| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 51 | / | 2009 | |
| |
| Data sporządzenia: | 2009-11-06 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| PMPG w Internecie z Fox International Channels, multimedialnym ramieniem News Corporation | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A. (PMPG SA, Spółka) informuję, o podpisaniu w dniu
5 listopada 2009 r. porozumienia MoU – ang. Memorandum of Understanding z Fox International Channels, spółką będącą multimedialnym ramieniem News Corporation, zajmującą się produkcją i dystrybucją kanałów płatnej telewizji oraz treści i usług cyfrowych w Internecie i za pośrednictwem telefonii komórkowej na rynku międzynarodowym. Celem porozumienia jest stworzenie spółki typu joint venture, która będzie posiadała prawa do wykorzystywania nazwy .Fox Networks (czyt. Punto Fox Networks) i będzie oferowała usługi reklamowe w Internecie, marketing internetowy oraz usługi z tym związane.
Firma Fox International Channels wniesie do spółki know-how i infrastrukturę techniczną, w tym technologie publikowania reklam w Internecie, umożliwiając ich sprzedaż. Ponadto zagwarantuje stałą liczbę odwiedzin z własnej sieci reklamowej. Kierując swoje usługi do wydawców, reklamodawców i nabywców mediów .Fox Netoworks oferuje możliwość tworzenia materiałów wideo, które są następnie przesyłane drogą internetową lub za pośrednictwem telefonów komórkowych.
Nowo założona spółka będzie spółką zależną PMPG SA. Udziałowcy spółki typu joint venture wniosą do nowej spółki wszystkie polskie zasoby internetowe (powierzchnię reklamową), jakie znajdują się pod ich kontrolą. Pozostałe szczegóły współpracy zostaną określone w umowie, która ma zostać podpisana w ciągu najbliższych tygodni.
Umowa z Fox International Channels stanowi kolejny krok wzmacniający kompetencje PMPG SA w obszarze Internetu, co istotnie wpłynie na jej obecność na tym rynku. Od października za rozwój PMPG w obszarze mediów cyfrowych odpowiada Benita Jakubowska, pełnomocnik Zarządu ds. Rozwoju Nowych Mediów i Wiceprezes Zarządu Media Point Group.
W opinii Benity Jakubowskiej odpowiedzialnej za rozwój nowych mediów w spółkach PMPG współpraca z Fox International Channels to przełom nie tylko dla PMPG, która dzięki temu ma szansę stworzyć unikalną platformę reklamy internetowej. To również wyzwanie dla polskiego rynku reklamy online, któremu przybędzie konkurent korzystający z rozwiązań stosowanych przez światowych liderów w branży.
Umowa z Fox International Channels wpisuje się w internetową strategię Platformy Mediowej
Point Group i stanowić nowy bodziec dla jej rozwoju. Spółka już wkrótce zaprezentuje swoje plany
w tej dziedzinie biorąc pod uwagę współpracę z FIC oraz zmiany zachodzące na rynku mediów
od kilku miesięcy.
Internet jest obecnie jedynym rozwijającym się medium reklamowym, które oparło się recesji mimo spadków notowanych na rynku reklamy. W pierwszej połowie 2009 roku przychody w branży internetowej wzrosły o 7%. Sieć jest zdecydowanie tańszym medium reklamowym niż media tradycyjne.
Internet oferuje coraz większy zasięg (według badań przeprowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC opublikowanych w kwietniu, prawie co drugi Polak korzysta z Internetu) i pozwala na targetowanie komunikatu marketingowego, stając się narzędziem dotarcia do precyzyjnie wybranego odbiorcy. Z marketingowego punku widzenia z Internetu korzystają ludzie stanowiący najbardziej atrakcyjną grupę dla reklamodawców.
"Nie przez przypadek zabiegaliśmy o partnerstwo z Fox International Channels. Chcieliśmy mieć partnera, który doskonale rozumie synergie i zmiany zachodzące obecnie w mediach" – powiedział Michał M. Lisiecki, Prezes Zarządu PMPG SA. Podkreśla, że FIC jest liderem w branży i doskonałym partnerem dla PMPG.
O Fox International Channel:
Fox International Channels (FIC), podmiot kontrolowany przez Fox Entertainment, założony w 1993 roku, jest spółką zależną News Corporation, zajmującą się dystrybucją i rozwojem treści płatnej telewizji, usług cyfrowych, sprzedażą reklam internetowych oraz wsparciem dla nowych mediów w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji oraz Afryce. FIC opracowuje, produkuje i dystrybuuje takie marki z branży rozrywkowej, dokumentalnej, sportowej i filmowej, jak: Fox, Fox Life, Fox Crime, FX, Fox Sports, Speed Channel, Cult, Next, Fuel, National Geographic Channel, National Geographic Wild, Adventure One, Voyage, The History Channel, NG Music, Utilissima i Baby TV. FIC zajmuje się również dystrybucją kanałów telewizyjnych w jakości HD oraz kanałów przeznaczonych dla telefonii komórkowej: Fox Life HD, Next HD, National Geographic Channel HD oraz Fox Mobile. Firma ma ponad 350 milionów abonentów usług dostarczanych w 29 językach.
O .FOX Networks:
.FOX Networks, podmiot kontrolowany przez Fox International Channels, świadczy swoje usługi na skalę globalną dostarczając je lokalnie i po raz pierwszy zapewniając dostęp do wysokiej jakości zasobów jednego z największych koncernów medialnych, News Corporation, oraz wydawców zewnętrznych. Firma .FOX Networks umożliwia przekaz wideo przez Internet oraz udostępnia produkty przeznaczone dla telefonii komórkowej głównie międzynarodowym reklamodawcom budującym świadomość marek, którzy poza czystym przekazem marketingowym przywiązują wagę do sposobu jego prezentacji. Firma .FOX Networks, działająca w 20 krajach, tworzy największą sieć pod względem zasięgu dotarcia.
O PMPG SA:
PMPG SA (GPW: POINTGROUP, PGM) jest jedną z najszybciej rozwijających się polskich spółek w segmencie medialnym i wydawniczym. Jej konsekwentnie realizowana strategia rozwoju zaowocowała opracowaniem serii produktów i usług unikalnych dla rynku mediów i marketingu pod względem różnorodności i kompleksowości. PMPG SA oferuje zarówno przestrzeń reklamową w mediach tradycyjnych oraz realizowanie kampanii reklamowych w nowych mediach, jak również zintegrowane usługi z zakresu komunikacji marketingowej, począwszy od przygotowania strategii poprzez tworzenie i produkcję, a skończywszy na realizacji.
| |
|