| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 22 | / | 2014 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2014-04-08 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| OT LOGISTICS | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacje dotyczące projektu dzierżawy nieruchomości na terenie Portu w Gdańsku | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 5 Ustawy o ofercie - aktualizacja informacji
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| W nawiÄ…zaniu do raportu bieżącego nr 12/2013 oraz informacji zamieszczonych w Dokumencie Ofertowym OT Logistics S.A. ("SpóÅ‚ka") w zakresie realizacji inwestycji w port masowy w TrójmieÅ›cie, ZarzÄ…d SpóÅ‚ki informuje, iż w dniu 7 kwietnia 2014 roku otrzymaÅ‚ od PrzewodniczÄ…cego ZespoÅ‚u Negocjacyjnego ZarzÄ…du Morskiego Portu GdaÅ„sk S.A. ("ZMPG") pismo ("Pismo") informujÄ…ce o niedojÅ›ciu do uzgodnienia warunków oraz tekstu umowy dzierżawy ("Umowa dzierżawy", "Umowa") dotyczÄ…cej nieruchomoÅ›ci gruntowej stanowiÄ…cej przedmiot przetargu nieograniczonego nr 1/FU/2013 w terminie prowadzenia negocjacji.
W uzasadnieniu ZPMG wskazaÅ‚ jako przyczynÄ™ powyższego, zÅ‚ożenie przez SpóÅ‚kÄ™ propozycji modyfikacji tekstu Umowy dzierżawy, które w ocenie ZMPG sÄ… niezgodne z warunkami okreÅ›lonymi w dokumentacji przetargowej i odbiegajÄ… od treÅ›ci wczeÅ›niej zÅ‚ożonych w przetargu dokumentów, a także odmowa SpóÅ‚ki zawarcia Umowy dzierżawy bez wprowadzenia ww. modyfikacji oraz odmowa zaakceptowania propozycji ZMPG. Wobec powyższego w ocenie ZMPG brak jest możliwoÅ›ci osiÄ…gniÄ™cia porozumienia co do istotnych warunków Umowy dzierżawy.
SpóÅ‚ka nie zgadza siÄ™ z powyższym stanowiskiem. W jej ocenie podpisanie Umowy w przedstawionej przez ZMPG wersji byÅ‚o niemożliwe z przyczyn niezależnych od SpóÅ‚ki. W ocenie SpóÅ‚ki wersja ta przenosiÅ‚a na niÄ… odpowiedzialność za stan prawny i faktyczny nieruchomoÅ›ci, zwalniajÄ…c w caÅ‚oÅ›ci z tej odpowiedzialnoÅ›ci ZMPG. Propozycja taka wedÅ‚ug SpóÅ‚ki nie znajdowaÅ‚a uzasadniania w zapisach dokumentacji przetargowej ani powszechnie obowiÄ…zujÄ…cych przepisach prawa. Zaproponowane przez SpóÅ‚kÄ™ zmiany treÅ›ci Umowy dzierżawy nie odbiegaÅ‚y od warunków dokumentacji przetargowej, a jedynie miaÅ‚y doprowadzić do usuniÄ™cia ww. problemów i wprowadzenia zapisów uwzglÄ™dniajÄ…cych w taki sam sposób interesy obu stron.
Powyższe stanowisko SpóÅ‚ka potwierdza też w piÅ›mie z dnia 8 kwietnia 2014 r. adresowanym do ZarzÄ…du ZMPG (a także PrzewodniczÄ…cego Rady Nadzorczej ZMPG i Ministra Skarbu PaÅ„stwa), zgodnie z którym w ocenie SpóÅ‚ki zaistniaÅ‚a sytuacja jest niedopuszczalna i SpóÅ‚ka podejmie dziaÅ‚ania majÄ…ce na celu zmianÄ™ zaistniaÅ‚ego stanu rzeczy uniemożliwiajÄ…cego jej zrealizowanie inwestycji.
SpóÅ‚ka podkreÅ›la, iż jest nadal zainteresowana realizacjÄ… inwestycji i bÄ™dzie prowadzić dziaÅ‚ania prawne majÄ…ce na celu zawarcie Umowy dzierżawy na warunkach respektujÄ…cych uzasadnione interesy prawne i ekonomiczne obu stron. O istotnych zdarzeniach dotyczÄ…cych inwestycji w port masowy w TrójmieÅ›cie SpóÅ‚ka bÄ™dzie informowaÅ‚a w kolejnych raportach bieżących.
JednoczeÅ›nie zgodnie z informacjami zamieszczonymi w Dokumencie Ofertowym SpóÅ‚ka podkreÅ›la, iż inwestycja w port masowy w TrójmieÅ›cie stanowi dodatkowÄ… możliwość inwestycyjnÄ…, a priorytetowym celem inwestycyjnym dla Grupy OT Logistics realizowanym ze Å›rodków pozyskanych z emisji akcji serii B SpóÅ‚ki w pierwszej kolejnoÅ›ci pozostaje nabycie udziaÅ‚ów w BaÅ‚tyckim Terminalu Drobnicowym Gdynia Sp. z o.o. ("BTDG"). | |
|