| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 12 | / | 2013 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2013-03-15 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| PAMAPOL S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zawarcie pomiędzy Emitentem a WZPOW Sp. z o.o. umowy na wyprodukowanie i dostarczenie groszku z marchewką w ramach realizacji umowy z ARR na ,,Dostarczanie nadwyżek żywności najuboższej ludności Unii Europejskiej" w ramach programu na rok 2013 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 5 Ustawy o ofercie - aktualizacja informacji
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd PAMAPOL S.A. (Emitent, Zleceniodawca), informuje, że w dniu 15 marca 2013 r. pomiędzy Emitentem i spółką zależną Emitenta, tj. Warmińskimi Zakładami Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego Sp. z o.o. z siedzibą w Kwidzynie (WZPOW, Zleceniobiorca) doszło do zawarcia umowy na wyprodukowanie i dostarczenie groszku z marchewką do organizacji charytatywnych (Umowa).
Umowy została zawarta w ramach realizacji przez Emitenta umowy z Agencją Rynku Rolnego (ARR) na dostarczenie gotowych artykułów spożywczych zakupionych na rynku do organizacji charytatywnych w ramach programu ,,Dostarczanie nadwyżek żywności najuboższej ludności Unii Europejskiej" realizowanego w 2013 roku (Program), o której Emitent informował raportem bieżącym nr 8/2013 z dnia 31 stycznia 2013 r.
Na mocy Umowy WZPOW zobowiązał się do wyprodukowania i dostarczenia na zlecenie Emitenta, w terminie do dnia 31 grudnia 2013 r., groszku z marchewką (artykuł spożywczy), o określonych w Umowie wymaganiach jakościowych do magazynów organizacji charytatywnych: Federacji Polskich Banków Żywności, Caritasu Polska, Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej, Polskiego Czerwonego Krzyża w celu bezpłatnej dystrybucji.
Realizacja dostaw artykułu spożywczego nastąpi w okresie od 15 marca do 31 grudnia 2013 r., przy czym w okresie od 15 marca do 30 czerwca 2013 r. Zleceniobiorca dostarczy do magazynów organizacji charytatywnych 40% wartości dostaw, a w okresie od 1 lipca do 31 grudnia 2013 r. – 60% wartości dostaw. Dostawy odbywać się będą na podstawie miesięcznych harmonogramów dostaw uzgodnionych przez Zleceniodawcę odrębnie z każdą organizacją charytatywną.
Łączna wartość netto Umowy wynosi ok. 18,4 mln złotych (przekracza 10% kapitałów własnych Emitenta, co stanowi kryterium umów znaczących). Płatności na rzecz Zleceniobiorcy będą następować na podstawie faktur wystawianych przez Zleceniodawcę na koniec każdego miesiąca dostaw za dostarczony w danym miesiącu towar.
Katalog kar umownych z tytułu nienależytego wykonania Umowy jest tożsamy z katalogiem kar umownych jakie obciążają PAMAPOL S.A. wobec ARR, tj. Zleceniobiorca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zleceniodawcy kary umownej w wysokości kary nałożonej na Zleceniodawcę przez ARR. Opis kar umownych przysługujących ARR z tytułu nienależytego wykonania przez PAMAPOL S.A. umowy dostawy produktów spożywczych w ramach Programu zamieszczony został w raporcie nr 8/2013.
Umowa może być rozwiązana w każdym czasie za porozumieniem stron. Zleceniodawcy przysługuje prawo rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli z okoliczności powstałych po stronie Zleceniobiorcy wynika, że nie będzie on mógł wywiązać się z Umowy lub w przypadku, gdy Zleceniobiorca w sposób rażący narusza obowiązki wynikające z Umowy. W takim przypadku Zleceniodawca obciąży Zleceniobiorcę kwotą stanowiącą 110% wartości gotowego artykułu spożywczego, który nie został dostarczony.
Pozostałe warunki Umowy nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego rodzaju umów.
| |
|