| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 45 | / | 2012 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2012-03-29 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| TPSA | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Orange markÄ… handlowÄ… TP S.A. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Na podstawie art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spóÅ‚kach publicznych z dnia 29 lipca 2005 roku (Dz. U. z 2005 r. nr 184, poz. 1539 ze zm.) ZarzÄ…d Telekomunikacji Polskiej S.A. ("TP S.A", "SpóÅ‚ka") informuje, że w dniu 29 marca 2012 r. ZarzÄ…d TP S.A. podjÄ…Å‚ decyzjÄ™ o wprowadzeniu marki Orange do oznaczenia produktów TP S.A..
•TP S.A. wprowadzi markÄ™ ORANGE jako gÅ‚ównÄ… markÄ™ handlowÄ… do dnia 30 czerwca 2012 r.
•Orange Brand Services Limited pokryje 100% kosztów zwiÄ…zanych ze zmianÄ… marki
•OpÅ‚aty licencyjne wyniosÄ… 1,6% przychodów objÄ™tych rebrandingiem, z wyÅ‚Ä…czeniem części hurtowej i mniejszÄ… opÅ‚atÄ… dla gÅ‚osowej telefonii stacjonarnej dla klientów indywidualnych
W dniu 29 marca 2012 r. ZarzÄ…d TP S.A. podjÄ…Å‚ decyzjÄ™ dotyczÄ…cÄ… używania marki Orange do oznaczenia wszystkich produktów oferowanych przez TP S.A. SpóÅ‚ka przeprowadzi powyższÄ… zmianÄ™ do 30 czerwca 2012 r., obejmujÄ…c nowÄ… markÄ… caÅ‚ość usÅ‚ug oferowanych przez TP S.A.
Marka Orange zostaÅ‚a po raz pierwszy wprowadzona w kwietniu 1994 r. na rynku brytyjskim, a na rynku polskim jest obecna od wrzeÅ›nia 2005 r. Jest to jedna z wiodÄ…cych marek telekomunikacyjnych na Å›wiecie – w 2011 r. z oznaczonych niÄ… usÅ‚ug korzystaÅ‚o 216 mln klientów na piÄ™ciu kontynentach. Ponadto, marka Orange jest uważana za jednÄ… z najbardziej innowacyjnych i posiada jeden z najwyższych wskaźników rozpoznawalnoÅ›ci. W 2011 roku spóÅ‚ka uzyskaÅ‚a 36 pozycjÄ™ w globalnym rankingu marek Millward Brown BrandZ, a jej wartość zostaÅ‚a oszacowana na $ 17,6 mld.
Zmiany na rynku telekomunikacyjnym zmierzajÄ… w kierunku konwergencji usÅ‚ug stacjonarnych i mobilnych oraz koncentracji wokóÅ‚ jednej silnej marki. TP S.A. przewiduje, że objÄ™cie markÄ… Orange oferowanych przez niÄ… produktów bÄ™dzie miaÅ‚o pozytywny wpÅ‚yw na przychody i rentowność usÅ‚ug, a także przyczyni siÄ™ do wzrostu satysfakcji klientów oraz ograniczenia spadku użytkowników w sektorze stacjonarnym. Zmiana marki zapewni też odÅ›wieżenie wizerunku SpóÅ‚ki – Orange kojarzona jest jako bardziej przyjazna, nowoczesna i godna zaufania. Ponadto, dziÄ™ki rebrandingowi TP S.A. bÄ™dzie miaÅ‚a również dostÄ™p do wiÄ™kszej iloÅ›ci innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„ z Grupy FT, co przeÅ‚oży siÄ™ na konkretne korzyÅ›ci dla klientów.
Warunki procesu zmiany marki zostaÅ‚y ustalone w umowie z 24 lipca 2008 r. miÄ™dzy TP S.A., France Telecom SA oraz Orange Brand Services Limited wraz z aneksami (SpóÅ‚ka informowaÅ‚a o umowie i warunkach dla usÅ‚ug TV, ISP i B2B w raporcie bieżącym 103/2008). SpóÅ‚ka Orange Brand Services Limted (spóÅ‚ka zależna od France Telecom SA) – wÅ‚aÅ›ciciel marki, bÄ™dzie uczestniczyÅ‚ w procesie zmiany marki, w szczególnoÅ›ci ponoszÄ…c 100% kosztów z nim zwiÄ…zanych.
OpÅ‚ata licencyjna za korzystanie przez TP S.A. ze znaku towarowego Orange bÄ™dzie wynosić 1,6% przychodów osiÄ…gniÄ™tych ze sprzedaży usÅ‚ug i produktów oznaczonych markÄ… Orange, przy czym opÅ‚ata licencyjna za korzystanie z tej marki przez segment stacjonarnej telefonii gÅ‚osowej w obszarze klientów indywidualnych zostaÅ‚a - z uwagi na warunki rynkowe w tym segmencie - zredukowana i ograniczy siÄ™ do kilkunastu milionów zÅ‚otych rocznie. UsÅ‚ugi hurtowe Å›wiadczone przez TP SA zostanÄ… objÄ™te markÄ… Orange, jednakże nie bÄ™dzie od nich pobierana żadna opÅ‚ata licencyjna.
Gdyby rebranding rozpoczął się w dniu 1 stycznia 2011 roku to łączna dodatkowa opłata licencyjna za rok 2011 wyniosłaby poniżej 75 mln zł.
Niezależnej oceny umowy licencyjnej dokonaÅ‚a firma PwC ( wczeÅ›niej "PricewaterhouseCoopers"), wydajÄ…c opiniÄ™, że z finansowego punktu widzenia warunki umowy sÄ… godziwe dla TP S.A. Umowa ta zyskaÅ‚a również pozytywnÄ… opiniÄ™ Niezależnych CzÅ‚onków Rady Nadzorczej TP S.A. | |
|