| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | Raport bieżący nr | 55 | / | 2016 | | | | | Data sporządzenia: | 2016-11-03 | | | | | | | | | | | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | | PKOBP _PKO BP SA_ | | | Temat | | | | | | | | | | | | Strategia PKO Banku Polskiego S.A. na lata 2016-2020 "Wspieramy rozwój Polski i Polaków" | | | Podstawa prawna | | | | | | | | | | Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne. | | | Treść raportu: | | | | | | | | | | | Raport nr 55/2016 – Strategia PKO Banku Polskiego S.A. na lata 2016-2020 "Wspieramy rozwój Polski i Polaków"
Podstawa prawna – art. 17 ust. 1 MAR
Treść raportu: Zarząd PKO Banku Polskiego S.A. _dalej: "Bank"_ informuje o głównych celach i założeniach strategii rozwoju Banku na lata 2016-2020 _dalej: "strategia"_, przyjętej przez Zarząd i zatwierdzonej przez Radę Nadzorczą Banku. Do końca 2020 r. Bank zamierza: • osiągnąć rentowność kapitału własnego _ROE_ powyżej 10%, • obniżyć wskaźnik kosztów do dochodów _C/I_ do poziomu poniżej 45%, • utrzymać koszty ryzyka w przedziale 75-85 p.b., • efektywnie i racjonalnie zarządzać adekwatnością kapitałową, tak by poziomy wskaźników TCR i CET1 kształtowały się powyżej wymogów regulacyjnych i nadzorczych oraz jednocześnie umożliwiały wypłatę dywidendy.
Zajmując pozycję niekwestionowanego lidera rynku bankowego w Polsce oraz utrzymując pozycję lidera we wszystkich kluczowych segmentach rynku, Bank adresuje wyzwania do 2020 r. w celach strategicznych: • wspieranie rozwoju polskiej przedsiębiorczości szczególnie w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, • satysfakcja klienta, • wzrost liczby klientów korzystających z rozwiązań cyfrowych, • proste i sprawne procesy – "szybciej i bez papieru", • najlepszy pracodawca, • innowacyjność i nowe źródła przychodów, • lider współpracy w obszarze cyberbezpieczeństwa.
Dzięki strategii opartej na dźwigniach zrównoważonego rozwoju PKO Bank Polski w 2020 r. będzie: 1. … dopasowany do potrzeb Twoich i Twojego biznesu Blisko klienta – Prosta i transparentna oferta oraz intuicyjne procesy; wysokiej klasy doradztwo; elastyczne rozwiązania cenowe; intuicyjne i szybkie procesy sprzedażowe oraz obsługowe; kanały interakcji z klientem dopasowane do potrzeb.
2. … dostępny zawsze i wszędzie, gdzie tego potrzebujesz Doskonałość dystrybucyjna – Nowoczesność a zarazem bliskość i lokalny charakter fizycznej sieci dystrybucji; najwyższej klasy doświadczenia w kanałach cyfrowych; integracja pomiędzy kanałami i wsparcie procesów wysokiej klasy narzędziami.
3. … rosnący stabilnie dzięki efektywnym procesom wewnętrznym Sprawność operacyjna - Szybkość i sprawność decyzyjna na bazie wysokiej jakości danych i narzędzi analitycznych; automatyzacja i dematerializacja procesów – wygodnie i bez zbędnych wydruków _"Bank bez papieru dla klientów i pracowników"_. Maksymalizacja efektywnego wykorzystania kapitału.4. … otwarty i dynamiczny, przyjazny i atrakcyjny jako pracodawca Nowoczesna organizacja - Nowoczesna kultura pracy i angażujące przywództwo katalizatorem zmian; przyjazne i inkluzywne miejsce pracy wspierające różnorodność; koleżeństwo oraz zaufanie do siebie powiązane z odpowiedzialnością; nowoczesne narzędzia wypierające biurokrację.
5. … innowacyjny dla klientów i dla polskiej gospodarki Innowacje i technologie – Aktywne uczestniczenie w kreowaniu nowych standardów w skali rynku; innowacyjne narzędzia dla klientów i organizacji; wzmacnianie roli instytucji zaufania publicznego i przeciwdziałanie cyberzagrożeniom.
6. … wiodący w obszarze produktów finansowych i usług dodanych Rozszerzanie modelu biznesowego – Nowe strumienie przychodów pozaodsetkowych; nowe rynki i obszary działania w myśl podążania za potrzebami klientów; rozszerzanie dostępności oferty spółek z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.
Bank będzie nadal łączył troskę o wzrost wartości dla akcjonariuszy z zaangażowaniem społecznym i stawiał na zrównoważony rozwój. W codziennej pracy będzie integrował cele biznesowe z działaniami na rzecz wszystkich grup interesariuszy, przy jednoczesnym zaangażowaniu w inicjatywy społeczne. Kluczowym fundamentem budowania dialogu z klientami, pracownikami, akcjonariuszami i otoczeniem społecznym, będą wartości Banku oraz transparentna komunikacja. Zastrzeżenie prawne: Bank informuje jednocześnie, że niniejsze cele i założenia strategii Banku nie stanowią prognozy lub szacunku wyników, w tym finansowych i odnoszą się jedynie do zamierzonych kierunków działania Banku w latach 2016-2020.
| | |