| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 30 | / | 2006 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2006-08-11 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| MNI | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| MNI S.A. – Informacja Zarządu MNI S.A. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| MNI KONSOLIDUJE TECHNOLOGIE I KANAŁY DOSTARCZANIA TREŚCI ZAAWANSOWANYCH USŁUG MULTIMEDIALNYCH
W uzupełnieniu do ogłoszonej w bieżącym roku strategii rozwoju Spółki i całej grupy MNI ( RB nr 1/2006 i RB nr 14/2006), w odniesieniu do obszaru usług medialnych Zarząd MNI podjął działania mające na celu logistyczne przygotowanie struktury Grupy do technologicznego rozwoju, którego aktywność skierowana będzie na następujące zadania:
a)Budowa otwartej na potrzeby własne i całego rynku usług medialnych struktury – Centrum Przygotowywania Treści i Zawartości usług, (gry Java, dzwonki polifoniczne, muzyka, tapety, video, filmy, gry wielouczestnikowe, konkursy, aplikacje komunikacyjne, serwisy rozrywkowe, etc.
b)Przygotowanie oferty uniwersalnych usług i treści, zarówno dla odbiorców usług mobilnych, jak i Telewizji Internetowej, Interaktywnej Telewizji Cyfrowej, a także w formie dedykowanych aplikacji dla publicznych nadawców telewizyjnych i portali internetowych.
c)Zbudowanie własnych kanałów dystrybucji produktów multimedialnych elektronicznych i tradycyjnych oraz wyspecjalizowanych narzędzi do wykorzystania w kanałach już istniejących.
d)Integracja nowoczesnych technologii interaktywnych i mobilnych pozwalająca na szybkie przygotowywanie i wdrażanie zaawansowanych aplikacji dla usług medialnych dla potrzeb własnych, partnerów medialnych, podmiotów zewnętrznych z obszaru telekomunikacyjnego (MVNO) i innych klientów zewnętrznych.
e)Rozwinięcie aktywności na rynkach międzynarodowych jako dostawcy multimedialnych treści, usług i rozwiązań, aż do przygotowywania i wdrażania interaktywnych rozwiązań medialnych w modelu "pod klucz" – z dostawą aplikacji, technologii oraz podłączeniem do lokalnych Operatorów mobilnych i stacjonarnych, dla lokalnych kanałów telewizyjnych i portali internetowych
Realizacja tego fragmentu strategii odbywa się poprzez uruchomienie własnych projektów rozwojowych, zakupy zaawansowanej technologii na rynkach krajowym i zewnętrznych oraz przygotowywanie akwizycji kilku podmiotów z obszaru budowy technologii, tworzenia oraz dystrybuowania treści i zawartości usług.
Potrzeba opisanego wyżej działania w tym obszarze wynika z kilku istotnych czynników definiujących obecny stan krajowego rynku tego rodzaju usług. Te czynniki to przede wszystkim:.
a)brak na rynku zaawansowanego technologicznie ośrodka zdolnego pozyskiwać i przygotowywać nowoczesne usługi i atrakcyjne treści multimedialne, na konkurencyjnych warunkach,
b)dynamiczny rozwój rynku usług multimedialnych jaki ma miejsce obecnie z uwagi na :uruchomienie sieci mobilnych 3G i rozpoczęcie świadczenia zaawansowanych usług multimedialnych ( telewizja w telefonie, szybki transfer danych),
c)uruchomienie interaktywnych usług multimedialnych w sieciach telefonii stacjonarnej i telewizji kablowej
(IP TV),
d)pojawienie się na rynku pierwszych podmiotów zamierzających uruchomić usługi telefonii mobilnej w modelu MVNO ( operator wirtualny ), Polsat Cyfrowy, P4,
e)potrzeba stworzenia ośrodka kreującego model rynkowy w zakresie opisywanych usług, zdolnego do podejmowania działań wymagających znacznych nakładów finansowych w celu budowy platform dostępowych, zakupu licencji dotyczących atrakcyjnych treści oferowanych na światowych rynkach :telewizyjnym, filmowym, sportowym , etc.
Polski rynek usług multimedialnych, skierowanych do odbiorcy mobilnego oraz interaktywnego, z uwagi na dynamikę swojego wzrostu staje się niezwykle atrakcyjny również dla podobnych do MNI podmiotów zagranicznych. Z uwagi na rozdrobnienie krajowego rynku dostawców i integratorów rozwiązań i usług, MNI w ramach przyjętej strategii, poprzez działania akwizycyjne, starać się będzie doprowadzić do skupienia w ramach własnej Grupy części tych podmiotów, które działają w tym obszarze. Tak realizowana strategia uzupełniona o własne działania i projekty prowadzone w ramach zadań celowych przez MNI i jej Spółki zależne, pozwoli na bardzo szybkie stworzenie silnej programowo i technologicznie organizacji, zdolnej do podjęcia wyzwań konkurencyjnych, ze strony przede wszystkim podmiotów zagranicznych.
Na przestrzeni najbliższego okresu MNI planuje uruchomić kilka zaawansowanych projektów nowych usług, w szczególności dotyczących obszaru mobilnego w tym telefonii 3 G, a także dla kooperujących podmiotów z obszaru mediów elektronicznych.
Otwartość rynku Operatorów telefonii mobilnej oraz partnerów mediowych na nowe projekty usług zgłaszane przez MNI oraz ich akceptacja przez ostatecznych odbiorców, jest najlepszym potwierdzeniem słuszności przyjętej i realizowanej strategii rozwoju Spółki w tym obszarze.
Komunikowane niniejszym raportem przyspieszenie procesów porządkowania i konsolidowania aktywności Grupy MNI w tym zakresie, wynika przede wszystkim z dokonanej przez Zarząd oceny sytuacji na rynku w tym przewidywania istotnej zmiany obrazu rynku mobilnego z chwilą pojawienia się nowych Operatorów telekomunikacyjnych funkcjonujących w modelu MVNO ( Operator Wirtualny).
Grupa MNI poprzez powyższe działania, w ocenie Zarządu będzie odpowiednio przygotowana do spodziewanych na rynku zmian i będącego ich konsekwencją, dynamicznego wzrostu rynku.
| |
|