| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 103 | / | 2008 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2008-07-24 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| TPSA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Umowa licencyjna. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Na podstawie art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spóÅ‚kach publicznych z dnia 29 lipca 2005 roku (Dz. U. 2005 r. nr 184, poz. 1539), ZarzÄ…d Telekomunikacji Polskiej S.A. ("TP S.A", "SpóÅ‚ka") informuje, że w dniu 24 lipca 2008 roku TP S.A., France Telecom SA oraz Orange Brand Services Limited, z siedzibÄ… w Bristolu, w Wielkiej Brytanii, zwana dalej "Orange", podpisaÅ‚y umowÄ™ licencyjnÄ…, na mocy której TP S.A. nabyÅ‚a prawa do używania marki (znaków towarowych) ORANGE do oznaczenia produktów i usÅ‚ug TV, ISP i B2B.
SpóÅ‚ka wprowadzi markÄ™ ORANGE w wyżej okreÅ›lonych obszarach w ciÄ…gu najbliższych 12 miesiÄ™cy.
Zgodnie z postanowieniami umowy, TP S.A. i Orange bÄ™dÄ… wspóÅ‚pracować przy wprowadzaniu nowej marki, co przyczyni siÄ™ do dalszego rozwoju partnerstwa w ramach Grupy Orange oraz do rozszerzenia zakresu stosowania tej miÄ™dzynarodowej marki na rynek usÅ‚ug TV, ISP i B2B w Polsce.
Niezależnej oceny umowy licencyjnej dokonaÅ‚a firma PricewaterhouseCoopers, wydajÄ…c opiniÄ™, że z finansowego punktu widzenia warunki umowy sÄ… godziwe dla TP S.A. Na podpisanie umowy wyraziÅ‚a zgodÄ™ Rada Nadzorcza TP S.A., w tym jej szeÅ›ciu niezależnych czÅ‚onków.
Na podstawie doÅ›wiadczeÅ„ wynikajÄ…cych ze zmiany marki usÅ‚ug telefonii komórkowej PTK Centertel na Orange, co nastÄ…piÅ‚o w 2005 roku, SpóÅ‚ka przewiduje, że również w przypadku produktów i usÅ‚ug TV, ISP i B2B zmiana marki bÄ™dzie miaÅ‚a pozytywny wpÅ‚yw na liczbÄ™ klientów oraz spowoduje wzrost przychodów, przy utrzymaniu wysokiej rentownoÅ›ci. Podstawowym czynnikiem wzrostu powinno być bardzo przychylne nastawienie do marki ORANGE na rynku polskim. JednoczeÅ›nie, zacieÅ›nienie wspóÅ‚pracy SpóÅ‚ki z globalnÄ… GrupÄ… Orange przyniesie klientom TP S.A. wiele korzyÅ›ci w postaci innowacyjnych produktów i usÅ‚ug, opartych na nowych urzÄ…dzeniach i technologiach, a także wyższej jakoÅ›ci usÅ‚ug i obsÅ‚ugi klienta.
Orange wÅ‚Ä…czy siÄ™ bezpoÅ›rednio w proces wprowadzania nowej marki, w szczególnoÅ›ci wspierajÄ…c TP S.A. w obszarach marketingu, komunikacji, dystrybucji oraz obsÅ‚ugi i satysfakcji klientów. OpÅ‚ata licencyjna ze korzystanie przez TP S.A. ze znaku towarowego ORANGE bÄ™dzie wynosić 1,6% przychodów operacyjnych SpóÅ‚ki ze sprzedaży usÅ‚ug i produktów oznaczonych markÄ… ORANGE. Umowa zostaÅ‚a podpisana na 10 lat, z możliwoÅ›ciÄ… przedÅ‚użenia.
Marka ORANGE zostaÅ‚a po raz pierwszy wprowadzona w kwietniu 1994 roku na rynku brytyjskim, a na rynku polskim jest obecna od wrzeÅ›nia 2005 roku. Obecnie, ORANGE to jedna z wiodÄ…cych marek telekomunikacyjnych na Å›wiecie – na koniec ubiegÅ‚ego roku z oznaczonych niÄ… usÅ‚ug korzystaÅ‚o 115 mln klientów na piÄ™ciu kontynentach. Ponadto, marka ORANGE jest uważana za jednÄ… z najbardziej innowacyjnych i ma jeden z najwyższych wskaźników rozpoznawalnoÅ›ci. W 2007 roku, spóÅ‚ka Orange oferowaÅ‚a ponad 100 wspólnych produktów na rynkach, na których jest obecna. Orange jest spóÅ‚kÄ… zależnÄ… France Telecom SA. France Telecom SA posiada akcje stanowiÄ…ce 48,6% kapitaÅ‚u zakÅ‚adowego TP S.A. i uprawniajÄ…ce do wykonania 48,6% ogólnej liczby gÅ‚osów na walnym zgromadzeniu TP S.A.
| |
|