| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 50 | / | 2009 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2009-11-06 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Nowa prognoza wyników finansowych Grupy KapitaÅ‚owej Platforma Mediowa Point Group | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| DziaÅ‚ajÄ…c zgodnie z § 31 ust. 2 i 4 rozporzÄ…dzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych (…) ZarzÄ…d Platformy Mediowej Point Group S.A. (PMPG, SpóÅ‚ka) informuje, że w zwiÄ…zku z procesem konsolidacji i weryfikacji wyników finansowych Grupy KapitaÅ‚owej PMPG za III kwartaÅ‚ 2009 r. w dniu 5 listopada 2009 r. podjÄ…Å‚ uchwaÅ‚Ä™ o dokonaniu korekty prognoz wyników finansowych Grupy KapitaÅ‚owej PMPG na rok obrotowy 2009.
Skorygowana prognoza zakÅ‚ada przychody ze sprzedaży na poziomie 88 mln zÅ‚ oraz zysk operacyjny na poziomie 18 mln zÅ‚. Oznacza to wzrost przychodów w stosunku do wyników 2008 r. o 24,6 proc. (70,7 mln). Zysk operacyjny wzroÅ›nie natomiast jedynie ponad dwukrotnie – o 131 proc. (z 7,8 mln), podobnie jak zysk brutto, który ma wynieść 18,6 mln, co również daje wzrost o 131 proc. w stosunku do roku 2008 (8,04 mln).
Prognoza wyników finansowych GK PMPG na rok obrotowy 2009 zostaÅ‚a opublikowana w raporcie bieżącym nr 8/2008 z dn. 5 marca 2008 r. przedstawiajÄ…c nastÄ™pujÄ…ce wartoÅ›ci:
Przychody ze sprzedaży: 116.365.000 zł
Wynik operacyjny: 29.952.000 zł
Wynik brutto: 30.196.000 zł
Znaczna zmiana mikro- i makrootoczenia zintensyfikowała dodatkowo efekt nakładających się przemian
w sposobie konsumpcji mediów i sposobu prowadzenia kampanii reklamowych. "Stare media" i technologie zastÄ™powane sÄ… "nowymi mediami" – m.in. znaczÄ…co spada znaczenie rynku prasy na rzecz technologii internetowych i mobilnych, a za tym postÄ™pujÄ… zmiany w strukturze przychodów i kosztów firm dziaÅ‚ajÄ…cych na rynku mediów i reklamy. Dla PMPG ten obszar jest gÅ‚ównym źródÅ‚em przychodów, co spowodowaÅ‚o, iż w 2009 r. zarzÄ…d PMPG skupiÅ‚ siÄ™ w znacznie wiÄ™kszym stopniu niż zakÅ‚adaÅ‚ pierwotnie na transformacji i rozbudowie zasobów spóÅ‚ki oraz przygotowaniu do aliansów strategicznych. W ocenie ZarzÄ…du, jest to bowiem niepowtarzalna okazja do przeprowadzenia zmian, które pozwolÄ… PMPG na dynamiczny, staÅ‚y
i trwaÅ‚y wzrost przychodów w kolejnych latach i znaczÄ…cÄ… zmianÄ™ jej pozycji na rynku mediów.
Proces przygotowaÅ„ do potencjalnych akwizycji i analiza interesujÄ…cych segmentów rynku, m.in. PrzedsiÄ™biorstwa Wydawniczego Rzeczpospolita (segment prasy opiniotwórczej i daily news), TV PULS (segment telewizji, cyfryzacji mediów i multimediów) oraz negocjacje z miÄ™dzynarodowymi koncernami mediowymi okazaÅ‚y siÄ™ żmudne i czasochÅ‚onne, ale w ocenie zarzÄ…du bardzo owocne, czego efektem powinna być finalizacja istotnych umów w najbliższych miesiÄ…cach.
Istotna część przedstawionych w 2008 r. prognoz byÅ‚a opracowana z uwzglÄ™dnieniem intensywnego rozwoju SpóÅ‚ki w zakresie nowych mediów, ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem Internetu. Przygotowana jeszcze w 2007 r. internetowa strategia SpóÅ‚ki jest wdrażana konsekwentnie, ale ze znaczÄ…cym opóźnieniem. Wynika to
z mniejszej iloÅ›ci dostÄ™pnych Å›rodków finansowych niż spóÅ‚ka zakÅ‚adaÅ‚a w swoim cash flow (na mniejsze
o ok. 50% wpÅ‚ywy z emisji naÅ‚ożyÅ‚a siÄ™ konieczność wiÄ™kszego kredytowania partnerów biznesowych, co jest wprawdzie praktykÄ… na rynku mediów – jednak terminy pÅ‚atnoÅ›ci ulegÅ‚y niespotykanym dotÄ…d wydÅ‚użeniom).
Od października 2009 r. za opracowanie i wdrożenie skorygowanej strategii PMPG w zakresie Internetu
i nowych mediów odpowiada Benita Jakubowska, wczeÅ›niej odpowiedzialna za rozwój serwisów internetowych Polskapresse oraz Agory, która przejęła obowiÄ…zki od czÅ‚onka ZarzÄ…du PMPG, uprzednio nadzorujÄ…cego ten obszar dziaÅ‚alnoÅ›ci spóÅ‚ki. Niebawem spóÅ‚ka publicznie przedstawi swojÄ… strategiÄ™
w zakresie nowych mediów, która bÄ™dzie zakÅ‚adaÅ‚a znaczÄ…ce przyspieszenie rozwoju w tym obszarze.
Dodatkowym czynnikiem spowalniajÄ…cym byÅ‚ fakt sprzedaży przez PMPG Agencji Full Interactive, co spowodowaÅ‚o, iż znacznemu zwiÄ™kszeniu ulegÅ‚y wskaźniki i koszty tworzenia przedsiÄ™wzięć w nowych mediach z uwagi na konieczność zakupu usÅ‚ug po stawkach rynkowych. W zamian jednak powinno istotnie wzrosnąć tempo powstawania nowych projektów.
Trudniejsza również niż zakÅ‚adaÅ‚y prognozy okazaÅ‚a siÄ™ sytuacja na rynku Premium SMS. W zwiÄ…zku
m.in. z rosnÄ…cÄ… konkurencjÄ… i spadajÄ…cymi marżami, PMPG zdecydowaÅ‚a siÄ™ na częściowe wygaszenie dziaÅ‚alnoÅ›ci spóÅ‚ki AdMobile i przeniesieniu części jej dziaÅ‚alnoÅ›ci do agencji marketingowej full service BTL Point Group, co ma mieć wpÅ‚yw na zwiÄ™kszenie marżowoÅ›ci poprzez oferowanie usÅ‚ugi kompleksowej w tym zakresie.
Zmiany na rynku reklamy nie pozostajÄ… bez wpÅ‚ywu na wyniki zakupionej w 2008 r. spóÅ‚ki Media Works, która ponadto wymagaÅ‚a zmian w systemie zarzÄ…dzania i prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci. W spóÅ‚ce obecnie trwa restrukturyzacja i renegocjacje kontraktów, które powinny doprowadzić do zwiÄ™kszenia rentownoÅ›ci.
Na konieczność weryfikacji prognoz z 2008 r. wpÅ‚ynęła również restrukturyzacja DziaÅ‚u Sprzedaży i wymiana kadry zarzÄ…dzajÄ…cej ww. dziaÅ‚em, która nie podoÅ‚aÅ‚a oczekiwanemu przez ZarzÄ…d PMPG wysoko zdefiniowanemu wyzwaniu stworzenia nowych struktur i standardów sprzedaży na poziomie Grupy PMPG. Obecnie restrukturyzacja DziaÅ‚u Sprzedaży zostaÅ‚a zakoÅ„czona, trwajÄ… też zaawansowane prace nad ostatecznym wdrożeniem systemu CRM, który powinien usprawnić proces sprzedaży w spóÅ‚kach Grupy PMPG. W II i III kwartale 2009 r. wymienione zostaÅ‚o ponad 80% zespoÅ‚u sprzedaży mediów tradycyjnych i 90% zespoÅ‚u sprzedaży nowych mediów.
Rok 2009 byÅ‚ trudny dla caÅ‚ego rynku mediów. Wobec koniecznoÅ›ci przystosowania siÄ™ do nowych warunków rynkowych, ZarzÄ…d PMPG skupiÅ‚ siÄ™ nie tyle na bieżącym wyniku, którego wzrost obecnie jest i tak ponaddwukrotny w odniesieniu rok do roku, ale na pozyskaniu zasobów, które dadzÄ… SpóÅ‚ce impuls do dynamicznego wzrostu w kolejnych latach. Powyższe dziaÅ‚ania powodujÄ…, że w 2010 rok PMPG wejdzie
z nowÄ…, agresywnÄ… strategiÄ…, która pozwoli skorzystać z dynamiki w najatrakcyjniejszych obszarach
i wzmocnić pozycjÄ™ SpóÅ‚ki na rynku mediów w sposób trwaÅ‚y.
Emitent będzie na bieżąco monitorował realizację przyjętych prognoz, a w przypadku, gdy jedna
z prognozowanych pozycji bÄ™dzie różniÅ‚a siÄ™ o co najmniej 10%, zostanie przedstawiona korekta prognozy. Ponadto w raportach kwartalnych ZarzÄ…d PMPG bÄ™dzie odnosiÅ‚ siÄ™ do możliwoÅ›ci realizacji prognoz wyników finansowych przekazanych do publicznej wiadomoÅ›ci
| |
|