pieniadz.pl

Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do roku 2021

20-04-2016


KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 7 / 2016
Data sporzÄ…dzenia: 2016-04-20
Skrócona nazwa emitenta
OT LOGISTICS
Temat
Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do roku 2021
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Treść raportu:
Zarząd OT Logistics S.A. _Spółka, Emitent_ informuje, że w dniu 20 kwietnia 2016 roku, zgodnie z postanowieniem §16 ust. 1 pkt 9 Regulaminu Zarządu podjął uchwałę w sprawie przyjęcia strategii rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do roku 2021 roku.

W związku z dynamicznym rozwojem zwłaszcza w ostatnich dwóch latach, Grupa OT Logistics _Grupa_ uzyskała pozycję największego operatora portowego w Polsce i na południowym Bałtyku, a od lat jest liderem w transporcie wodnym śródlądowym od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Nowe wyzwania m.in. związane z rozwojem organicznym, z przeprowadzonymi i potencjalnymi akwizycjami, a także z rozpoczęciem kluczowej inwestycji Grupy tj. budowy największego w regionie terminalu przeładunkowo-składowego, dedykowanego obsłudze towarów agro _zbóż i pasz_ na terenie portu w Gdańsku, wymaga ponownego zdefiniowania celów i kierunków strategicznych. Dlatego Zarząd OT Logistics S.A. dokonał rewizji dotychczasowych działań i określił ścieżkę rozwoju dla Grupy.

W ramach prac nad nową strategią rozwoju Zarząd Spółki zdefiniował misję i wizję Grupy. Misją Grupy jest "Doskonałość usług i satysfakcja klientów, pracowników i akcjonariuszy", a wizja to "Największy operator logistyczny w Europie."

W ramach strategii rozwoju Grupy Zarząd OT Logistics S.A. określił następujące główne cele na lata 2016-2021:
1. Osiągnięcie pozycji nr 1 w obsłudze produktów agro w basenie Morza Bałtyckiego _bez Rosji_ oraz Morza Adriatyckiego oraz udział w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich na poziomie 50%;
2. Podwojenie przeładunków w porcie Rijeka;
3. Rozwijanie terminali portowych;
4. Rozwój transportu śródlądowego i kolejowego poprzez zmianę profilu usług;
5. Wejście do pierwszej dziesiątki największych spedytorów w Polsce. Uzyskanie 5% udziału w kontenerowej spedycji morskiej, a także obecność na rynku usług logistycznych w krajach korytarza północ-południe;
6. Zbudowanie pozycji środkowoeuropejskiego operatora kolejowo-logistycznego poprzez wzrost organiczny i budowanie aliansów strategicznych

Poniżej przedstawiono podstawowe działania, jakie mają być podjęte do realizacji wymienionych celów:

1. Osiągnięcie pozycji nr 1 w obsłudze produktów agro w basenie Morza Bałtyckiego _bez Rosji_ oraz Morza Adriatyckiego oraz udział w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich na poziomie 50%:
- Budowa portu w Gdańsku i uruchomienie terminalu agro,
- Zapewnienie finansowania projektu w Porcie Gdańsk,
- Wsparcie marketingowe, stworzenie strategii sprzedażowej dla modelu agro - powołanie nowego zespołu,
- Uruchomienie trzeciego magazynu w OT Port Świnoujście,
- Budowa długoterminowych relacji z kluczowymi klientami,
- Stały udział w głównych targach międzynarodowych,
- Kontakty z szerszą bazą klientów,
- Przygotowanie oferty transportu kolejowego agro,
- Stworzenie mostu barkowego Szczecin-Świnoujście i Magdeburg-Świnoujście.

2. Podwojenie przeładunków w porcie Rijeka:
- Przejęcie kontroli w Luka Rijeka,
- Stworzenie zespołu portowego – operacyjnego w strukturze Grupy Kapitałowej OT Logistics,
- Uruchomienie usług spedycyjnych na Bałkanach,
- Uruchomienie linii kolejowej Polska-Chorwacja _samodzielnie lub z partnerem_,
- Stałe połączenie morskie z portami na Morzu Śródziemnym _Turcja, Izrael, Algieria_.

3. Rozwijanie terminali portowych:
- Przygotowanie strategii operacyjnej portów:
a_ minimalizowanie wewnętrznej konkurencji i optymalizowanie inwestycji,
b_ objęcie pozycji lidera w korytarzu transportowym północ-południe, łączącym porty bałtyckie z Adriatykiem,
c_ uruchomienie międzynarodowych połączeń kolejowych łączących porty północ-południe,
d_ możliwe dalsze akwizycje,
- Przygotowanie projektu nowej linii ro-ro _ładunki toczne, naczepy_ do Szwecji, pozwalającej na podwojenie wielkość przeładunków w ciągu 3 lat,
- Pogłębienie podejścia i nabrzeża OT Port Świnoujście, co stworzy możliwość przyjmowania największych statków wpływających na Bałtyk.

4. Rozwój transportu śródlądowego i kolejowego poprzez zmianę profilu usług:
- Odtworzenie floty specjalistycznej i zwiększenie nakładów na remonty,
- Stworzenie oferty usług specjalistycznych,
- Zwiększenie zaangażowania w wysokomarżowe usługi specjalistyczne _np. prace hydrotechniczne, heavy cargo, usługi niszowe_,
- Wsparcie rozwoju OT Rail.

5. Wejście do pierwszej dziesiątki największych spedytorów w Polsce. Uzyskanie 5% udziału w kontenerowej spedycji morskiej, a także obecność na rynku usług logistycznych w krajach korytarza północ-południe:
- Nawiązanie współpracy z silnym spedytorem w korytarzu północ-południe,
- Wykorzystanie potencjału istniejącej bazy klientów,
- Ofensywa rynkowa z nową ofertą celem pozyskania nowych klientów,
- Rozwój połączeń drobnicowych i kontenerowych na Daleki Wschód, Europę i Stany Zjednoczone,
- Rozwijanie ruchu kontenerowego w obszarze short-sea.

6. Zbudowanie pozycji środkowoeuropejskiego operatora kolejowo-logistycznego poprzez wzrost organiczny i budowanie aliansów strategicznych:
- Współpraca z partnerami w trójkącie państw Polska-Czechy-Słowacja,
- Wykorzystanie potencjału korytarza północ-południe,
- Nawiązanie aliansu z dużym graczem regionalnym
- Synergie z działalnością portową.

Treść dokumentu strategii i przyjętych założeń podlegała będzie ocenie przez Radę Nadzorczą Spółki.
W załączeniu do niniejszego raportu Emitent przekazuje prezentację przedstawiającą główne założenia strategii.


Kursy walut 2024-02-29

+ więcej

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm