| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
|
| | Raport bieżący nr | 46 | / | 2009 | |
| |
| Data sporzÄ…dzenia: | 2009-09-04 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Platforma Mediowa Point Group z koncesjÄ… dla Machina TV | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
| |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| ZarzÄ…d Platformy Mediowej Point Group S.A. (PMPG S.A., SpóÅ‚ka) informujÄ™, iż spóÅ‚ka zależna
"TV Point Group" Sp. z o.o. otrzymała w dniu 3 września br. decyzję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
o przyznaniu koncesji na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny, programu telewizyjnego
o charakterze muzyczno - rozrywkowym pod nazwÄ… "Machina TV".
Koncesja została wydana na 10 lat i obowiązuje od dnia 24 sierpnia 2009 r. do 23 sierpnia 2019 r.
Przyznanie koncesji stanowi zamknięcie etapu formalnego prac związanych z uruchomieniem kanału.
Prace logistyczne i programowe przebiegajÄ… zgodnie z harmonogramem projektu i zgodnie
z nim bÄ™dÄ… kontynuowane. Uruchomienie kanaÅ‚u telewizyjnego jest jednym z elementów strategii SpóÅ‚ki budowy silnego brandu rozrywkowego w oparciu o markÄ™ "Machina" oraz budowy kompetencji PMPG S.A.
w mediach telewizyjnych.
Pomimo otrzymania koncesji PMPG S.A. nadal podtrzymuje swoje zainteresowanie nabyciem udziaÅ‚ów
w innych stacjach. SpóÅ‚ka ma przygotowane dwa alternatywne scenariusze wejÅ›cia i rozwoju na rynku telewizyjnym – z udziaÅ‚em stacji ogólnotematycznej lub wyÅ‚Ä…cznie w oparciu o kanaÅ‚y tematyczne.
Aktualnie Zarząd PMPG S.A. analizuje możliwość zaangażowania się w dodatkowe kanały tematyczne obecne na polskim rynku.
Zgodnie z przyjętym przez PMPG S.A. harmonogramem kanał pojawi się w sieciach kablowych
i na platformach cyfrowych pod koniec IV kwartału 2009 r. lub w I kwartale 2010 r. PMPG nie wyklucza
też obecnoÅ›ci kanaÅ‚u na multipleksach naziemnej telewizji cyfrowej. W tym celu w ubiegÅ‚ym roku SpóÅ‚ka zÅ‚ożyÅ‚a wniosek o rezerwacjÄ™ czÄ™stotliwoÅ›ci.
Jak wynika z danych TNS OBOP oglÄ…dalność telewizji w Polsce roÅ›nie. W pierwszym póÅ‚roczu 2009 r. byÅ‚o
to Å›rednio 3 godziny 42 minuty dziennie, o ok. 13 minut wiÄ™cej niż rok temu. Rzadziej jednak wybierali ofertÄ™ programowÄ… czterech najwiÄ™kszych stacji. Widzów zyskujÄ… natomiast kanaÅ‚y tematyczne, w tym również stacje rozrywkowe. W TOP30 kanaÅ‚ów tematycznych szóste miejsce zajmuje VIVA Polska z (0,73 proc. udziaÅ‚ów), na dwunastym jest MTV Polska (0, 42 proc.). Do TOP 30 dostaÅ‚ siÄ™ również - na 20. miejscu - kanaÅ‚ 4fun.TV (0,33 proc.). WedÅ‚ug raportu "Global Media Outlook 2009-2013", wskaźnik wzrostu
dla segmentu reklamy telewizyjnej w Polsce prognozowany jest na poziomie 0,8% złożonej stopy wzrostu rocznego (CAGR). W liczbach powinno się to przełożyć na spadek z poziomu 1 597 mln USD w 2008 r.
do 1 400 mln USD w 2010 r., a następnie wzrost w 2013 do poziomu
1 659 mln USD. Spadek znaczenia anten ogólnotematycznych na rzecz i kanaÅ‚ów tematycznych spowoduje, że wartość reklamy w kanaÅ‚ach tematycznych bÄ™dzie w dalszym ciÄ…gu rosnąć (poza niewielkim spadkiem
w 2009) na poziomie 9,8 procenta CAGR, osiÄ…gajÄ…c wartość 498 mln USD w 2013 r. Ponadto stacje tematyczne planujÄ… zdywersyfikowane źródÅ‚a przychodów, które bÄ™dÄ… pochodzić ze sprzedaży czasu reklamowego i subskrypcji, co może zapewniać stabilny wzrost. JednoczeÅ›nie w dalszym ciÄ…gu bÄ™dzie siÄ™
w Polsce rozwijaÅ‚a telewizja wysokiej rozdzielczoÅ›ci, co znajdzie odzwierciedlenie w rosnÄ…cej liczbie programów i kanaÅ‚ów HD. RósÅ‚ bÄ™dzie także rynek pÅ‚atnej telewizji - o 3,1% CAGR, z 1 829 mln USD w 2008 do 2 128 mln USD w 2013 r.
W opinii Zarządu dane opublikowane przez TNS OBOP oraz dane opublikowane w ramach ww. raportu potwierdzają trafność realizowanej przez PMPG S.A. strategii oraz obrazują potencjał realizowanego przedsięwzięcia.
| |
|