| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 10 | / | 2005 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2005-03-07 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| ORBIS | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| STRATEGIA ROZWOJU GRUPY HOTELOWEJ ORBIS, ZAWIERAJĄCA PROGNOZĘ WYNIKÓW FINANSOWYCH (EBITDA) | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| § 5 ust. 1 pkt 34 RO - prognoza
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Raport bieżący nr 10 / 2005
Raport zawiera prognozowane wyniki (EBITDA) Grupy Hotelowej Orbis, w latach 2005-2009. Podstawą prognozy jest analiza stanu obecnego oraz program rozwoju bazy hotelowej, w tym stworzenie nowej w Polsce sieci marki ekonomicznej Etap Hotel.
2005 2006 2007 2008 2009
hotelowe przychody operacyjne (mln zł) 701,9 749,0 809,3 879,4 977,4
EBITDA (mln z ł) 155,5 188,9 248,7 297,6 357,4
Orbis planuje stworzenie w Polsce sieci hoteli ekonomicznych Etap Hotel składającej się z 23 hoteli, w tym budowę 15, objęcie jednego hotelu umową o zarządzanie, oraz zmianę marki 7 już istniejących hoteli na markę Etap Hotel. Łączny koszt stworzenia tej sieci wyniesie 224,8 mln PLN. Średni koszt budowy pokoju tej sieci wynosi 120 tys. zł na pokój w przypadku nowych obiektów oraz 70 tys. zł na pokój w przypadku zmiany marki w hotelach już istniejących. Planowany współczynnik zatrudnienie na pokój w hotelach Etap wynosi 0,1. Program rozwoju przewiduje, iż cena pokoju w sieci Etap Hotel będzie się kształtować w przedziale 107-140 zł, a frekwencja w pierwszym roku działania wyniesie od 55-69%. Marża wyniku operacyjnego brutto hoteli tej marki w pierwszym roku działalności będzie wynosić od 59-64%.
Spółka planuje również rozwój sieci hoteli ekonomicznych Ibis. Do 2009 roku sieć hoteli tej marki obejmować będzie 17 hoteli. Program rozwoju zakłada budowę 4 nowych hoteli, zakup 1 hotelu oraz objęcie jednego umową o zarządzanie, a także zmianę marki 3 już istniejących hoteli na markę Ibis. Łączny koszt rozwoju sieci Ibis wyniesie 159,9 mln PLN. Średni koszt budowy pokoju tej sieci wynosi 210 tys. zł na pokój w przypadku nowych obiektów oraz 90 tys. zł na pokój w przypadku zmiany marki w hotelach już istniejących. Współczynnik zatrudnienie na pokój w hotelach IBIS wynosi 0,25. Program rozwoju przewiduje, iż cena pokoju w hotelach Ibis będzie się kształtować w przedziale 170-205 zł, a frekwencja wyniesie od 55-62%. Marża wyniku operacyjnego brutto hoteli tej marki będzie wynosić od 52-59%.
ORBIS S.A. zamierza kontynuować modernizację swoich istniejących hoteli. Nakłady na modernizację w latach 2005-2009 wyniosą 340 mln zł.
Łączne nakłady inwestycyjne na rozwój sieci Etap Hotel, Ibis oraz modernizację hoteli w latach 2005-2009 wyniosą wraz z nakładami odtworzeniowymi 725,5 mln zł. Program inwestycji w zakresie modernizacji finansowany będzie w pełni ze środków własnych, a w zakresie budowy nowych hoteli 169 mln zł ze środków własnych i 216 mln zł długiem.
(w mln zł) 2005 2006 2007 2008 2009 łącznie
inwestycje 137,9 209,4 239,6 99,3 0 686,2
modernizacje 73,3 104,5 92,8 31,0 0 301,5
ETAP Hotel 27,6 62,9 90,4 43,9 0 224,8
IBIS 37,0 42,0 56,5 24,4 0 159,9
nakłady odtworzeniowe 10,0 6,1 6,1 7,8 9,3 39,3
razem 147,9 215,5 245,7 107,1 9,3 725,5
przepływy pieniężne netto 67,6 21,6 14,8 86,3 270,7
zadłużenie 234,5 313,5 378,6 262,9 18,4
W 2009 roku Grupa hotelowa Orbis obejmować będzie 82 hotele oferujące 13 446 pokoi. W hotelach Grupy zatrudnionych będzie 4 820 osób, a planowany współczynnik zatrudnienia na pokój wyniesie 0,36.
W okresach 6 miesięcznych dokonywana będzie ocena możliwości realizacji prognozowanych wartości. Możliwości realizacji prognozowanych wyników będą monitorowane w ten sposób, że odpowiednie komórki Biura Zarządu Spółki przeprowadzać będą, na podstawie systemowo uzyskiwanych informacji, cykliczne analizy osiągniętych wyników finansowych.
| |
|