| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 64 | / | 2007 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2007-06-29 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| MOSTALZAB | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Oświadczenie Emitenta w sprawie przestrzegania zasad ładu korporacyjnego | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| W zwiÄ…zku z § 29 Regulaminu GieÅ‚dy Papierów WartoÅ›ciowych w Warszawie S.A. ZarzÄ…d Mostostal Zabrze-Holding S.A. (Emitent) informuje, iż Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy w dniu 29 czerwca 2007 roku uchwaÅ‚Ä… nr 10 przyjęło oÅ›wiadczenie Emitenta dotyczÄ…cego przestrzegania wszystkich zasad Å‚adu korporacyjnego zawartych w dokumencie "Dobre praktyki w spóÅ‚kach publicznych 2005" za wyjÄ…tkiem zasad nr 20, 28, 43.
Uzasadnienie dot. nieprzestrzegania zasady nr 20:
SpóÅ‚ka stoi na stanowisku, iż zważywszy na charakter spóÅ‚ki kapitaÅ‚owej jakÄ… jest spóÅ‚ka akcyjna, nie jest uzasadnionym pozbawianie lub ograniczanie praw akcjonariuszy spóÅ‚ki do decydowania o wyborze danego kandydata do Rady Nadzorczej bezpoÅ›rednio lub poÅ›rednio powiÄ…zanego z akcjonariuszem. DecyzjÄ™ w tej sprawie każdorazowo wyrażajÄ… wspóÅ‚wÅ‚aÅ›ciciele spóÅ‚ki (posiadacze najwiÄ™kszych pakietów akcji), którzy w zamian za podejmowane przez nich ryzyko dokonania inwestycji w akcje spóÅ‚ki oczekujÄ… realnych możliwoÅ›ci wywierania wpÅ‚ywu na caÅ‚oksztaÅ‚t dziaÅ‚alnoÅ›ci spóÅ‚ki, a zwÅ‚aszcza wykorzystywania instrumentów kontroli i nadzoru jakie oddaje do ich dyspozycji K.s.h., za poÅ›rednictwem dobranych przez siebie osób cieszÄ…cych siÄ™ ich osobistym zaufaniem. Statut Mostostal Zabrze - Holding S.A. nie okreÅ›la kryterium niezależnoÅ›ci czÅ‚onków Rady Nadzorczej, które również nie zostaÅ‚o precyzyjnie sformuÅ‚owane w samej treÅ›ci zasady 20 umożliwiajÄ…c tym samym stosunkowo szeroki zakres interpretacji i dowolnoÅ›ci, co mogÅ‚oby nie sprzyjać harmonijnym stosunkom w grupie gÅ‚ównych akcjonariuszy.
Uzasadnienie dot. nieprzestrzegania zasady nr 28:
MajÄ…c na wzglÄ™dzie okolicznoÅ›ci w których dziaÅ‚a SpóÅ‚ka, a w szczególnoÅ›ci fakt niedawnego wykonania ukÅ‚adu z wierzycielami oraz ograniczone możliwoÅ›ci techniczno-organizacyjne SpóÅ‚ki, nie wydaje siÄ™ być w chwili obecnej uzasadnione tworzenie dodatkowych procedur oraz odrÄ™bnych ciaÅ‚ w ramach Rady Nadzorczej. Ponadto znowelizowana treść zasady 28 mówi o niezależnych czÅ‚onkach Rady wchodzÄ…cych w skÅ‚ad komitetu audytu, co w zwiÄ…zku z nie przyjÄ™ciem znowelizowanej zasady 20 oraz brakiem zdefiniowania pojÄ™cia niezależnego czÅ‚onka Rady Nadzorczej dodatkowo uzasadnia nie stosowanie siÄ™ do nowego brzmienia zasady 28. SpóÅ‚ka bÄ™dzie natomiast nadal przestrzegać zasady 28 w redakcji sformuÅ‚owanej w dokumencie "Dobre Praktyki w SpóÅ‚kach Publicznych w 2002 r."
Uzasadnienie dot. nieprzestrzegania zasady nr 43:
Zasada 43 mówi o rekomendacji komitetu audytu przy wyborze podmiotu peÅ‚niÄ…cego funkcjÄ™ biegÅ‚ego rewidenta. Ponieważ SpóÅ‚ka w chwili obecnej nie zamierza w peÅ‚ni stosować znowelizowanej zasady 28 przewidujÄ…cej m. in. powoÅ‚anie komitetu audytu, nie jest możliwe przyjÄ™cie nowej redakcji zasady 43. SpóÅ‚ka bÄ™dzie nadal przestrzegać zasady 43 w redakcji sformuÅ‚owanej w dokumencie "Dobre Praktyki w SpóÅ‚kach Publicznych w 2002 r."
| |
|