| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 38 | / | 2014 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2014-06-26 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| OT LOGISTICS | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zawarcie umowy nabycia udziaÅ‚ów BaÅ‚tyckiego Terminala Drobnicowego Gdynia Sp. z o.o. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| W nawiÄ…zaniu do raportu bieżącego nr 5/2013 z dnia 19 lipca 2013 roku oraz kolejnych dotyczÄ…cych procesu prywatyzacji BaÅ‚tyckiego Terminala Drobnicowego Gdynia Sp. z o.o. ("BTDG") ZarzÄ…d OT Logistics S.A. ("SpóÅ‚ka") informuje, że w dniu 26 czerwca 2014 roku zawarÅ‚ z ZarzÄ…dem Morskiego Portu Gdynia S.A. ("ZMP Gdynia") umowÄ™ zbycia udziaÅ‚ów BTDG ("Umowa Prywatyzacyjna", "Umowa"), którego ZMP Gdynia byÅ‚ dotychczasowym wyÅ‚Ä…cznym wÅ‚aÅ›cicielem.
Przedmiotem Umowy Prywatyzacyjnej jest nabycie 24.553 udziaÅ‚ów BTDG o wartoÅ›ci nominalnej 500 zÅ‚ każdy, co stanowi 100 % udziaÅ‚ów w kapitale zakÅ‚adowym spóÅ‚ki BTDG. Cena nabycia ww. udziaÅ‚ów BTDG wynosi 57,83 mln zÅ‚. Wartość ewidencyjna nabytych udziaÅ‚ów w ksiÄ™gach rachunkowych SpóÅ‚ki zostanie ustalona wg ceny zakupu powiÄ™kszonej o koszty transakcji. Przeniesienie wÅ‚asnoÅ›ci udziaÅ‚ów BTDG na SpóÅ‚kÄ™ nastÄ…pi z dniem zapÅ‚aty ceny nabycia. ŹródÅ‚em finansowania nabycia aktywów sÄ… Å›rodki pozyskane z emisji akcji serii B oraz częściowo z emisji obligacji SpóÅ‚ki.
Nabycie udziaÅ‚ów stanowi realizacjÄ™ priorytetowego celu inwestycyjnego okreÅ›lonego w Prospekcie emisyjnym SpóÅ‚ki zatwierdzonym przez KomisjÄ™ Nadzoru Finansowego w dniu 6 czerwca 2013 roku. Nabycie udziaÅ‚ów BTDG nastÄ…piÅ‚o w zwiÄ…zku z zakoÅ„czeniem procesu prywatyzacji BTDG prowadzonego w trybie negocjacji podjÄ™tych na podstawie publicznego zaproszenia.
BTDG jest w peÅ‚ni uniwersalnym terminalem drobnicy konwencjonalnej w TrójmieÅ›cie. Posiada dominujÄ…cÄ… pozycjÄ™ w Polsce w przeÅ‚adunku ro-ro (Å‚adunki toczne, naczepy) oraz przeÅ‚adunku i magazynowaniu papieru. Port poprzez system wewnÄ™trznych dróg, koÅ‚owych i kolejowych, jest doskonale skomunikowany z krajowym systemem transportowym. W ubiegÅ‚ym roku BTDG, wedÅ‚ug wiedzy SpóÅ‚ki, osiÄ…gnÄ…Å‚ przychody ze sprzedaży na poziomie 63 mln PLN przy zysku EBITDA blisko 7 mln PLN. Nabycie udziaÅ‚ów BTDG ma charakter dÅ‚ugoterminowy. W ocenie SpóÅ‚ki nabycie udziaÅ‚ów pozwoli na dalszÄ… ekspansjÄ™ Grupy KapitaÅ‚owej OT Logistics, umocnienie swojej pozycji na rynku spedycji morskiej i kolejowej w póÅ‚nocnej Polsce, a BTDG daje podstawy dalszego rozwoju prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci.
Aktywa w postaci udziaÅ‚ów BTDG oraz Umowa Prywatyzacyjna zostaÅ‚y uznane za znaczÄ…ce ze wzglÄ™du na cenÄ™ nabycia aktywów bÄ™dÄ…cych przedmiotem Umowy, która przekracza 10% kapitaÅ‚ów wÅ‚asnych SpóÅ‚ki. Umowa Prywatyzacyjna zawiera zapisy dotyczÄ…ce kar umownych, wÅ›ród których najwyższa kara umowna w wysokoÅ›ci 45% ceny nabycia udziaÅ‚ów dotyczy odrÄ™bnie okreÅ›lonych w Umowie przypadków, w tym m.in. obciążenia lub zbycia na rzecz osoby trzeciej udziaÅ‚ów BTDG bÄ…dź objÄ™cia nowych udziaÅ‚ów przez osobÄ™ trzeciÄ… bez zgody Portu oraz niewykonania przez SpóÅ‚kÄ™ innych okreÅ›lonych w Umowie obowiÄ…zków w okresie 30 lat. W przypadku niewykonania przez SpóÅ‚kÄ™ przeÅ‚adunków w iloÅ›ci co najmniej 5 mln ton w każdym okresie trzyletnim lub niezrealizowania nakÅ‚adów inwestycyjnych w wysokoÅ›ci 5 mln zÅ‚ w każdym okresie dziesiÄ™cioletnim przez okres 30 lat SpóÅ‚ka zobowiÄ…zana jest do zapÅ‚aty dodatkowych kar umownych w wysokoÅ›ci odpowiednio równowartoÅ›ci w zÅ‚otych 0,50 euro za każdÄ… nieprzeÅ‚adowanÄ… tonÄ™ oraz w wysokoÅ›ci różnicy miÄ™dzy kwotÄ… poniesionych a zadeklarowanych nakÅ‚adów inwestycyjnych. W okresie ostatnich 3 lat BTDG wykonaÅ‚o przeÅ‚adunki w Å›redniej iloÅ›ci 2,2 mln ton rocznie, przez co SpóÅ‚ka ryzyko wystÄ…pienia kary umownej z tytuÅ‚u niezrealizowania przeÅ‚adunków w iloÅ›ci okreÅ›lonej w Umowie ocenia na niewielkie. ZapÅ‚ata kar umownych przez SpóÅ‚kÄ™ zostaÅ‚a zabezpieczona gwarancjÄ… bankowÄ… w wysokoÅ›ci 500.000 euro. ZMP Gdynia może dochodzić, na zasadach ogólnych, odszkodowania za poniesionÄ… szkodÄ™ przewyższajÄ…cego wysokość kar umownych. Nie istniejÄ… jakiekolwiek powiÄ…zania osobowe lub kapitaÅ‚owe pomiÄ™dzy OT Logistics i osobami zarzÄ…dzajÄ…cymi lub nadzorujÄ…cymi OT Logistics, a ZMP Gdynia i osobami zarzÄ…dzajÄ…cymi ZMP Gdynia. | |
|