| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 37 | / | 2006 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2006-10-18 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| PAMAPOL S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Rozbudowa zakładów produkcyjnych | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Spółki PAMAPOL S.A. z siedzibą w Ruścu informuje, iż w dniu dzisiejszym, tj. 18 października 2006 r., podjął uchwałę w sprawie rozbudowy zakładów produkcyjnych. W ramach realizacji celów emisji wskazanych w Prospekcie emisyjnym PAMAPOL S.A., pkt. 1.5, dotyczących inwestycji w rzeczowy majątek trwały, zostanie przeprowadzona rozbudowa zakładu produkcyjnego w Ruścu i uruchomienie, w nowej części zakładu, produkcji żywności konfekcjonowanej (żywność pakowana w folię o przedłużonym terminie do spożycia do 30 dni). W kategorii żywności konfekcjonowanej, wprowadzanej na rynek pod marką PAMAPOL, znajdą się dania gotowe, mięsa smażone/pieczone, dania mączne, mięsa surowe i wędliny krojone. Uruchomienie produkcji planowane jest na II kwartał 2007 roku. Dojście do pełnych mocy produkcyjnych ma nastąpić na przełomie 2007/2008 roku. Pokrycie numeryczne rzędu 50% i 20% w sieci handlu tradycyjnego i nowoczesnego odpowiednio, ma zostać osiągnięte w 2009 roku (pokrycie numeryczne - liczba sklepów, w jakich obecne są produkty danego producenta w stosunku do liczby wszystkich sklepów posiadających w ofercie daną grupę produktów; kanał nowoczesny - sieci sklepów zazwyczaj wielkopowierzchniowych, posiadające scentralizowany system zakupów i zaopatrujące się bezpośrednio u producentów; kanał tradycyjny - sklepy zwykle mało- i średniopowierzchniowe, nie posiadające scentralizowanych systemów zakupów, zaopatrywane przez lokalnych dystrybutorów). Celem jest wygenerowanie w kategorii żywności konfekcjonowanej przychodów rzędu kilkudziesięciu milionów złotych w 2008 roku, a od 2009 roku ponad 100 mln zł rocznie.
Ponadto Spółka zamierza poszerzyć swoją ofertę o kategorię "baby food", która produkowana będzie w zakładzie produkcyjnym w Pożdżenicach k/Zelowa. W I połowie 2007 roku Spółka planuje ukończyć wszystkie prace przygotowawcze tj.: uzyskać pozwolenie na rozbudowę zakładu, przygotować plany przystosowania zakładu do opisywanej produkcji itp. Wejście na rynek nastąpi w 2008 roku. Osiągnięcie pełnych mocy produkcyjnych nastąpi 2-3 lata od uruchomienia produkcji. Produkcja dań gotowych dla dzieci prowadzona będzie w oparciu o dostawy warzyw z monitorowanych upraw WZPOW Kwidzyn Sp. z o.o. Celem jest wygenerowanie w kategorii "baby food" przychodów rzędu kilkudziesięciu milionów złotych po osiągnięciu pełnych mocy produkcyjnych.
Inwestycje realizowane będą za środki pozyskane z emisji Akcji serii B, kredyty bankowe oraz, w przypadku rozbudowy zakładu produkcyjnego w Ruścu, przy współudziale środków unijnych w ramach podpisanych przez PAMAPOL S.A. z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) trzech umów przedstawionych w raportach bieżących nr 9/2006 i 36/2006 oraz w Prospekcie emisyjnym. Zarząd podejmie starania o dofinansowanie przez ARiMR realizacji projektu rozbudowy zakładu w Pożdżenicach.
Plany rozwoju organicznego nie wpłyną na realizację Celów emisji w przedmiocie ,,Przejęcia i dokapitalizowanie firm z sektora przetwórstwa mięsno – warzywnego" oraz na proces odkupu udziałów WZPOW Kwidzyn Sp. z o.o. od udziałowców mniejszościowych.
| |
|