pieniadz.pl

NFI EMF SA
Informacja o niestosowaniu niektórych zasad zawartych w zbiorze „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW”

30-05-2008


KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 26 / 2008
Data sporządzenia: 2008-05-30
Skrócona nazwa emitenta
NFI EMF
Temat
Informacja o niestosowaniu niektórych zasad zawartych w zbiorze "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW"
Podstawa prawna
Inne uregulowania
Treść raportu:
Raport bieżący 26/2008


W uzupełnieniu do opublikowanego rocznego raportu finansowego za rok obrotowy 2007, Zarząd NFI Empik Media & Fashion SA ("NFI EMF" lub "Spółka") działając na podstawie § 29 ust. 5 Regulaminu GPW oraz Uchwały Nr 1013/2007 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. w sprawie określenia zakresu i struktury raportu dotyczącego stosowania zasad ładu korporacyjnego, podaje do wiadomości publicznej następujące informacje:

1) Stosowanie zasad ładu korporacyjnego

NFI EMF trwale nie stosuje następujących zasad zawartych w zbiorze "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW" przyjętym uchwałą Rady Nadzorczej Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie SA nr 12/1170/2007:

Część II. Dobre praktyki realizowane przez zarządy spółek giełdowych

1. Zasada 1 pkt. 4. Spółka nie publikuje uzasadnień projektów uchwał zgłaszanych przez Zarząd. Jednak projekty uchwał wraz z materiałami towarzyszącymi publikowane są z należytym wyprzedzeniem w celu umożliwienia akcjonariuszom zapoznania się z nimi i ewentualnego zgłaszania pytań. Zarząd lub Przewodniczący Walnego Zgromadzenia przedstawia na Walnym Zgromadzeniu krótkie ustne uzasadnienie każdej uchwały przed rozpoczęciem głosowania nad daną uchwałą, z wyjątkiem uchwał w sprawach porządkowych i formalnych.

2. Zasada 1 pkt.6. Na stronie internetowej Spółki nie ma informacji na temat pracy komitetów Rady Nadzorczej, gdyż komitety takie w Radzie Nadzorczej nie działają. Nie ma także opublikowanej oceny Rady Nadzorczej co do systemu kontroli wewnętrznej i systemu zarządzania ryzykiem. Roczne sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej nie były dotąd publikowane. Zarząd podejmie działania, aby sprawozdanie Rady Nadzorczej z działania w roku 2007 zostało opublikowane na stronie internetowej Spółki.

3. Zasada 1 pkt. 11. Spółka nie publikuje oświadczeń członków Rady Nadzorczej o powiązaniach z akcjonariuszami reprezentującymi co najmniej 5% głosów, gdyż członkowie Rady Nadzorczej nie mają obowiązku ich składać, za wyjątkiem członków niezależnych. Jednak na stronie internetowej Spółki publikowane są życiorysy członków Rady Nadzorczej wraz z przebiegiem ich kariery zawodowej i aktualnym miejscem zatrudnienia, co w większości wypadków obrazuje powiązania z akcjonariuszami.

4. Zasada 3. Zasada ta jest stosowana z zastrzeżeniem, że Zarząd zwraca się do Rady Nadzorczej tylko o akceptację umów z podmiotem dominującym, jego jednostkami podporządkowanymi, oraz pozostałymi akcjonariuszami, gdyż zgodnie ze Statutem Spółki definicja "podmiotu powiązanego" obejmuje tylko takie podmioty, tj. pokrywa się z definicją z par. 2 pkt. 37 lit. (a) i (b) Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych z dnia 19 października 2005 roku.

5. Zasada 5. Patrz wyjaśnienia do zasady nr 1 pkt. 4 części "Dobre praktyki realizowane przez zarządy spółek giełdowych". W przypadku projektów uchwał zgłaszanych przez inne podmioty, Zarząd będzie zwracał się do podmiotu wnioskującego o przedstawienie uzasadnienia.

Część III. Dobre praktyki stosowane przez członków rad nadzorczych

1. Zasada 1 pkt. 3. Rada Nadzorcza nie opiniuje spraw mających być przedmiotem obrad Walnego Zgromadzenia gdyż nie wymaga tego Statut Spółki. Rada Nadzorcza opiniuje tylko te uchwały, których zaopiniowania wymagają ogólne przepisy prawa.

2. Zasada 2. Członkowie Rady Nadzorczej nie przekazują Spółce informacji o powiązaniach z akcjonariuszami, gdyż ani Statut Spółki, ani Regulamin Rady Nadzorczej nie przewidują takiej procedury. Przyjętą w Spółce praktyką jest, że przed wyborem niezależni członkowie Rady Nadzorczej składają pisemne oświadczenie o braku powiązań z akcjonariuszami Spółki oraz samą Spółką.

3. Zasada 3. Nie ma praktyki uczestniczenia członków Rady Nadzorczej w obradach Walnego Zgromadzenia. Na Walnych Zgromadzeniach obecny jest Zarząd, który udziela merytorycznych wyjaśnień.

4. Zasada 4. Zasada ta jest stosowana z wyłączeniem sytuacji, gdy z uwagi na jej stosowanie mogłoby dojść do sytuacji, że uchwały w danej sprawie nie można podjąć z uwagi na statutowe wymogi dotyczące kworum.

5. Zasady 7 i 8. Z uwagi na fakt, iż Rada Nadzorcza NFI EMF liczy obecnie jedynie pięciu członków nie działają żadne komitety wewnętrzne, a Rada Nadzorcza wykonuje kolegialnie wszystkie swe obowiązki wynikające ze Statutu lub przepisów prawa.

6. Zasada 9. Patrz wyjaśnienia do zasady nr 3 części "Dobre praktyki realizowane przez zarządy spółek giełdowych".

2) Opis sposobu działania walnego zgromadzenia i jego zasadniczych uprawnień oraz praw akcjonariuszy i sposobu ich wykonywania.

Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy NFI Empik Media & Fashion S.A. ("WZA") działa w oparciu o przepisy Kodeksu spółek handlowych, Statutu Spółki oraz regulaminu WZA. WZA są zwyczajne i nadzwyczajne.

Zwoływanie Walnych Zgromadzeń

WZA zwołuje Zarząd z własnej inicjatywy lub na pisemny wniosek Rady Nadzorczej, członka Rady Nadzorczej, Uprawnionego Akcjonariusza (zgodnie z definicją w Statucie) lub akcjonariuszy reprezentujących co najmniej 10% kapitału zakładowego Spółki. Zarząd zwołuje WZA w ciągu dwóch tygodni od otrzymania wniosku, o którym mowa powyżej na dzień przypadający nie później niż w terminie pięciu tygodni od dnia złożenia powyższego wniosku, o ile we wniosku nie zostanie wskazany późniejszy termin odbycia WZA.

WZA może zostać zwołane przez Radę Nadzorczą, członka Rady Nadzorczej lub Uprawnionego Akcjonariusza (zgodnie z definicją w Statucie) w przypadku, gdy Zarząd nie zwoła Zwyczajnego WZA w przepisanym terminie oraz w przypadku, gdy pomimo złożenia wniosków przez uprawnione podmioty, Zarząd nie zwołał WZA w terminie wskazanym powyżej.

Stosownie do art. 402 Kodeksu spółek handlowych WZA zwołuje się przez ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym, które powinno być dokonane co najmniej na trzy tygodnie przed terminem Walnego Zgromadzenia. W ogłoszeniu należy oznaczyć datę, godzinę i miejsce Walnego Zgromadzenia oraz szczegółowy porządek obrad. W przypadku zamierzonej zmiany Statutu powołać należy dotychczas obowiązujące postanowienia, jak również treść projektowanych zmian. Jeżeli jest to uzasadnione znacznym zakresem zamierzonych zmian, ogłoszenie może zawierać projekt nowego tekstu jednolitego Statutu wraz z wyliczeniem nowych lub zmienionych postanowień.

Udział w Walnych Zgromadzeniach

Do udziału w Walnym Zgromadzeniu uprawnieni są właściciele akcji na okaziciela, którzy złożą w siedzibie Spółki, najpóźniej na tydzień przed terminem WZA i nie odbiorą przed jego ukończeniem, imienne świadectwo depozytowe wystawione przez podmiot prowadzący rachunek papierów wartościowych na którym zapisane są akcje Spółki danego Akcjonariusza. Akcjonariusz może uczestniczyć w Walnym Zgromadzeniu oraz wykonywać prawo głosu osobiście (a w przypadku Akcjonariuszy nie będących osobą fizyczną, przez osobę uprawniona do składania oświadczeń woli w jej imieniu) lub przez pełnomocnika.

Pełnomocnictwo do udziału w WZA oraz do wykonywania praw głosu powinno być sporządzone na piśmie. Do pełnomocnictwa udzielonego przez akcjonariusza nie będącego osobą fizyczną załącza się odpis z właściwego rejestru wskazujący osoby udzielające pełnomocnictwa jako osoby uprawnione do reprezentowania akcjonariusza. Członek Zarządu i pracownik Spółki nie mogą być pełnomocnikami ani przedstawicielami Akcjonariuszy na WZA.

Kompetencje Walnych Zgromadzeń

Zgodnie z przepisami Kodeksu spółek handlowych porządek obrad zwyczajnego WZA obejmuje: (i) rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy oraz sprawozdania zarządu z działalności Spółki, (ii) powzięcie uchwały w sprawie podziału zysku albo o pokryciu straty, oraz (iii) powzięcie uchwały w sprawie udzielenia członkom Zarządu i Rady Nadzorczej absolutorium z wykonania przez nich obowiązków. Ponadto zwyczajne WZA rozpatruje i zatwierdza skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej NFI Empik Media & Fashion SA za ubiegły rok obrotowy oraz sprawozdanie Zarządu z działalności grupy kapitałowej NFI Empik Media & Fashion SA w poprzednim roku obrotowym.
WZA podejmuje decyzje w formie uchwał. WZA może podejmować uchwały bez względu na liczbę obecnych Akcjonariuszy lub reprezentowanych akcji. Uchwały WZA podejmowane są bezwzględną większością głosów oddanych, jeżeli Statut lub ustawa nie stanowią inaczej.

Stosownie do przepisów Kodeksu spółek handlowych m.in. następujące sprawy wymagają uchwały WZA:

- zmiany Statutu, umorzenie Akcji, podwyższenie kapitału zakładowego, obniżenie kapitału zakładowego Spółki, emisja obligacji zamiennych i obligacji z prawem pierwszeństwa, zbycie przedsiębiorstwa oraz likwidacja Spółki;
- powoływanie, odwoływanie oraz zawieszanie w czynnościach członków Rady Nadzorczej;
- dokonanie zmian Statutu w celu upoważnienia Zarządu do podwyższenia kapitału zakładowego Spółki w ramach kapitału docelowego (wymaga większości 3/4 głosów osób obecnych na zgromadzeniu przy obecności Akcjonariuszy reprezentujących przynajmniej 1/3 kapitału zakładowego); jeżeli WZA zwołane w celu podjęcia uchwał w powyższej sprawie nie odbędzie się z powodu braku kworum, kolejne WZA może przyjąć takie uchwały niezależnie od liczby Akcjonariuszy obecnych na tym WZA;
- dokonanie istotnej zmiany przedmiotu działalności Spółki;
- połączenie z innymi spółkami;
- podział Spółki oraz zarządzenie przerwy w obradach WZA;
- emisja warrantów subskrypcyjnych (wymaga większości 4/5 głosów);
- pozbawienie Akcjonariuszy prawa poboru w części lub w całości (wymaga większości 4/5 głosów na WZA);
- zmiana Statutu zwiększająca świadczenia Akcjonariuszy lub uszczuplająca prawa przyznane osobiście poszczególnym Akcjonariuszom (zgodnie z art. 354 Kodeksu spółek handlowych wymagana jest zgoda wszystkich Akcjonariuszy, których zmiana dotyczy); oraz
- zawarcie przez Spółki umowy kredytu, pożyczki, poręczenia lub innej podobnej umowy z członkiem Zarządu, Rady Nadzorczej, prokurentem, likwidatorem albo na rzecz którejkolwiek z tych osób wymaga zgody WZA.

Zgodnie ze Statutem Spółki uchwały WZA w następujących sprawach wymagają bezwzględnej większości 3/4 głosów oddanych: (i) zmiana Statutu, (ii) emisja obligacji zamiennych lub obligacji z prawem pierwszeństwa, (iii) zbycie lub wydzierżawienia przedsiębiorstwa Spółki lub jego zorganizowanej części oraz ustanowienia na nich ograniczonego prawa rzeczowego, (iv) przekształcenie, podział oraz połączenie Spółki z inną spółką, (v) rozwiązanie Spółki, (vi) dokonanie istotnej zmiany przedmiotu działalności Spółki.

Tajne głosowanie zarządza się w przypadku: (a) głosowania nad wyborem lub odwołaniem członków organów Spółki lub likwidatorów, (b) wniosków o pociągnięcie do odpowiedzialności członków organów Spółki lub likwidatorów, (c) w sprawach osobowych, (d) żądania zgłoszonego przez choćby jednego akcjonariusza oraz (e) w innych przypadkach wskazanych w Kodeksie spółek handlowych lub w Statucie.

Przebieg Walnych Zgromadzeń

Walne Zgromadzenie otwiera i prowadzi Przewodniczący WZA wskazany na piśmie przez Zarząd Spółki. W przypadku nie wskazania Przewodniczącego WZA przez Zarząd Spółki przed wyznaczoną godziną rozpoczęcia obrad WZA, stosuje się przepisy art. 409 § 1 Kodeksu spółek handlowych. Przewodniczący WZA zapewnia sprawny przebieg obrad oraz poszanowanie praw i interesów wszystkich Akcjonariuszy.

Przewodniczący WZA zarządza sporządzenie listy obecności, a następnie ogłasza ilu Akcjonariuszy jest obecnych na WZA, podając liczbę akcji i głosów reprezentowanych na WZA. Na wniosek akcjonariuszy posiadających 1/10 część kapitału zakładowego Spółki reprezentowanego na WZA, sprawdzenia listy obecności dokonuje wybrana w tym celu komisja składająca się z trzech osób. Wnioskodawcy mają prawo wyboru jednej osoby.

Przewodniczący WZA zarządza głosowanie na przyjęciem porządku obrad. Akcjonariusze przyjmują zaproponowany porządek obrad bądź podejmują decyzję o dokonaniu zmian w porządku obrad w głosowaniu jawnym, bezwzględną większością głosów obecnych. Uchwała o zaniechaniu rozpatrywania sprawy umieszczonej w porządku obrad może zapaść jedynie w przypadku, gdy przemawiają za nią istotne i rzeczowe powody. Wniosek w takiej sprawie powinien zostać szczegółowo umotywowany. WZA nie może podjąć uchwały o zdjęciu z porządku obrad, bądź o zaniechaniu rozpatrywania sprawy, umieszczonej w porządku obrad na wniosek Akcjonariusza.

WZA może podejmować uchwały o charakterze porządkowym oraz dotyczące zwołania Nadzwyczajnego WZA , mimo nie umieszczenia ich w porządku obrad. Głosowania nad sprawami porządkowymi mogą dotyczyć tylko kwestii związanych z prowadzeniem obrad WZA. Nie poddaje się pod głosowanie w tym trybie uchwał, które mogą wpływać na wykonywanie przez Akcjonariuszy ich praw.

Przewodniczący WZA udziela głosu uczestnikom obrad oraz członkom Zarządu, Rady Nadzorczej, biegłym rewidentom i innym zaproszonym osobom.

WZA może zarządzić przerwy w obradach, przy czym łącznie przerwy nie mogą trwać dłużej niż 30 dni. Krótkie przerwy w obradach, nie stanowiące odroczenia obrad, mogą być zarządzane w przez Przewodniczącego WZA, w uzasadnionych przypadkach i nie mogą mieć na celu utrudniania Akcjonariuszom ich praw.

Przewodniczący WZA zarządza głosowanie nad uchwałami. Przewodniczący WZA ogłasza wynik głosowania i stwierdza, że uchwała został podjęta, bądź nie została podjęta z powodu nie uzyskania wymaganej większości głosów. Przewodniczący WZA odczytuje treść podjętej uchwały. Głosowanie może odbywać się przy wykorzystaniu elektronicznych środków technicznych, w tym opartych na systemach komputerowych.


Przewodniczący WZA stwierdza wyczerpanie porządku obrad i zamyka WZA. Uchwały WZA są umieszczane w protokole sporządzonym przez notariusza.


3) Skład osobowy i zasady działania organów zarządzających i nadzorczych spółki oraz ich komitetów.

Zarząd Spółki

W skład Zarządu Spółki na dzień 26 maja 2008 r. wchodzą następujące osoby:
- Maciej Dyjas pełniący funkcję Prezesa Zarządu,
- Jacek Bagiński (od 15 marca 2007 r.),
- Kjell Berggren (od 10 kwietnia 2008 r.),
- Dariusz Stolarczyk (od 10 kwietnia 2008 r.).

W roku obrotowym 2007 Zarząd składał się z dwóch członków tj. pana Macieja Dyjasa – Prezesa Zarządu oraz pana Jacka Bagińskiego powołanych na okres wspólnej dwuletniej kadencji kończącej się z dniem odbycia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za rok obrotowy 2007.

W dniu 8 maja 2008 roku Rada Nadzorcza powołała na nową dwuletnią kadencję rozpoczynającą się z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za rok obrotowy 2007 następujące osoby:
- Maciej Dyjas jako Prezes Zarządu,
- Jacek Bagiński,
- Kjell Berggren,
- Dariusz Stolarczyk,
- Ewa Podgórska.

Zarząd NFI Empik Media & Fashion S.A. działa w oparciu o przepisy Kodeksu spółek handlowych oraz Statutu Spółki. Zarząd reprezentuje Spółkę oraz prowadzi wszelkie sprawy Spółki za wyjątkiem uprawnień zastrzeżonych przez prawo i Statut do kompetencji Walnego Zgromadzenia lub Rady Nadzorczej Spółki. W roku obrotowym 2007 Zarząd w szczególności kierował bieżącą działalnością Spółki, reprezentował ją w czynnościach sądowych lub pozasądowych, prowadził wszelkie sprawy Spółki i zarządzał jej majątkiem w zakresie zwykłego zarządu.

Przy podejmowaniu decyzji w sprawach Spółki członkowie Zarządu działali w granicach uzasadnionego ryzyka gospodarczego, tj. po rozpatrzeniu wszystkich dostępnych informacji, analiz i opinii, które w rozsądnej ocenie Zarządu powinny być w danym przypadku wzięte pod uwagę ze względu na interes Spółki. Przy ustalaniu interesu Spółki wzięto pod uwagę uzasadnione w długookresowej perspektywie interesy akcjonariuszy, wierzycieli, pracowników Spółki oraz innych podmiotów i osób współpracujących ze Spółką.

Decyzje Zarządu podejmowane były w formie uchwał. Z posiedzeń Zarządu sporządzane były protokoły, które są przechowywane w siedzibie Spółki.

Zarząd Spółki w terminach określonych przepisami prawa sporządzał sprawozdania finansowe w roku obrotowym 2007 oraz za rok obrotowy zakończony 31 grudnia 2007 r., jak również sporządził pisemne sprawozdanie z działalności Spółki w roku obrotowym 2007.

Zarząd informował na bieżąco Radę Nadzorczą o sytuacji Spółki oraz o wszelkich istotnych okolicznościach, które mogły mieć wpływ na sytuację majątkową Spółki.

Rada Nadzorcza

W skład Rady Nadzorczej na dzień 26 maja 2008 r. wchodzą następujące osoby:
- Tomasz Chenczke pełniący funkcję Przewodniczącego,
- Prof. Andrzej Szumański, członek niezależny
- William Brooksbank,
- Mark Burch,
- Peter Kadletz .

W NFI EMF z uwagi na fakt, iż Rada Nadzorcza liczy obecnie jedynie pięciu członków nie działają żadne komitety wewnętrzne, zaś Rada Nadzorcza wykonuje kolegialnie wszystkie swe obowiązki wynikające z przepisów prawa, Statutu lub Regulaminu Rady Nadzorczej.

Rada Nadzorcza powoływana jest na okres wspólnej pięcioletniej kadencji.
Rada Nadzorcza wyraża swoje stanowisko w formie podjętych uchwał lub poprzez wydanie opinii. Uchwały mogą być podjęte wyłącznie w odniesieniu do spraw zawartych w porządku obrad. W pozostałych sprawach Rada wydaje opinię. Rada Nadzorcza podejmuje uchwały i wydaje opinie bezwzględną większością głosów wszystkich członków Rady Nadzorczej, którym przysługuje równe prawo głosu, z zastrzeżeniem, że w przypadku równości przeważa głos Przewodniczącego. Z przebiegu posiedzeń sporządzane są protokoły. Oryginały protokołów przechowywane są w siedzibie Spółki

Rada Nadzorcza sprawuje stały nadzór nad działalnością Spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności. Zgodnie z Art. 23 .2 Statutu Spółki oprócz spraw wskazanych w przepisach prawa, Statucie lub uchwałach Walnego Zgromadzenia, do uprawnień i obowiązków Rady Nadzorczej należą:
a) ocena rocznego sprawozdania finansowego oraz sprawozdania Zarządu z działalności Funduszu,

b) zapewnienie badania sprawozdań, o których mowa w pkt a) przez wyznaczenie biegłych rewidentów,

c) ocena wniosków Zarządu dotyczących podziału zysku albo pokrycia straty,

d) składanie Walnemu Zgromadzeniu pisemnego sprawozdania z wyników ocen, o których mowa w pkt a) i c),

e) zawieszanie, z ważnych powodów, w czynnościach poszczególnych lub wszystkich członków Zarządu oraz delegowanie członków Rady Nadzorczej do czasowego wykonywania czynności członków Zarządu niemogących sprawować swoich czynności,

f) wyrażanie zgody na ograniczenie lub wyłączenie przez Zarząd prawa poboru w granicach kapitału docelowego.

g) udzielenie zgody na zawieranie istotnych umów pomiędzy Funduszem a podmiotami z nim powiązanymi zgodnie z definicją zawartą w § 2 pkt 37 (a) i (b) Rozporządzenia Ministra Finansów z 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych.



4) Opis podstawowych cech stosowanych w spółce systemów kontroli wewnętrznej i zarządzania ryzykiem w odniesieniu do procesu sporządzania sprawozdań finansowych

Stosowany przez Spółkę i grupę kapitałową NFI Empik Media & Fashion S.A. ("Grupa Kapitałowa") system kontroli obejmuje szereg czynności wykonywanych w określonych odstępach czasu, które mają na celu bieżące monitorowanie działalności operacyjnej Spółki i Grupy Kapitałowej jak i jej wyników finansowych. Czynności kontrolne skupione są głównie wokół głównych cykli biznesowych organizacji – cyklu sprzedaży i należności, cyklu zakupów oraz cyklu inwestycyjnego.
Obejmują one między innymi bieżącą analizę działalności operacyjnej w podziale na jednostki biznesowe, segmenty działalności oraz obszary geograficzne, analizę wyników w porównaniu z danymi budżetowanymi oraz z rokiem poprzednim, cykliczne inwentaryzacje z uwzględnieniem ujawnionych odchyleń w księgach rachunkowych. Cały system kontroli wewnętrznej oparty jest o zasadę "czterech oczu", zgodnie z którą akceptacja wszystkich dokumentów w Spółce i w Grupie Kapitałowej wymaga autoryzacji niezależnej komórki. Dotyczy to nie tylko dokumentów zakupu, procesu wyboru dostawców czy autoryzacji płatności lecz również zasada ta jest wbudowana w procesy wewnętrzne Spółki i Grupy Kapitałowej polegające m.in. na tym, iż każde zdarzenie gospodarcze jest poprzedzone jego akceptacją przez osoby merytorycznie odpowiedzialne poprzez ich adnotację na umowach i innych dokumentach zakupu. Istotne wydatki, które nie były ujęte w budżecie lub znacząco różnią się od kwot planowanych wymagają dodatkowej akceptacji.

Ponadto kontrola działalności Spółki i Grupy Kapitałowej jest wykonywana przez dwie niezależne komórki – Dział Sprawozdawczości Zarządczej i Dział Sprawozdawczości Grupowej odpowiedzialny również za przygotowanie sprawozdań finansowych zgodnie z wymogami Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej. Prezentowane w dwóch układach dane finansowe są na bieżąco uzgadniane a zidentyfikowane rozbieżności wyjaśnianie i na bieżąco ujawniane w księgach rachunkowych.

W celu minimalizacji ryzyk związanych z działalnością Spółki i Grupy Kapitałowej jak i procesem sprawozdawczości finansowej Spółka podejmuje wiele czynności z zamiarem ciągłego modernizowania środowiska informatycznego oraz bezpieczeństwa danych finansowych. Są to m. in. czynności o charakterze zabezpieczającym przed niepowołanym dostępem do danych poufnych jak system ochrony i monitoringu biur, ochrona serwerów, zabezpieczenia przez niepowołanym dostępem do komputerów i sieci wewnętrznej. Dodatkowo w Spółce jak i w Grupie Kapitałowej wdrażane są nowoczesne rozwiązania IT umożliwiające natychmiastowe uzyskanie rzetelnej informacji o jej działalności. W chwili obecnej wspólnie z Exorigo Sp. z o.o. prowadzone są prace nad implementacją programu Oracle Hyperion wspierające proces raportowania, konsolidacji i budżetowania finansowego, wspomagane przez Accenture Sp. z o.o. oraz MDDP Michalik Dłuska Dziedzic i Partnerzy Sp. z o.o.


Podstawa prawna: § 29 pkt 5 Regulaminu GPW.


Maciej Dyjas
Prezes Zarządu.

Podobne

+ więcej

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm