| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 35 | / | 2010 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2010-11-18 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Plan trzyletni dla AWR WPROST – spóÅ‚ki w GK PMPG SA | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d SpóÅ‚ki Platforma Mediowa Point Group S.A. z siedzibÄ… w Warszawie (Emitent), podaje do publicznej wiadomoÅ›ci szacunkowe wyniki finansowe dla AWR Wprost, spóÅ‚ki zależnej Emitenta, stanowiÄ…cej obecnie strategiczne aktywo Grupy KapitaÅ‚owej PMPG S.A – które w sposób znaczÄ…cy wpÅ‚ynie na rozwój modelu biznesowego caÅ‚ej grupy.
PMPG SA nabyÅ‚a udziaÅ‚y w spóÅ‚ce AWR Wprost w dniu 28 grudnia 2009. SpóÅ‚ka zostaÅ‚a poddana intensywnemu procesowi restrukturyzacji i planowania stabilnych, konserwatywnych planów rozwoju, mogÄ…cych stanowić podstawÄ™ do dalszego rozwoju na inne pola eksploatacji.
I. Szacunkowe wyniki oraz okres, którego dotyczy prognoza:
ZarzÄ…d Platformy Mediowej Point Group S.A., przekazuje do publicznej wiadomoÅ›ci opracowane szacunki otrzymane od spóÅ‚ki zależnej AWR Wprost na lata 2010-2013 r.:
W tys. PLN 2009 P2010 P2011 P2012 P2013
Przychody ze sprzedaży 35 111 35 596 41 180 43 358 46 143
Koszty operacyjne 40 022 29 862 38 334 39 439 39 894
w tym promocja i sprzedaż 6 268 15 104 15 330 15 079
EBITDA -4 910 5 734 2 846 3 919 6 250
Zysk brutto -9 622 5 540 2 043 3 081 5 574
II. Podstawy i istotne zaÅ‚ożenia prezentowanych szacunków oraz sposób monitorowania
PodstawÄ… prezentowanych szacunków jest przyjÄ™ty plan finansowy dla AWR Wprost na lata 2010 – 2013 r. Zgodnie z planem:
- AWR Wprost zwiÄ™kszy udziaÅ‚ w rynku reklamy tygodników opinii z 19% w 2010 r. do 28% w 2013 r.
- Wzrost sprzedaży AWR Wprost wynika gÅ‚ównie ze wzrostu przychodów z Internetu, restrukturyzacji dokonanej w 2010 r. oraz nakÅ‚adów marketingowych na lata 2011-2012 r.
- Wzrost sprzedaży reklamy pomiędzy 2010 r. a 2011 r. wynosi o 18%, a sprzedaży egzemplarzowej -
o 11%. Wysokie wzrosty sÄ… uzasadnione sÅ‚abszymi wynikami I póÅ‚rocza 2010 r. – w tym okresie w SpóÅ‚ce prowadzona byÅ‚a restrukturyzacja. W kolejnych latach przychody z reklamy bÄ™dÄ… rosÅ‚y o 2%, a ze sprzedaży egzemplarzowej - o 6% rocznie.
- AWR Wprost planuje wzrost sprzedaży internetowej średnio o ok. 70% rocznie, do poziomu
3,1 mln w 2013 r.
- Marża brutto w latach 2010-2013 r. wzroÅ›nie od ok. 50% do 58%, z czego najwiÄ™kszy wzrost bÄ™dzie miaÅ‚ miejsce w 2011 r. WpÅ‚ynie na to przeprowadzona w 2010 r. redukcja kosztów bezpoÅ›rednich.
- Spadek zysku w 2011 r. pomimo wzrostu przychodów spowodowany jest zwiÄ™kszonymi nakÅ‚adami na marketing i zmianami w strategii sprzedaży.
- Prezentowane dane nie zawierajÄ… danych z transakcji barterowych, które zwiÄ™kszÄ… przychód
o ok. 20-30%, pozostając jednocześnie neutralne dla wyniku netto.
Prognoza została sporządzona przy założeniu:
- braku istotnych zmian w sytuacji makroekonomicznej i politycznej oraz przepisach prawa,
które mogÅ‚yby istotnie wpÅ‚ynąć na dziaÅ‚alność prowadzonÄ… przez SpóÅ‚kÄ™ oraz GrupÄ™ KapitaÅ‚owÄ… SpóÅ‚ki,
- braku istotnych zdarzeÅ„ o charakterze jednorazowym, których ZarzÄ…d Emitenta nie mógÅ‚ przewidzieć oraz oszacować ich skutków finansowych,
- w prognozie wyników finansowych zaÅ‚ożono, że w latach 2010 – 2013 nie wystÄ…piÄ… istotne zmiany majÄ…ce negatywny wpÅ‚yw na rynek, na którym Emitent prowadzi dziaÅ‚alność.
III. Okresy, w jakich emitent bÄ™dzie dokonywaÅ‚ oceny możliwoÅ›ci realizacji prognozowanych wyników oraz dokonywaÅ‚ ewentualnej korekty opublikowanych szacunków
Emitent bÄ™dzie na bieżąco dokonywaÅ‚ oceny możliwoÅ›ci realizacji powyższych szacunków, co najmniej
raz na 6 miesięcy, prezentując stanowisko w tym zakresie w publikowanych raportach finansowych
lub bieżących spóÅ‚ki. Ewentualna korekta opublikowanych szacunków bÄ™dzie sporzÄ…dzana po opublikowaniu raportów okresowych.
| |
|