| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 44 | / | 2010 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2010-06-09 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| PETROLINVEST S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Powołanie osoby zarządzającej | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd PETROLINVEST S.A. (dalej "Spółka") podaje do publicznej wiadomości, że w dniu 9 czerwca 2010 roku udzielił prokury Panu Franciszkowi Krok.
Pan Franciszek Krok jest absolwentem Moskiewskiego Instytutu Energetycznego, gdzie ukończył studia magisterskie i uzyskał tytuł doktora nauk technicznych. Ponadto zdał egzamin państwowy dla kandydatów na członków Rad Nadzorczych spółek Skarbu Państwa. Posiada także tytuł dyplomowanego pracownika bankowego.
Karierę zawodową rozpoczął w 1977 roku w Wyższej Szkole Inżynierskiej w Opolu, gdzie do 1979 roku pracował jako asystent. W latach 1979-1982 był kierownikiem wydziału oraz członkiem komitetu wykonawczego w Naczelnej Radzie Socjalistycznego Związku Studentów Polskich. W roku 1982 objął stanowisko głównego specjalisty w Ministerstwie Nauki, Szkolnictwa Wyższego i Techniki. W latach 1984-1989 sprawował funkcje doradcy wicepremiera, a następnie doradcy Prezesa Rady Ministrów. W latach 1989-1995 pełnił następujące funkcje: radcy w stałym przedstawicielstwie Polski w RWPG, radcy ds. handlowych w Biurze Radcy Handlowego przy Ambasadzie RP w Moskwie, a następnie pełnił obowiązki kierownika Biura Radcy Handlowego. Od 1995 do 2003 roku pracował w BRE Bank S.A. jako naczelnik, a następnie wicedyrektor Departamentu Instytucji Finansowych. Od sierpnia 2003 do marca 2006 roku pełnił funkcję wiceprezesa zarządu PGNIG S.A. ds. handlu i marketingu. W latach 2002-2003 był ponadto członkiem rad nadzorczych Zespołu Elektrociepłowni w Łodzi S.A. oraz Pekaes Truck S.A. W latach 2003-2006 pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej INTERGAZ Sp. z o.o. Był też członkiem rady nadzorczej INVESTGAS Sp.z o.o. W latach 2005-2006 członek, a następnie wiceprzewodniczący rady nadzorczej EuRoPol GAZ S.A. (system gazociągów tranzytowych Jamał – Europa Zachodnia). Od grudnia 2006 roku zatrudniony w Spółce jako pełnomocnik zarządu i dyrektor d.s nadzoru właścicielskiego i wiceprezes zarządu ds. finansowych w Occidental Resources, Inc, a od maja 2010 roku – prezes zarządu Occidental Resources oraz członek rady dyrektorów SIGNA ENTERPRISES Ltd. Od 2007 roku – członek zarządu i dyrektor finansowy EMBA JUG NEFT LLP i Company PROFIT LLP.
Działalność Pana Franciszka Kroka wykonywana poza przedsiębiorstwem Spółki nie jest w stosunku do niej konkurencyjna. Pan Franciszek Krok nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej w stosunku do Spółki jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej, ani nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Pan Franciszek Krok nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.
Pan Franciszek Krok, jako prokurent Spółki, będzie odpowiedzialny za całość relacji biznesowych Grupy Kapitałowej w Kazachstanie, dotyczących działalności prowadzonej przez Grupę PETROLINVEST. Ponadto, obszar odpowiedzialności Pana Franciszka Kroka będzie obejmował nadzór i prowadzenie wszelkich nowych projektów biznesowych Grupy, w szczególności w zakresie nabywania nowych aktywów oraz rozwoju działalności w zakresie obrotu produktami naftowymi. Udzielenie prokury Panu Franciszkowi Krok zostało pozytywnie zaopiniowane przez Radę Nadzorczą Spółki i, wraz z powołaniem nowego członka zarządu (o którym Spółka informowała w raporcie bieżącym numer 43/2010) zapewnia zachowanie ciągłości zarządzania projektami realizowanymi przez Spółkę i Grupę Kapitałową PETROLINVEST.
Podstawa prawna: Art. 56 ust. 1 pkt 2 lit. a) Ustawy o ofercie związku z § 5 ust. 1 pkt 22 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim
| |
|