄ… operowania MNI jako integratora usÅ‚ug multimedialnych dziaÅ‚ajÄ…cego na zlecenie lub w kooperacji z podmiotami trzecimi. Komunikacja SMS stanowi dziÅ› podstawowe narzÄ™dzie do budowy zaawansowanych programów kontaktu z klientem i utrzymywania jego lojalnoÅ›ci, praktycznie w każdym obszarze aktywnoÅ›ci. WychodzÄ…c z tego zaÅ‚ożenia po narzÄ™dzie jakim jest MVNO siÄ™gnęły już setki firm na caÅ‚ym Å›wiecie. W modelu który rynkowi proponuje Grupa MNI, możliwe bÄ™dzie stworzenie przez zainteresowane podmioty wÅ‚asnego brandu mobilnego, w oparciu o posiadanÄ… infrastrukturÄ™ technicznÄ… oraz logistyczno – organizacyjnÄ… Grupy MNI. Takie rozwiÄ…zanie pozwoli na wykorzystanie synergii kontaktu MNI z podmiotami dysponujÄ…cymi znanymi na rynku markami, dajÄ…c tym ostatnim stosunkowo Å‚atwy i tani dostÄ™p do narzÄ™dzia jakim jest "wÅ‚asny" Brand MVNO. BudujÄ…c specjalne oferty produktowe dla tak zdefiniowanych "brandów" jesteÅ›my w stanie wykorzystujÄ…c jednoczeÅ›nie dobrÄ… znajomość i wiarygodność marki pozyskać znaczne grupy abonentów. Strategia taka zapewni duży przyrost bazy abonenckiej MVNO w krótkim okresie czasu bez koniecznoÅ›ci angażowania Å›rodków finansowych w promocjÄ™. MNI prowadzi obecnie rozmowy z kilkudziesiÄ™cioma renomowanymi podmiotami z obszaru: mediów prasowych oraz elektronicznych, sieci dystrybucyjnych, bankowoÅ›ci, ubezpieczeÅ„, Brandów FMCG a także kluczowych podmiotów z obszaru Internetu generacji Web 2.0. Grupa MNI planuje w ciÄ…gu najbliższych tygodni informować o osiÄ…gniÄ™tych w tym zakresie porozumieniach.

PodstawÄ… prawnÄ… sporzÄ…dzenia niniejszego raportu jest art. 56 ust. 1 pkt.1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu (Dz. U. z 2005 r., Nr 184, poz. 1539).


Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm