| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 7 | / | 2007 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2007-05-16 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| ONE-2-ONE S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zakup udziaÅ‚ów Comtica Sp. z o.o. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d One-2-One S.A. w Poznaniu informuje, iż w dniu 15 maja 2007 roku zostaÅ‚y speÅ‚nione wszystkie warunki zawieszajÄ…ce, zawarte w warunkowej umowy kupna-sprzedaży z dnia 2 kwietnia 2007 roku dotyczÄ…cej zakupu 853 udziaÅ‚ów o Å‚Ä…cznej wartoÅ›ci nominalnej 426.500,00 zÅ‚otych w spóÅ‚ce Comtica Sp. z o.o. od spóÅ‚ki MCI Management S.A. oraz zakupu 30 udziaÅ‚ów o Å‚Ä…cznej wartoÅ›ci nominalnej 15.000,00 zÅ‚otych w spóÅ‚ce Comtica Sp. z o.o. od osoby fizycznej, inwestora business angel.
Za przejÄ™te od MCI Management S.A. udziaÅ‚y, stanowiÄ…ce 74,63% w kapitale zakÅ‚adowym spóÅ‚ki, spóÅ‚ka One-2-One zapÅ‚aci kwotÄ™ 2.338.140,00 zÅ‚otych. Cena za akcje zostanie zapÅ‚acona w nastÄ™pujÄ…cy sposób: 1) część ceny w kwocie 838.140,00 zÅ‚otych pÅ‚atna bÄ™dzie w gotówce oraz 2) część ceny w kwocie 1.500.000,00 zÅ‚otych rozliczona zostanie w formie objÄ™cia/nabycia przez spóÅ‚kÄ™ MCI Management S.A. akcji One-2-One S.A., które zostanÄ… wyemitowane w ramach subskrypcji prywatnej i zaoferowane sprzedajÄ…cemu w drodze oferty niepublicznej w iloÅ›ci równej ilorazowi ceny sprzedaży udziaÅ‚ów oraz ceny emisyjnej akcji One-2-One S.A. KupujÄ…cy zaoferuje sprzedajÄ…cemu objÄ™cie swoich akcji po cenie emisyjnej równej Å›redniej ceny akcji One-2-One S.A., ustalonej na podstawie notowaÅ„ tych akcji na rynku regulowanym GieÅ‚dy Papierów WartoÅ›ciowych w Warszawie w okresie od 01.01.2007 do 31.03.2007 roku. Zakupione udziaÅ‚y stanowiÄ… 74,63% w kapitale zakÅ‚adowym spóÅ‚ki. Dodatkowo One-2-One S.A. przejęło od MCI Management S.A. w wyniku cesji, umowy pożyczki na Å‚Ä…cznÄ… kwotÄ™ 161.860 zÅ‚otych. ŹródÅ‚em finansowania wyżej opisanej transakcji sÄ… Å›rodki pozyskane z emisji akcji One-2-One.
Finalizacja transakcji kupna udziaÅ‚ów jest efektem realizacji porozumienia zawartego przez MCI Management S.A. a One-2-One S.A. z dnia 29 listopada 2006 na mocy którego One-2-One S.A. przysÅ‚ugiwaÅ‚o prawo pierwokupu udziaÅ‚ów Comtica S.A. od MCI Management S.A. Transakcja odbyÅ‚a siÄ™ na warunkach rynkowych, a przedstawiciele MCI Management w Radzie Nadzorczej One-2-One ze wzglÄ™du na konflikt interesów wstrzymali siÄ™ od gÅ‚osu przy podejmowaniu uchwaÅ‚ akceptujÄ…cych wyżej opisanÄ… transakcjÄ™. MCI Management S.A., strona zbywajÄ…ca udziaÅ‚y w spóÅ‚ce Comtica Sp. z o.o., posiada 1.870.480 akcji spóÅ‚ki One-2-One S.A., co stanowi 29,69% w jej kapitale zakÅ‚adowym.
Zakupione aktywa przekraczają 20% kapitału zakładowego Comtica Sp. z o.o. i są traktowane jako aktywa o znacznej wartości.
Dnia 15 maja 2007 roku One-2-One S.A. dokonaÅ‚o transakcji zakupu 30 udziaÅ‚ów o nominalnej wartoÅ›ci 15.000 zÅ‚otych, od innego inwestora spóÅ‚ki Comtica S.A. Za przejÄ™te od tej osoby prywatnej udziaÅ‚y, spóÅ‚ka One-2-One S.A. zapÅ‚aci kwotÄ™ 82.232,00 zÅ‚otych. Cena za akcje zostanie zapÅ‚acona w gotówce. Zakupione udziaÅ‚y stanowiÄ… 2,62% w kapitale zakÅ‚adowym spóÅ‚ki Comtica Sp. z o.o.
W wyniku wyżej opisanych transakcji spóÅ‚ka One-2-One S.A. objęła 883 udziaÅ‚y, stanowiÄ…ce 77,25% w kapitale zakÅ‚adowym spóÅ‚ki Comtica Sp. z o.o. PozostaÅ‚e 260 udziaÅ‚ów w spóÅ‚ce, stanowiÄ…ce 22,75% w kapitale zakÅ‚adowym, należy do pracowników i zarzÄ…dzajÄ…cych spóÅ‚kÄ… Comtica Sp z o.o.
DziaÅ‚alność Comtica Sp. z o.o. wpisuje siÄ™ w strategiÄ™ spóÅ‚ki One-2-One S.A., która ma dominujÄ…cÄ… pozycjÄ™ w usÅ‚ugach z wykorzystaniem telefonu komórkowego przez podmioty z sektora mediów. DoÅ‚Ä…czenie Comtiki do grupy poszerzy kompetencje One-2-One o doÅ›wiadczenia w projektach Å‚Ä…czÄ…cych komunikacjÄ™ internetowÄ… i mobilnÄ… z interaktywnÄ… telewizjÄ….
W ciÄ…gu ostatnich kilku lat Comtica Sp. z o.o. koncentrowaÅ‚a siÄ™ na realizacji strategii bazujÄ…cej na trendzie konwergencji mediów cyfrowych, a w tym przede wszystkim koncepcji wspóÅ‚dziaÅ‚ania mediów internetowych z kanaÅ‚em komunikacji mobilnej i telewizjÄ… (Internet-Mobile-TV). Pierwszym przejawem rozwoju specjalizacji spóÅ‚ki w tym obszarze jest rozwój wÅ‚asnej platformy do zarzÄ…dzania treÅ›ciÄ… w kanale telewizyjnym (2002 rok). W roku 2003 roku powstaje platforma Multiscreen.TV, która jest narzÄ™dziem wykorzystywanym jako podstawa do tworzenia telewizji interaktywnych oraz zarzÄ…dzania ramówkÄ… w kanale telewizyjnym. W tym samym roku Comtica realizuje projekt pierwszej w Polsce telewizji interaktywnej pod nazwÄ… 4Fun.TV. KanaÅ‚ ten zostaÅ‚ stworzony w oparciu o platformÄ™ informatycznÄ… Multiscreen.TV. Sukces 4Fun.TV otworzyÅ‚ przed Comtica drogÄ™ do dalszego rozwoju rozwiÄ…zaÅ„ na potrzeby telewizji interaktywnych i telewizji w Internecie. W roku 2004 firma eksportuje Multiscreen.TV do Rumunii, gdzie powstaje dynamicznie rozwijajÄ…cy siÄ™ kanaÅ‚ interaktywny UTV (obecnie lider w Rumunii). Wkrótce potem rozpoczyna wspóÅ‚pracÄ™ z polskimi stacjami telewizyjnymi (m.in. Polsat i TV4). SpóÅ‚ka zaczyna specjalizować siÄ™ w tworzeniu formatów interaktywnych, które mogÄ… funkcjonować jako samodzielne programy telewizyjne. Formaty z reguÅ‚y wykorzystujÄ… komunikacjÄ™ mobilnÄ… (Premium Rate SMS) oraz sÄ… wspierane przez serwisy internetowe, które stanowiÄ… równolegÅ‚y kanaÅ‚ komunikacji z widzami. Comtica rozwija koncepcjÄ™ telewizji interaktywnej, która nie tylko angażuje widzów, ale jest także alternatywnym źródÅ‚em przychodów dla kanaÅ‚u telewizyjnego (SMS).
DziaÅ‚alność Comtica Sp. z o.o. w ostatnim roku oraz w pierwszym kwartale tego roku to dalsza specjalizacja bÄ™dÄ…ca odpowiedziÄ… na pogÅ‚Ä™biajÄ…ce siÄ™ procesy wspóÅ‚dziaÅ‚ania i zazÄ™biania siÄ™ mediów i nowoczesnych technologii: media tradycyjne coraz częściej wychodzÄ… do Internetu, dostawcy treÅ›ci angażujÄ… siÄ™ w rozwój wÅ‚asnych kanaÅ‚ów telewizyjnych, użytkownicy sieci majÄ… coraz wiÄ™kszy udziaÅ‚ w tworzeniu treÅ›ci multimedialnej w serwisach internetowych, jednoczeÅ›nie rozwijajÄ… siÄ™ serwisy spoÅ‚ecznoÅ›ciowe (Web 2.0). PrzykÅ‚ady wdrożonych projektów przez Comtica Sp. z o.o. w opisanym obszarze to: serwis dziennik.pl oraz streemo.pl.
Comtica zawsze byÅ‚a zorientowana zarówno na wszelkie nowoÅ›ci, pojawiajÄ…ce siÄ™ na styku rozwiÄ…zaÅ„ internetowych, marketingowych oraz nowych mediów, jak również na obsÅ‚ugÄ™ strategicznych procesów biznesowych. DoskonaÅ‚e przykÅ‚ady rozumienia przez Comtica rynku jest kilkuletnia wspóÅ‚praca z firmÄ… Stroer, która korzysta z rozwiÄ…zaÅ„ mobilnych i internetowych lub projekt zrealizowany dla kurierskiej firmy OPEK .
Obecnie ofertÄ™ Comtica można przedstawić wedÅ‚ug dwu podziaÅ‚ów:
Kryterium odbiorców:
1) dla rynku B2B (rozwiÄ…zana wspierajÄ…ce procesy biznesowe, rozwiÄ…zania portalowe i mobilne),
2) dla mediów (platformy do zarzÄ…dzania treÅ›ciÄ… w kanaÅ‚ach Internet-Mobile-TV, rozwój telewizji interaktywnej, serwisów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych).
Kryterium klasy rozwiązań:
1) RozwiÄ…zania Internetowe (portale, ekstraney, Intranety, systemy do zarzÄ…dzania treÅ›ciÄ…, integracja procesów biznesowych, integracja aplikacji),
2) Rozwiązania mobilne (zdalny dostęp do danych, wspieranie komunikacji rozproszonej, merchandising, agregowanie informacji rozproszonych),
3) Telewizja Interaktywna (platformy do zarzÄ…dzania TV interaktywnÄ…, rozwój telewizji w Internecie, platformy konwersji plików audio i wideo, zarzÄ…dzanie ramówkÄ…, formaty interaktywne).
Do najważniejszych klientów Comtica należą: Telewizja Polsat, Dziennik.pl, TV4, UTV (Rumunia), Stroer, OPEK, Wolters Kluwer, Streemo.pl.
Przychody spóÅ‚ki za 2006 rok wyniosÅ‚y 1.771 tysiÄ™cy zÅ‚otych, a rok obrotowy zakoÅ„czyÅ‚a stratÄ… netto na poziomie 293 tysiÄ…ce zÅ‚otych.
| |
|