| | | | | | | | | | | | | KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | | | | | | | | | | | | | | Raport bieżący nr | 15 | / | 2016 | | | | | | | | | | | | | | | | | | Data sporządzenia: | | | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | | ORANGEPL | | | | | | | | | | | | | | Temat | | | | | | | | | | | | Orange Polska polepsza swoją ofertę telewizyjną dla klientów IPTV. | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | | Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| | | | | | | | | | | | | | | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | Na podstawie art. 56 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych z dnia 29 lipca 2005 roku _Dz. U. z 2005 r. nr 184, poz. 1539 ze zm._, Zarząd Orange Polska S.A._"Spółka "_ informuje o polepszeniu oferty telewizyjnej dla klientów IPTV.
Orange Polska polepsza swoją ofertę telewizyjną dla klientów IPTV, co jest krokiem w kierunku spieniężenia inwestycji w FTTH
Od dzisiaj nasza oferta telewizyjna dostępna dla naszych klientów stacjonarnego Internetu, korzystających z platformy IPTV będzie oparta na treści agregowanej przez Orange Polska. Agregacja treści oznacza, że Orange Polska kupuje prawa do kanałów telewizyjnych bezpośrednio od nadawców.
Ta zmiana w podejściu, od odsprzedaży do samodzielnej agregacji kontentu, umożliwia większą elastyczność w dopasowaniu oferty TV do potrzeb klientów oraz pozwala na rozwój dodatkowych usług, w tym "catch-up TV", "multiroom" oraz "multiscreen". W rezultacie Orange Polska poprawia swoją pozycję konkurencyjną w zakresie treści, co jest głównym elementem naszej strategii skoncentrowanej na gospodarstwie domowym oraz pomoże nam spieniężyć planowane w nadchodzących latach inwestycje w technologię światłowodową. Jakość oferty telewizyjnej jest jednym z kluczowych czynników dla polskich gospodarstw domowych przy wyborze operatora usług stacjonarnych. Pakiet kanałów dostępnych w podstawowym abonamencie wzrósł z 61 do 91 _z czego 25 kanałów w jakości HD_, dopasowanych do potrzeb wszystkich członków rodziny.
Z perspektywy finansowej powyższa zmiana oznacza, że Orange Polska będzie rozpoznawała całość przychodów z pakietów TV zakupionych przez klientów IPTV oraz będzie uznawała związane z tym koszty kontentu. W modelu odsprzedaży, który istniał do tej pory Orange Polska dzieliła przychody ze sprzedaży pakietów TV _z wyjątkiem pakietu podstawowego_. Oczekujemy, że ta zmiana nie tylko polepszy ofertę dla klienta ale również przełoży się na lepszą wartość finansową.
- W ciągu najbliższych 3 lat, dzięki zaplanowanym przez Orange Polska inwestycjom 3,5 miliona rodzin znajdzie się w zasięgu Internetu światłowodowego. Bardzo się cieszę, że będziemy mogli oferować go w pakiecie z nową ofertą telewizyjną, doskonale odpowiadającą na potrzeby wymagających klientów - powiedział Michał Paschalis-Jakubowicz, członek zarządu Orange Polska ds. Marketingu. – Wzbogacając samodzielnie tworzoną ofertę telewizyjną, zyskujemy większą elastyczność zarówno pod względem cenowym jak i doboru programów. Dołożyliśmy starań, żeby nasza nowa propozycja pozytywnie wyróżniła się na rynku; jestem przekonany, że zostanie dobrze przyjęta przez klientów – dodał.
Baza klientów IPTV w Orange Polska na koniec 2015 wyniosła 184 tys. i wzrosła o prawie 30% w ciągu roku.
Równocześnie Orange Polska planuje w dalszym ciągu rozwijać silne partnerstwo z platformą satelitarną nc+ i dosprzedawać pakiety nc+ dla klientów IPTV. Jeśli chodzi o ofertę telewizyjną w technologii DTH, to nie ulega ona zmianie. Nadal będzie oparta na odsprzedaży treści TV platformy satelitarnej nc+ a przychody będą dzielone. | | | | | | | | | | | | | | | |