| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 46 | / | 2005 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2005-06-30 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| MOSTALZAB | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Oświadczenie Emitenta w sprawie przestrzegania zasad ładu korporacyjnego | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Regulamin urzędowego rynku giełdowego - inne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Działając na podstawie § 27 Regulaminu Giełdy, w związku z brzmieniem uchwały nr 21 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy z dnia 29 czerwca 2005 r. Zarząd Mostostal Zabrze - Holding S.A. przedkłada oświadczenie w sprawie przestrzegania w Spółce zasad ładu korporacyjnego:
Zarząd Mostostal Zabrze - Holding S.A. zamierza stosować wszystkie zasady ładu korporacyjnego zawarte w dokumencie "Dobre praktyki w spółkach publicznych 2005", za wyjątkiem zasad nr 20, 28 i 43.
Uzasadnienie dot. nieprzestrzegania zasady nr 20:
Spółka stoi na stanowisku, iż zważywszy na charakter spółki kapitałowej jaką jest spółka akcyjna, nie jest uzasadnionym pozbawianie lub ograniczanie praw akcjonariuszy spółki do decydowania o wyborze danego kandydata do Rady Nadzorczej bezpośrednio lub pośrednio powiązanego z akcjonariuszem. Decyzję w tej sprawie każdorazowo wyrażają współwłaściciele spółki (posiadacze największych pakietów akcji), którzy w zamian za podejmowane przez nich ryzyko dokonania inwestycji w akcje spółki oczekują realnych możliwości wywierania wpływu na całokształt działalności spółki, a zwłaszcza wykorzystywania instrumentów kontroli i nadzoru jakie oddaje do ich dyspozycji K.s.h., za pośrednictwem dobranych przez siebie osób cieszących się ich osobistym zaufaniem. Statut Mostostal Zabrze - Holding S.A. nie określa kryterium niezależności członków Rady Nadzorczej, które również nie zostało precyzyjnie sformułowane w samej treści zasady 20 umożliwiając tym samym stosunkowo szeroki zakres interpretacji i dowolności, co mogłoby nie sprzyjać harmonijnym stosunkom w grupie głównych akcjonariuszy.
Uzasadnienie dot. nieprzestrzegania zasady nr 28:
Mając na względzie okoliczności w których działa Spółka, a w szczególności postępowanie upadłościowe z możliwością zawarcia układu oraz znacząco ograniczone możliwości techniczno-organizacyjne Spółki, nie wydaje się być w chwili obecnej uzasadnione tworzenie dodatkowych procedur oraz odrębnych ciał w ramach Rady Nadzorczej. Ponadto znowelizowana treść zasady 28 mówi o niezależnych członkach Rady wchodzących w skład komitetu audytu, co w związku z nie przyjęciem znowelizowanej zasady 20 oraz brakiem zdefiniowania pojęcia niezależnego członka Rady Nadzorczej dodatkowo uzasadnia nie stosowanie się do nowego brzmienia zasady 28. Spółka będzie natomiast nadal przestrzegać zasady 28 w redakcji sformułowanej w dokumencie "Dobre Praktyki w Spółkach Publicznych w 2002 r."
Uzasadnienie dot. nieprzestrzegania zasady nr 43:
Nowa redakcja zasady 43 mówi o rekomendacji komitetu audytu przy wyborze podmiotu pełniącego funkcję biegłego rewidenta. Ponieważ Spółka w chwili obecnej nie zamierza w pełni stosować znowelizowanej zasady 28 przewidującej m. in. powołanie komitetu audytu, nie jest możliwe przyjęcie nowej redakcji zasady 43. Spółka będzie nadal przestrzegać zasady 43 w redakcji sformułowanej w dokumencie "Dobre Praktyki w Spółkach Publicznych w 2002 r."
| |
|