| KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | |
|
| | Raport bieżący nr | 18 | / | 2005 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2005-03-02 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| PKN ORLEN S.A. | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Strategia sieci detalicznej | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 81 ust. 1 pkt 2 Ustawy PPO - zdarzenia wpływające na cenę lub wartość papieru
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Polskiego Koncernu Naftowego ORLEN S.A. (PKN ORLEN) informuje, iż w dniu 01 marca 2005 Rada Nadzorcza zaakceptowała "Plan Rozwoju sprzedaży detalicznej w Polsce 2005 – 2009".
Strategia określa trzy podstawowe cele:
1. Wzmocnienie pozycji rynkowej.
2. Wzrost efektywności operacyjnej.
3. Budowę efektywnej organizacji.
Zostaną one osiągnięte poprzez segmentację oferty dla klientów indywidualnych na dwa standardy: Premium i ekonomiczny, dostosowanie oferty dla klientów biznesowych do indywidualnych oczekiwań, zarządzanie kanałami sprzedaży oraz zmianę sposobu zarządzania siecią.
Docelowo planowana struktura sieci to ok. 1000 stacji w standardzie Premium (pod marką ORLEN) i ok. 900 w standardzie ekonomicznym. W tym celu zakłada się budowę i modernizację ok. 50 stacji własnych Premium oraz ok. 130 stacji w standardzie ekonomicznym rocznie oraz akwizycje do sieci franszyzowej ok. 40 stacji Premium i ok. 70 w standardzie ekonomicznym rocznie. Planowane nakłady inwestycyjne to średniorocznie ok. 390 mln PLN w latach 2005-2009.
Kluczowe cele operacyjno - finansowe (2009 r.):
Udział w rynku min. 30%
Wolumen sprzedaży ~4,9 mld litrów/rok
Udział programu FLOTA w wolumenie sprzedaży min. 20%
Średnia sprzedaż paliw (na stacjach własnych CODO) >2,5 mln l/rok
Udział marży pozapaliwowej w całej marży detalicznej (na stacjach własnych CODO, standard Premium) ~ 30%
ROACE >17,5%
Prezentacja nowej strategii sieci detalicznej została umieszczona na stronach internetowych PKN ORLEN pod adresem: www.orlen.pl
| |
|