| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 31 | / | 2010 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2010-06-17 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| PBG | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| zawarcie znaczÄ…cych umów na budowÄ™ autostrady A1 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
|
ZarzÄ…d PBG S.A. informuje, że w dniu 17 czerwca 2010 roku spóÅ‚ka PBG S.A. zawarÅ‚a dwie znaczÄ…ce umowy z GeneralnÄ… DyrekcjÄ… Dróg Krajowych i Autostrad dziaÅ‚ajÄ…cym na rzecz i w imieniu Skarbu PaÅ„stwa –jako ZamawiajÄ…cym:
1) jako Lider Konsorcjum, zÅ‚ożonego z PBG S.A. jako Lidera oraz Partnerów Konsorcjum: spóÅ‚ki zależnej APRIVIA S.A., spóÅ‚ki zależnej HYDROBUDOWA POLSKA S.A., SRB Civil Engineering Limited z siedzibÄ… w Dublinie oraz John Sisk&Son Limited z siedzibÄ… w Dublinie
Przedmiotem umowy jest "Budowa Autostrady A-1 ToruÅ„-Stryków, Odcinek III Brzezie-Kowal od km 186+348 do km 215+850".
Zaakceptowana Kwota Kontraktowa wynosi netto 702.768.700 zł netto, tj brutto 857.377.814 zł.
Konsorcjum zobowiÄ…zaÅ‚o siÄ™ do zakoÅ„czenia robót, bÄ™dÄ…cych przedmiotem umowy, w terminie 20 miesiÄ™cy od daty rozpoczÄ™cia robót. Do czasu na ukoÅ„czenie prac, nie wlicza siÄ™ okresu zimowego.
Zabezpieczeniem kontraktu jest gwarancja ubezpieczeniowa, stanowiÄ…ca równowartość 5% kwoty kontraktowej brutto.
W umowie ustalono następujące istotne kary umowne:
Ze strony Konsorcjum:
- za przekroczenie czasu na ukoÅ„czenie robót: 0,01% kwoty kontraktowej za każdy dzieÅ„ zwÅ‚oki;
- z tytułu odstąpienia od Kontraktu z przyczyn leżących po stronie Konsorcjum:10% kwoty kontraktowej;
- za niewykonanie wymaganej minimalnej ilości wykonania w ustalonym terminie: 0,01% kwoty kontraktowej za każdy dzień zwłoki;
Z tytułu odstąpienia od Kontraktu, z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, Zamawiający zapłaci Wykonawcy kare umowną w wysokości 10% Kwoty Kontraktowej.
Strony ustaliły następujący podział procentowy prac:
- SRB Civil Engineering Limited oraz John Sisk&Son Limited - wykonają i będą odpowiedzialni za 50% zakresu prac związanych z realizacją zadania,
- PBG S.A., APRIVIA S.A. oraz HYDROBUDOWA POLSKA S.A. wykonają i będą odpowiedzialni za 50% zakresu prac związanych z realizacją zadania,
2) jako Partner Konsorcjum, w którego skÅ‚ad wchodzi Lider - SRB Civil Engineering Limited z siedzibÄ… w Dublinie oraz Partnerzy Konsorcjum: PBG S.A., spóÅ‚ka zależna APRIVIA S.A., spóÅ‚ka zależna HYDROBUDOWA POLSKA S.A. oraz John Sisk&Son Limited z siedzibÄ… w Dublinie
Przedmiotem umowy jest "Budowa Autostrady A-1 ToruÅ„-Stryków, Odcinek I Czerniewice-Odolion od km 151+900 do km 163+300, Odcinek II Odolion-Brzezie od km 163+300 do 186+366".
Zaakceptowana Kwota Kontraktowa wynosi netto 765.632.889,69 zł netto, tj brutto 934.061.145,42 zł.
Konsorcjum zobowiÄ…zaÅ‚o siÄ™ do zakoÅ„czenia robót, bÄ™dÄ…cych przedmiotem umowy, w terminie 20 miesiÄ™cy od daty rozpoczÄ™cia robót. Do czasu na ukoÅ„czenie prac, nie wlicza siÄ™ okresu zimowego. Zabezpieczeniem kontraktu jest gwarancja ubezpieczeniowa, stanowiÄ…ca równowartość 5% kwoty kontraktowej brutto.
W umowie ustalono następujące istotne kary umowne:
Ze strony Konsorcjum:
- za przekroczenie czasu na ukoÅ„czenie robót: 0,01% kwoty kontraktowej za każdy dzieÅ„ zwÅ‚oki;
- z tytułu odstąpienia od Kontraktu z przyczyn leżących po stronie Konsorcjum:10% kwoty kontraktowej;
- za niewykonanie wymaganej minimalnej ilości wykonania w ustalonym terminie: 0,01% kwoty kontraktowej za każdy dzień zwłoki;
Ponadto, w zwiÄ…zku z "przebudowÄ… linii elektroenergetycznej 220kV relacji PÄ…tnów-WÅ‚ocÅ‚awek Azoty" Konsorcjum:
- w przypadku niezrealizowania przez Konsorcjum z przyczyn leżących po stronie Konsorcjum, zakresu prac przebudowy linii, wymagającego wyłączenia Linii spod napięcia, w terminie wyłączenia linii zgodnie z harmonogramem przebudowy Linii: 200.000 zł. Ponadto za każdy dodatkowy dzień wyłączenia Linii- Konsorcjum zapłaci 200.000 zł;
- za niezwrócenie przebudowanej linii wolnej od wad, w terminie okreÅ›lonym w Harmonogramie przebudowy linii, z przyczyn leżących po stronie Konsorcjum: w wysokoÅ›ci 100.000 zÅ‚ za każdy dzieÅ„ zwÅ‚oki w stosunku do tego terminu;
- w przypadku nieusunięcia wad, w terminie wyznaczonym przez właściciela linii: w wysokości 100.000 zł za każdy dzień zwłoki, w stosunku do wyznaczonego terminu;
- w przypadku gdy wyÅ‚Ä…czenie nieplanowane Linii nastÄ…pi z winy Konsorcjum i spowoduje po stronie wÅ‚aÅ›ciciela linii obowiÄ…zek zwrotu swoim kontrahentom kosztów spowodowanych przerwÄ… w przesyle lub dostawie energii elektrycznej – w wysokoÅ›ci peÅ‚nej wysokoÅ›ci kosztów wyÅ‚Ä…czenia Linii, o których mowa powyżej.
Z tytułu odstąpienia od Kontraktu, z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, Zamawiający zapłaci Wykonawcy kare umowną w wysokości 10% Kwoty Kontraktowej.
Strony ustaliły następujący podział procentowy prac:
- SRB Civil Engineering Limited oraz John Sisk&Son Limited - wykonają i będą odpowiedzialni za 50% zakresu prac związanych z realizacją zadania,
- PBG S.A., APRIVIA S.A. oraz HYDROBUDOWA POLSKA S.A. wykonają i będą odpowiedzialni za 50% zakresu prac związanych z realizacją zadania
Umowy uznane zostaÅ‚y za znaczÄ…ce, z uwagi na kryterium kapitaÅ‚ów wÅ‚asnych.
Podstawa prawna:
§ 5 ust.1 pkt 3) rozporzÄ…dzenia z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartoÅ›ciowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa paÅ„stwa niebÄ™dÄ…cego paÅ„stwem czÅ‚onkowskim
| |
|