| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 3 | / | 2009 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2009-01-16 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| ORBIS | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Aktualizacja przekazanej do wiadomoÅ›ci publicznej w Raporcie bieżącym nr 14/2007 strategii rozwoju GRUPY HOTELOWEJ ORBIS, skorygowanym Raportem bieżącym nr 30/2008, zawierajÄ…cej prognozÄ™ wyników finansowych (EBITDA) | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Orbis S.A. ul. Bracka 16, 00-028 Warszawa, zarejestrowana w SÄ…dzie Rejonowym dla m.st. Warszawy XII WydziaÅ‚ Gospodarczy, KRS Rejestr PrzedsiÄ™biorców 0000022622, wysokość kapitaÅ‚u zakÅ‚adowego: 92.154.016 zÅ‚ (wpÅ‚acony w caÅ‚oÅ›ci), NIP 526-025-04-69, w oparciu o postanowienia § 3 ust. 1 oraz § 31 ust. 3 rozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych, w zwiÄ…zku z zatwierdzeniem przez RadÄ™ NadzorczÄ… budżetu na 2009 rok oraz uchwaleniem przez ZarzÄ…d: aktualizacji prognozy dla Grupy Hotelowej Orbis na rok 2009, odwoÅ‚ania prognozy wyników finansowych GRUPY HOTELOWEJ ORBIS (EBITDA) na lata 2010 i 2011, aktualizacji Strategii na rok 2009 i lata nastÄ™pne - uwzglÄ™dniajÄ…cych negatywne zmiany sytuacji rynkowej, zaktualizowana zostaje informacja przekazana do wiadomoÅ›ci publicznej w Raportach bieżących nr 14/2007 i 30/2008 na temat Strategii rozwoju GRUPY HOTELOWEJ ORBIS, zawierajÄ…cych prognozÄ™ wyników finansowych (EBITDA), w ten sposób, że:
1) Zmienia się prognozowany wynik finansowy GRUPY HOTELOWEJ ORBIS (EBITDA) na rok 2009 rok na kwotę 220 mln zł (poprzednia prognoza: 328 mln zł). Prognoza EBITDA nie uwzględnia zysku z tytułu ewentualnych transakcji sprzedaży nieruchomości.
Powodem w/w korekty oprócz bezprecedensowego kryzysu gospodarczego sÄ… mniejsze niż prognozowano przychody ze sprzedaży usÅ‚ug hotelowych, bÄ™dÄ…ce rezultatem mniejszej niż zakÅ‚adano liczby nowych hoteli oddanych do użytku. Do gÅ‚ównych przyczyn takiego stanu rzeczy należy zaliczyć przeszkody administracyjne na etapie przygotowania inwestycji oraz utrzymujÄ…cy siÄ™ w ostatnim czasie bardzo wysoki poziom kosztów budowy.
W tej sytuacji ZarzÄ…d uznaÅ‚, że niemożliwe staÅ‚o siÄ™ osiÄ…gniÄ™cie uprzednio przewidywanej na 2009 rok wysokoÅ›ci sprzedaży, a co za tym idzie wyniku finansowego zakÅ‚adanego w publikowanej wczeÅ›niej prognozie. Po zbilansowaniu i analizie wyników dziaÅ‚alnoÅ›ci z okresu pierwszych 9-ciu miesiÄ™cy roku obrotowego 2009 dokonana zostanie, w listopadzie 2009, ocena możliwoÅ›ci realizacji prognozowanych na 2009 rok wyniku finansowego EBITDA oraz ewentualna korekta prezentowanej prognozy. MożliwoÅ›ci realizacji prognozowanego wyniku finansowego bÄ™dÄ… monitorowane w ten sposób, że odpowiednie komórki organizacyjne Biura ZarzÄ…du SpóÅ‚ki przeprowadzać bÄ™dÄ…, na podstawie systemowo uzyskiwanych informacji, cykliczne analizy osiÄ…gniÄ™tych wyników.
2) OdwoÅ‚uje siÄ™ prognozy wyników finansowych GRUPY HOTELOWEJ ORBIS (EBITDA) w wysokoÅ›ci 361 mln zÅ‚ na rok 2010 i w wysokoÅ›ci 390 mln zÅ‚ na rok 2011, które straciÅ‚y aktualność z powodów wymienionych w punkcie 1 powyżej, a także wobec destabilizacji sytuacji makroekonomicznej zwiÄ…zanej ze Å›wiatowym kryzysem, a majÄ…cej negatywny wpÅ‚yw na rynki, na których dziaÅ‚a GRUPA HOTELOWA ORBIS. JednoczeÅ›nie "ORBIS" S.A., ze wzglÄ™du na kryzysowÄ… sytuacjÄ™ na rynkach gospodarczych oraz nie dajÄ…ce siÄ™ przewidzieć kierunki rozwoju gospodarki na Å›wiecie, nie jest w stanie podać nowych prognoz EBITDA na lata 2010 i 2011, bowiem w obecnej sytuacji gospodarczej, nie dajÄ…cej podstaw do racjonalnego planowania, nie jest możliwe stworzenie tych prognoz w sposób prawdziwy, rzetelny i kompletny – a wiÄ™c prognozy te byÅ‚yby informacjami nie speÅ‚niajÄ…cymi warunków z § 3 ust. 1 przywoÅ‚anego wyżej rozporzÄ…dzenia.
3) JednoczeÅ›nie ZarzÄ…d informuje, że Strategia rozwoju GRUPY HOTELOWEJ ORBIS na rok 2009 i lata nastÄ™pne bÄ™dzie kontynuacjÄ… zasadniczych kierunków przyjÄ™tych w latach poprzednich, z utrzymaniem odpowiedniego nacisku na rozwój - jednak wobec kryzysu nakÅ‚ady na realizacjÄ™ Strategii GRUPY HOTELOWEJ ORBIS zostanÄ… rozÅ‚ożone na dÅ‚uższy okres czasu. Analogiczna korekta wystÄ…pi w odniesieniu do pozostaÅ‚ych danych zawartych w raporcie bieżącym nr 14/2007.
KontynuujÄ…c swojÄ… StrategiÄ™, ORBIS bÄ™dzie wiÄ™c rozwijaÅ‚ sieć hoteli ekonomicznych w drodze budowy nowych obiektów pod markÄ… ETAP i IBIS. Konwersje hoteli bÄ™dÄ… kontynuowane, ale w mniejszym zakresie i dotyczyć bÄ™dÄ… gÅ‚ównie marek Novotel i Mercure. ORBIS podtrzymuje plany sprzedaży części aktywów (w tym nieruchomoÅ›ci hotelowych i niehotelowych), co pozwoli na uzyskanie dodatkowych Å›rodków na sfinansowanie przedsiÄ™wzięć inwestycyjnych.
JednoczeÅ›nie, w zwiÄ…zku z prognozowanym wynikiem EBITDA na 2009 rok, informujemy, że GRUPĘ HOTELOWÄ„ ORBIS tworzÄ… SpóÅ‚ki: "Orbis" S.A., Hekon - Hotele Ekonomiczne S.A., UAB Hekon, Orbis Kontrakty Sp. z o.o.
| |
|