| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | | Raport bieżący nr | 7 | / | 2016 | | | | | Data sporządzenia: | 2016-04-20 | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | OT LOGISTICS | | | Temat | | | | | | | | | | | | Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do roku 2021 | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | Zarząd OT Logistics S.A. _Spółka, Emitent_ informuje, że w dniu 20 kwietnia 2016 roku, zgodnie z postanowieniem §16 ust. 1 pkt 9 Regulaminu Zarządu podjął uchwałę w sprawie przyjęcia strategii rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do roku 2021 roku.
W związku z dynamicznym rozwojem zwłaszcza w ostatnich dwóch latach, Grupa OT Logistics _Grupa_ uzyskała pozycję największego operatora portowego w Polsce i na południowym Bałtyku, a od lat jest liderem w transporcie wodnym śródlądowym od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Nowe wyzwania m.in. związane z rozwojem organicznym, z przeprowadzonymi i potencjalnymi akwizycjami, a także z rozpoczęciem kluczowej inwestycji Grupy tj. budowy największego w regionie terminalu przeładunkowo-składowego, dedykowanego obsłudze towarów agro _zbóż i pasz_ na terenie portu w Gdańsku, wymaga ponownego zdefiniowania celów i kierunków strategicznych. Dlatego Zarząd OT Logistics S.A. dokonał rewizji dotychczasowych działań i określił ścieżkę rozwoju dla Grupy.
W ramach prac nad nową strategią rozwoju Zarząd Spółki zdefiniował misję i wizję Grupy. Misją Grupy jest "Doskonałość usług i satysfakcja klientów, pracowników i akcjonariuszy", a wizja to "Największy operator logistyczny w Europie."
W ramach strategii rozwoju Grupy Zarząd OT Logistics S.A. określił następujące główne cele na lata 2016-2021: 1. Osiągnięcie pozycji nr 1 w obsłudze produktów agro w basenie Morza Bałtyckiego _bez Rosji_ oraz Morza Adriatyckiego oraz udział w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich na poziomie 50%; 2. Podwojenie przeładunków w porcie Rijeka; 3. Rozwijanie terminali portowych; 4. Rozwój transportu śródlądowego i kolejowego poprzez zmianę profilu usług; 5. Wejście do pierwszej dziesiątki największych spedytorów w Polsce. Uzyskanie 5% udziału w kontenerowej spedycji morskiej, a także obecność na rynku usług logistycznych w krajach korytarza północ-południe; 6. Zbudowanie pozycji środkowoeuropejskiego operatora kolejowo-logistycznego poprzez wzrost organiczny i budowanie aliansów strategicznych
Poniżej przedstawiono podstawowe działania, jakie mają być podjęte do realizacji wymienionych celów:
1. Osiągnięcie pozycji nr 1 w obsłudze produktów agro w basenie Morza Bałtyckiego _bez Rosji_ oraz Morza Adriatyckiego oraz udział w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich na poziomie 50%: - Budowa portu w Gdańsku i uruchomienie terminalu agro, - Zapewnienie finansowania projektu w Porcie Gdańsk, - Wsparcie marketingowe, stworzenie strategii sprzedażowej dla modelu agro - powołanie nowego zespołu, - Uruchomienie trzeciego magazynu w OT Port Świnoujście, - Budowa długoterminowych relacji z kluczowymi klientami, - Stały udział w głównych targach międzynarodowych, - Kontakty z szerszą bazą klientów, - Przygotowanie oferty transportu kolejowego agro, - Stworzenie mostu barkowego Szczecin-Świnoujście i Magdeburg-Świnoujście.
2. Podwojenie przeładunków w porcie Rijeka: - Przejęcie kontroli w Luka Rijeka, - Stworzenie zespołu portowego – operacyjnego w strukturze Grupy Kapitałowej OT Logistics, - Uruchomienie usług spedycyjnych na Bałkanach, - Uruchomienie linii kolejowej Polska-Chorwacja _samodzielnie lub z partnerem_, - Stałe połączenie morskie z portami na Morzu Śródziemnym _Turcja, Izrael, Algieria_.
3. Rozwijanie terminali portowych: - Przygotowanie strategii operacyjnej portów: a_ minimalizowanie wewnętrznej konkurencji i optymalizowanie inwestycji, b_ objęcie pozycji lidera w korytarzu transportowym północ-południe, łączącym porty bałtyckie z Adriatykiem, c_ uruchomienie międzynarodowych połączeń kolejowych łączących porty północ-południe, d_ możliwe dalsze akwizycje, - Przygotowanie projektu nowej linii ro-ro _ładunki toczne, naczepy_ do Szwecji, pozwalającej na podwojenie wielkość przeładunków w ciągu 3 lat, - Pogłębienie podejścia i nabrzeża OT Port Świnoujście, co stworzy możliwość przyjmowania największych statków wpływających na Bałtyk.
4. Rozwój transportu śródlądowego i kolejowego poprzez zmianę profilu usług: - Odtworzenie floty specjalistycznej i zwiększenie nakładów na remonty, - Stworzenie oferty usług specjalistycznych, - Zwiększenie zaangażowania w wysokomarżowe usługi specjalistyczne _np. prace hydrotechniczne, heavy cargo, usługi niszowe_, - Wsparcie rozwoju OT Rail.
5. Wejście do pierwszej dziesiątki największych spedytorów w Polsce. Uzyskanie 5% udziału w kontenerowej spedycji morskiej, a także obecność na rynku usług logistycznych w krajach korytarza północ-południe: - Nawiązanie współpracy z silnym spedytorem w korytarzu północ-południe, - Wykorzystanie potencjału istniejącej bazy klientów, - Ofensywa rynkowa z nową ofertą celem pozyskania nowych klientów, - Rozwój połączeń drobnicowych i kontenerowych na Daleki Wschód, Europę i Stany Zjednoczone, - Rozwijanie ruchu kontenerowego w obszarze short-sea.
6. Zbudowanie pozycji środkowoeuropejskiego operatora kolejowo-logistycznego poprzez wzrost organiczny i budowanie aliansów strategicznych: - Współpraca z partnerami w trójkącie państw Polska-Czechy-Słowacja, - Wykorzystanie potencjału korytarza północ-południe, - Nawiązanie aliansu z dużym graczem regionalnym - Synergie z działalnością portową.
Treść dokumentu strategii i przyjętych założeń podlegała będzie ocenie przez Radę Nadzorczą Spółki. W załączeniu do niniejszego raportu Emitent przekazuje prezentację przedstawiającą główne założenia strategii.
| | |